manege grol en camping julianahoeve renesse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

manege grol en camping julianahoeve renesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 15:02

ik ga in juni een langweekeind met mijn schoonzus kamperen op camping julianahoeve in renesse,het is de bedoeling dat we daar elke dag gaan paardrijden.nu ben ik benieuwd...wie kent de manege en de camping en hoe vond/vind jij het daar?

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:04

Misschien iets meer voor Bm, daar hangt ergens een topic rond dat ook over Renesse gaat. van E_l_m_o, volgens mij.

Grol ken ik wel, en zoek voor reacties(van o.a. mij en Debo) maar op de zoekfunctie. brr.

edit: [BM] wie nog meer op vakantie naar Renesse? of dichtbij
dit is dat topic, hier staat ook wel wat in over grol.

en ver nog: http://www.bokt.nl/forums/search.php?mode=results

paar quotes:
DeesDeBest"]
De meeste paarden staan (zeker in het hoofdseizoen) al gezadeld.

Buitenritten leuk? Mwha dat ligt aan de grootte, de begeleiding en de rest van de groep. Zo hadden wij een Duitser mee die ging uiteraard zonder cap, met spijkerbroek stoer op een paard zitten, TOTDAT we gingen draven. Toen begon ze te schreeuwen en te kreizen dat ze 't eng vond en niet wilde draven. Dáár gaat je rit. Zo ook op 't strand een keer gehad, iemand had z'n paard niet onder controle, botste in volle galop tegen mij aan waardoor ik op 't harde zand viel en nog dagenlang pijn aan mijn hoofd had.
's zomers moet je niet gaan, de paarden moeten harstikke hard werken van 's ochtends vroeg tot 's avond laat en dat is rond uit gewoon zielig! Lisiduna is net zo erg. Dus ben je een beetje begaand met die paarden, ga dan in 't voorseizoen of ga helemaal niet.
btw het is renesse met 1 n. Tong uitsteken
[/quote]

[quote="patos schreef:
Ik heb idd ook in het voor-seizoen gereden. Er liepen 3 mensen op het hele strand, dus lekker de ruimte. Ook de paardjes zijn dan nog lekker kwiek. Het was echt super koud die dag, maar na een rengalopje wordt je vanzelf wel warm. Bij ons ging ook een haflinger mee, die ging nog liggen rollen in de branding, arm meisje wat erop zat Knipoog. Ik vond de tuigage en de paarden er goed verzorgd uitzien, mooie gele bontsjabrakken onder bijna alle zadels. Alleen het opstijgen bij de beginnersles vond ik nogal link gaan, de meeste mensen hadden nog nooit een paard van dichtbij gezien, en er liepen te weinig mensen om iedereen om z'n paard te helpen (toen heb ik maar even voor vrijwilliger gespeeld, mn zusje reed met deze rit mee).
Het duurde een hele tijd voordat iedereen eindelijk op het paard zat, en in die tijd was de helft van de groep al min of meer vetrokken, inclusief begeleiders. Toen er ook nog een trekker over het terrein heen reed, was de paniek bij de groep compleet. En mn zusje balen: ze rijd 2 jaar, dus kan redelijk draven en galloperen, maar in haar groep durfde niemand te draven, dus hebben ze de hele rit stapvoets afgelegd.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 14-04-04 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

- Offline -

Karinnn

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:13

Ik ga elk jaar naar camping julianahoeven, Een kennis van mij heeft daar een staancaraven en dan ga ik daar lekker logeren,ook neem ik dan mijn paardje mee en die gaat dan bij manege Grol op de wei voor een paar dagen. De camping is een familiecamping, wel een super gezellig camping, maar meer voor gezinnetjes enzo.Het is wel lekker dicht bij het strand en met de fiets zit je zo in het dorp en op de manege. Mocht je nog iets willen weten dan kan je me pben.

Groetjes marian

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:48

ik maakte bij de manege ochtend of avond-strandritten en die waren meestal hardstikke leuk!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:48

mijn vriendin heeft daar een huisje en gaat er elke week heen, waarbij ze ook elke week daar rijd...ik hoor niets dan positieve verhalen!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:52

Ik heb 10 dagen geleden een strandrit gemaakt met paarden van manege Grol.
Ik had om een rustig paardje gevraagd, die kreeg ik gelukkig ook. Een grote fjord, heel mak, maar ook heel langzaam. Toen we uiteindelijk rengalop deden, was hij me te rustig. Kan ik aan de ene kant ook wel begrijpen, want die paarden lopen meer dan een gemiddeld manegepaard.
Een vriendin van mij kreeg een haflinger die in het water nog wel eens wil gaan rollen. Geef dat beest niet aan mensen mee, die maar voor 1 keer een strandrit maken en dat beest dus niet kennen.
Een vriend van mij vroeg om een paard wat groot (meer dan 1.70m) en snel was. Hij kreeg een paard wat kleiner dan 1.65m was en niet vooruit te branden was.
Een kennis van me kreeg een paard die op het strand niet in galop wou en zelfs op een gegeven moment achteruit liep.

