beugelprobleempje

Moderators: Neonlight, Amaryllis, Just_Sannee, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

eefke

beugelprobleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 20:34

word der knetter knetter knetter gek van..

de laatste tijd heb ik steeds t gevoel dat mn rechterbeugel langer is..
ik heb ze los bekeken en ze zijn precies even lang. Verward
als mn moeder kijkt is zelfs de rechter korter..

ik heb ook sinds n maand leren rijlaarzen. ze beginnen moet ik zeggen, nu aardig naar mn voet te vormen.
alleen mn rechterhak komt steeds n stuk omhoog. tijdens t been geven. bij mn linkervoet helemaal niet.
heb gewoon op mn rechterbeen minder steun.

ik probeer heel hard mn hakken uit te drukken, dit lukt vrij goed maar zodra en VOORAL bij de middendraf.. als ik mn been er meer aan moet houden.. zit mn rechtervoet weer helemaal voor in de beugel en mn hak omhoog..

dit is alleen bij mn rechtervoet.. Verward

heeft iemand tips voor me.. dit is namelijk erg irritant Boos!
Laatst bijgewerkt door eefke op 14-04-04 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

FunkyMirko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:39

ik heb dat ook soms, heb geen flauw idee hoe het komt Haha!
Maar bij mij helpt het wel als ik beter aansingel!
misschien moet je dat dan eens proberen, en het kan ook zijn dat je misschien iets te veel naar links leunt?
Dan zou je beter wat les nemen, en dan zegt je instructeur meestal wat je fout doet of niet (als je die nog niet hebt natuurlijk Lachen

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is maar een mens!! *LOL*

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:19

Zijn je benen wel gelijke lengte? Soms kan een verschil van zelf een halve cm. toch een hoop uitmaken. Ik doe altijd opstijgen terwijl iemand aan de andere beugel hangt en dan het laatste aansingelen als ik erop zit. Dan weet ik tenminste zeker dat het zadel recht ligt en je niet door singelen het zadel iets scheef kan trekken, wat sommige mensen bij mij op stal dus wel presteren. En dan hebben ze niet door een uur lang op een scheef zadel te rijden...

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:21

Heb ik ook last van!
Heb zelfs een Feldenkrais therapeute ernaar laten kijken. en ja hoor, mijn ben zijn gewoon ongelijk!

Maar je kunt natuurlijk ook scheef zitten of je paard kan scheef zijn!

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:30

Eefke, ondanks dat het geen zomer is: vraag je instructeur eens of hij/zij even wil controleren of je ruggegraat en bekken wel recht zijn tijdens het rijden. Even doorbijten en met een strak shirtje (in je broek) voorrijden in 3 gangen en beide kanten op. Voor hetzelfde geld knik je in in 1 heup en is dat op dit moment nog goed te corrigeren. Als het er straks langere tijd "ingesleten" is, is dat een stuk lastiger.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:35

Je zou een hakje kunnen kopen bij Divoza of een andere paardenspeciaalzaak. Deze doe je in je laars. Dan verhoogt het je hak zeg maar......Veel suc6

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:38

Waarom symptoombestrijden als je ook de oorzaak kunt achterhalen?

Voor 't zelfde geld zit de ruiter gewoon scheef (bijvoorbeeld sinds de leren laarzen, omdat ze nu merkt dat er iets niet lekker zit en dat onbewust vermijdt) en gaat ze daardoor ook haar paard scheef rijden. Dat is een onherroepelijk gevolg van een scheve ruiter.
Dus ik snap eigenlijk niet waarom meteen symptoombestrijding geadviseerd wordt Verward

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 20:21

bedankt voor jullie reacties.. ik zal mn instructeur eens vragen wat hij van mn houding vind..

ik vind het iig heel raar dat ik hier pas na het kopen van de leren rijlaarzen (hiervoor altijd met rubberen gereden)hier last van heb,
daarvoor heb ik er zover ik weet geen last van gehad...

sonja misschien dat je daar idd gelijk aan hebt. ik zal maandag mn instructeur eens vragen, en dan samen kijken hoe ik dit kan verbeteren. Lachen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie