verzendvraagie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

verzendvraagie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 19:42

ik wordt er zo onderhand een beetje ziekvan dat iedere keer als ik met een pakje(envelop) naar het postkantoor ga en dat ik gewoon 5,50 moet betalen.
ik testhet zelf altijd door hem bij mezelf door de bus te gooien en het past altijd!
maar de ene rekent wel 5,50 en de ander 2,25.

nou kreeg iklaatst een broek in een envelopmet allemaal postzegels. dat zou op een 2,50 neer komen.

hoe gaat dat in zijn werk? ik neem aan dat je hem moet laten wegen op het postkantor, maar gaan ze dan niet zeuren om eenpakketzegel of iets?

vandaag had ik dus een mexicaanse neusriem(weegt echt niets) helemaal in eenmooi envelopje gedaan, paste perfect door de brievenbus(ding is zo plat als een dubbeltje) maar toch moest ik 5,50 betalen..

dalijkmoeten er bandages op de post.. ikheb er 5 euro incl voor gevraagd..maar ik ganatuurlijk geen 50 cent extra betalen he mocht het 5,50 verzenden zijn...

iemand die dit vaker doet? (met postzegels enzo)

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:54

Raar dat postkantoor bij jullie! Bij ons gaat dat gewoon goed hoor. Je gaat naar het postkantoor en je zegt ik wil DEZE BRIEF versturen en dat hij goed door de brievenbus past maar dat je alleen het aantal postzegels wilt weten wat erop moet zodat je geen strafport krijgt. Dan kan je gewoon de postzegels kopen en erop doen.
Tot 1 kg (bij groter formaat) doe ik het trouwens altijd aangetekend: dat kost maar 5,75 dus 0,25 meer en daar heb je zekerheid voor. Suc6

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:19


“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:24

duidelijk op het postkantoor zeggen dat hij door de brievenbus past. Daar hebben ze zo'n meetding met de grootte van een brievenbus. Als hij er dan doorpast, hoef je alleen het gewicht te betalen, zoniet wordt het 5,50...


lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:41

nou bij mij gaan ze ook altijd in discussie dat het niet past. Of ik zeg ik wil een potzegel van 2,25, of ik koop voor het te verzenden bedrag gewoon postzegels, dan hof je ook niet moeilijk te doen! Heel vaak met boekjes ook, die verzend ik voor 1,56, dus 4 postzegels. als ik ze naar het postkantoor breng moet ik meestal 2,25 betalen...Mijn advies is dus: gewoon postzegels kopen en als het bedrag niet helemaal uitkomt plak je dr gewoon een postzegel meer op, dan weet je zeker dat het aankomt.

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:55

ik doe hetzelfde als lonnie.
maar meestal doet de vrouw bij het postkantoor niet zo moeilijk.
ik kom er regelmatig Tong uitsteken dus ze kent me wel.
meestal zeg ik gelijk hij past diir de broevenbus, heb het geprobeerd.
Haha!

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 21:02

pjotr schreef:
meestal zeg ik gelijk hij past diir de broevenbus, heb het geprobeerd. Haha!


haha dat doe ik ook altijd, maar ik vind het ook gewoon handiger als ik in een keer heel veel postzegels koop en dus niet steeds heen en weer hoef naar het postkantoor voor al die stomme spullen die natuurlijk nooit allemaal tegelijk verzonden kunnen worden omdat het geld er nooit tegelijk is Knipoog. En de brievenbus is maar 2 min van mn huis....

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 21:42

Ik breng ze al niet eens meer naar het postkantoor. Plak er zelf zegels op en gooi hem ergens door een rode brievenbus, ook geen gezeur.
Ze hebben bij ons namelijk zo'n testmodel die stomtoevallig kleiner is dan de gemiddelde brievenbus Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 13:12

Het gaat om de grote van de envelop, niet om het gewicht. Vooral de dikte is vaak een "probleem". Kijk even op de site van TPG naar de exacte maten. Als hij voldoet aan de eisen, dan hoef je hem alleen nog maar te wegen en aan de hand daarvan de porto op te zoeken. Postzegels halen bij het postkantoor en hopla...door de brievenbus.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 14:51

dus je zou als hij niet te dik is(zoals bandages.. die zijn echt maar 2 cm dik Haha!) hem gewoon in de rooie brievenbus kunnen doen?
dat van die postzegels ga ik idd maar eens doen.

ik heblaatst ook een bitje verstuurd.. nou hoe groot is een bitje van 11,5 cm Haha! nie groot en dik.. maar ze moest hem wel ff helemaal door het malletje halen.. dan heb ikzoiets van.. pfff je ziet toch datiemet gemak door de brievenbus kan Haha!

heb gister een schapenbontje ontvangen.. maar die had de envelop dubbelgevouwen en die lag wel gewoon in mijnbrievenbus.. mijnneusriem was echt dunner Haha!

het hangt denk ik ook wel af van wie je krijgt..
maar vind het ook altijd zo stom dat je 5,50 moet betalen voor een dekje terwijl die echt(met doos of zak erom) niet boven de kilo uitkomt..
als je de tarieven aan zou houden zou hij dus maar 2,25 moeten kosten.. want das een zegel tot 1 kg..

tis in elk geval allemaal vaag Haha! en ik ga er voortaan gewoon veel postzegels op doen Haha!

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:50

gekke_koei schreef:
maar vind het ook altijd zo stom dat je 5,50 moet betalen voor een dekje terwijl die echt(met doos of zak erom) niet boven de kilo uitkomt..
als je de tarieven aan zou houden zou hij dus maar 2,25 moeten kosten.. want das een zegel tot 1 kg..



Voor een doos of zak dikker dan 3.2 centimeter moet je 5.50 betalen, dan telt hij namelijk als pakket.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 11:52

ah okee Haha!

ik heb nog een optie.. geef hem mee aan mijnvriend Haha! die laat hem frankeren op het werk Haha! en zo de post op..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlueStocking, Brittneyx, joyce83, Oehlala, xJolijn en 165 bezoekers