De begeleiding die mee ging vond ik niet goed, ronduit slecht.
Toen we nog op het terrein waren, werden er afspraken gemaakt. Achter elkaar blijven, geen grote gaten, niet inhalen, bij oversteken zo snel mogelijk naar de overkant. Heel begrijpelijk.
Maar dan verwacht ik wel van een begeleider dat hij af en toe achterom kijkt of het goed gaat. Ok, we waren wel gevorderd en er waren ook mensen mee met eigen paard, maar dan verwacht ik wel dat je even achterom kijkt, zodat je kan controleren of iedereen er nog is, of dat er geen gaten zijn gevallen.
Toen we voor het strand op een heuvel kwamen was hij al een verhaal aan het vertellen. We kwamen later aan, omdat er een enorm gat was ontstaan. Ook dat vond ik minder. Wacht dan even met vertellen, totdat iedereen er is! Zo wist de helft van de groep niet wat de bedoeling was.
De begeleider ging zelf ook op een paard mee, met spijkerbroek, zonder cap. Zijn paard was niet echt rustig, schrok van koeien, wou een weg niet in en speerde er vandoor tijdens een rustig galopje op het strand. Ik vind dan dat je als begeleider een mak paard moet hebben, zodat als er wat gebeurt, dat hij dan kan ingrijpen, zonder moeite te hebben met zijn paard.
En zo waren er nog meer kleine dingetjes die ik gewoon niet normaal vond.

De rit was wel leuk. Wat ik minder vond is dat we ongeveer 2 uur onderweg waren, waarvan we maar maximaal 45 minuten op het strand waren. Ik weet toch zeker dat we voor een STRANDrit paarden gehuurd hadden. Scheve mond

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 10:46

en camping de brem,vakantie park schouwen en camping internationaal ken iemand die?en hoe was het daar?

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:48

vakantiepark schouwen ken ik. Dat is van de vader van een vriend van mij(hij en z'n zussen werkt er ook). Leuke camping, de huisjes zijn pas opnieuw ingericht, het is echter geen jongerencamping.

www.vakantieparkschouwen.nl

- Offline -

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:14

ik ben vorig jaar op manege grol geweest!!! het is er heel mooi en goed verzorgd. de paarden zien er wat minder goed uit, maar je heb wel heerlijke uitrijmogelijkheden! eerst dor het bos en dan kom je op het strand en dan weer door het bos en dan ben je weer terug op de manege. het is een hele mooie omgeving!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 14:47

we zijn ook niet op zoek naar ene jongeren camping.helaas kan ik niet reserveren bij julianahoeve,omdat ze speciaal voor de duitse gasten een arrangement hebben van langer.daarom ben ik verder gaan kijken ,camping de brem ziet er leuk uit zo op internet..is iemand daar geweesd?

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:34

Ik vind manege Grol wel een fijne manege maar als je vraagt om iets bepaalds aan een paard dan houden ze daar geen rekening mee. Ik ging voor het eerste mee met een strandrit en wou dus op een lieve, rustige pony die niet zo snel gek ging doen. Maarja wat kreeg ik.. een groot jong druk paard... Al om al was het wel heel leuk maar verwacht niet dat je een paardje krijgt waar je om vraagt Knipoog

'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.'

barbara8aug
Berichten: 404
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 17:59

hoi hoi,

ik ben daar een paar keer geweest om een strand rit te maken, en ik von dhet kei tof Lachen
Lekker krossen over het strand en daarna weer rustig terug.
je mag alleen niet je eigen paard uitkiezen, die word aangewezen, dat is dan wel weer jammer.

maar verder is het dara echt heel erg leuk, de camping ken ik niet maar daar zal het vast ook wel gezellig zijn Lachen

SHIVA IS MIJN STOERE MAFLINGER Lachen

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:12

Kusia schreef:
Ik heb 10 dagen geleden een strandrit gemaakt met paarden van manege Grol.
Ik had om een rustig paardje gevraagd, die kreeg ik gelukkig ook. Een grote fjord, heel mak, maar ook heel langzaam. Toen we uiteindelijk rengalop deden, was hij me te rustig. Kan ik aan de ene kant ook wel begrijpen, want die paarden lopen meer dan een gemiddeld manegepaard.
Een vriendin van mij kreeg een haflinger die in het water nog wel eens wil gaan rollen. Geef dat beest niet aan mensen mee, die maar voor 1 keer een strandrit maken en dat beest dus niet kennen.
Een vriend van mij vroeg om een paard wat groot (meer dan 1.70m) en snel was. Hij kreeg een paard wat kleiner dan 1.65m was en niet vooruit te branden was.
Een kennis van me kreeg een paard die op het strand niet in galop wou en zelfs op een gegeven moment achteruit liep.

