Bijten ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Belgiƫ

Bijten ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 22:55

Hey,

Zoals jullie weten is Zaim Lovers een paar dagen geleden aangekomen. Het was een schatje OK dan! , (nu ook nog hoor) maar nu hij het allemaal al gewend is...

Meneer denkt dus nog af en toe hengst te zijn , als ik hem aan de hand laat draven begint hij onverwachts te bijten, zowat spelen. Zijn oren gaan niet plat ofzo en hij doet het alleen maar als ik echt voor hem uitloop.

Hij weet trouwens dat het niet mag, dan geef ik een snoekje aan de ketting en een petsje op de moment zelf, maar als hij nu probeert te bijten, weet hij dat dit volgt en slaagt hij zijn hoofd in de lucht. Hij is gelukkig hierdoor niet bang van aan het hoofd aangeraakt te worden maar ik wil hem dit bijten wel afleren. Enige tips?

-Groetjes, Elke.

"Overcome all difficulties."


Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:39

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Haha!
tips voor het happen?

- loop niet voor je paard uit, zo kun je immers niet zien wat hij van plan is. stel dat hij schrikt en in je nek duikt... dat wil je niet Haha!
loop net achter zijn hoofd zodat je hem kunt zien. hapjes zie je zo ook sneller aankomen Knipoog

- wees er goed op bedacht zodat je meteen kunt reageren (hou eventueel een hand vrij om te petsen). na het tikje ga je gewoon weer rustig verder met wat je deed, dus ga er niet verder op in want dat vind hij waarschijnlijk alleen maar interessant... dus pets en negeren.

- geef hem niet eerst een rukje (is een snoekje een rukje? Verward *LOL* ) aan het touw/ketting, want dan zal zijn reactie zijn om zijn hoofd naar achter te trekken (en kun je er niet meer bij om te petsen), bovendien weet hij dan al dat er een tik gaat volgen.... hij moet die pets al hebben voor ie weet wat er is gebeurd Haha!

- tik em op de zijkant van de mond. dit is een erg gevoelig plekje voor een paard, ik zeg dit niet zodat je hem meer pijn kunt doen Knipoog maar omdat je zo met weinig kracht meer effect krijgt.

- wees consequent en tolereer ook geen 'bijna hapjes'

succes iig Lachen

*****

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 08:21

Bedankt, Kasper doet dit namelijk ook... Clown

japke
Berichten: 265
Geregistreerd: 28-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:29

je kan ook met je stem straffen door als hij dat doet of bijna doet hem bestraffend toe te spreken *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, miepmier26, s0173957 en 9 bezoekers