De begeleiding die mee ging vond ik niet goed, ronduit slecht.
Toen we nog op het terrein waren, werden er afspraken gemaakt. Achter elkaar blijven, geen grote gaten, niet inhalen, bij oversteken zo snel mogelijk naar de overkant. Heel begrijpelijk.
Maar dan verwacht ik wel van een begeleider dat hij af en toe achterom kijkt of het goed gaat. Ok, we waren wel gevorderd en er waren ook mensen mee met eigen paard, maar dan verwacht ik wel dat je even achterom kijkt, zodat je kan controleren of iedereen er nog is, of dat er geen gaten zijn gevallen.
Toen we voor het strand op een heuvel kwamen was hij al een verhaal aan het vertellen. We kwamen later aan, omdat er een enorm gat was ontstaan. Ook dat vond ik minder. Wacht dan even met vertellen, totdat iedereen er is! Zo wist de helft van de groep niet wat de bedoeling was.
De begeleider ging zelf ook op een paard mee, met spijkerbroek, zonder cap. Zijn paard was niet echt rustig, schrok van koeien, wou een weg niet in en speerde er vandoor tijdens een rustig galopje op het strand. Ik vind dan dat je als begeleider een mak paard moet hebben, zodat als er wat gebeurt, dat hij dan kan ingrijpen, zonder moeite te hebben met zijn paard.
En zo waren er nog meer kleine dingetjes die ik gewoon niet normaal vond.

De rit was wel leuk. Wat ik minder vond is dat we ongeveer 2 uur onderweg waren, waarvan we maar maximaal 45 minuten op het strand waren. Ik weet toch zeker dat we voor een STRANDrit paarden gehuurd hadden. Scheve mond


jah was daar ook geweest. ging ook op de grootste fjord omdat die alleen nog over was. nou iedereen ging er in rengalop vandoor en die fjord ging rustig in galop over.Tong uitsteken en dat al terwijl wij de eerste waren de paarden waren net terug van hun vakantie ofzo.

en wij hadden een hele grote groep we waren met school gegaan. nou er zaten een paar etterbakken tussen joh. er is er zelfs eentje op het strand omgekeerd en in rengalop richting stal gegaan. over de weg. door smalle paadjes. d'r was ook nog een kruising met iets van een haffie en een welsh denk ik. nou die was super druk wilde niet normaal stappen. liep achteruit ging staken. en jah dat rollen in het water en zand dat waren er zeker wel een stuk of 4 die het deden.

en de begleiding vond ik ook niet goed. ze had dan wel een rustig paard maar keek idd niet achterom ofzo er zaten dan ook hele grote gaten.

met afzadelen dat bijna elk paard wel druk plekken. de fjord waar ik op reed was gewoon gedeeltelijk kaal op zijn rug. en had zeker wel een drukplek van 10 cm bij 15 cm. vond het echt erg toen ik het zag

nee daar ga ik niet meer terug.

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:15

sharir schreef:
jah was daar ook geweest. ging ook op de grootste fjord omdat die alleen nog over was. nou iedereen ging er in rengalop vandoor en die fjord ging rustig in galop over.

Zat jij dan toevallig op Nico? Die was ook heel rustig in 'ren'galop. Iedereen speerde weg en ik bleef in verlichte zit met losse teugels in een rustig galopje Schijnheilig

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 23:41

nou ik ben benieuwd..kan nog wat worden als ik het zo lees!

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:53

Kusia"]
[quote="sharir schreef:
jah was daar ook geweest. ging ook op de grootste fjord omdat die alleen nog over was. nou iedereen ging er in rengalop vandoor en die fjord ging rustig in galop over.

Zat jij dan toevallig op Nico? Die was ook heel rustig in 'ren'galop. Iedereen speerde weg en ik bleef in verlichte zit met losse teugels in een rustig galopje Schijnheilig
[/quote]

jah idd nico de wilde uhh hengst Clown hahahahah

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:56

sharir"]
[quote="Kusia"][quote="sharir schreef:
jah was daar ook geweest. ging ook op de grootste fjord omdat die alleen nog over was. nou iedereen ging er in rengalop vandoor en die fjord ging rustig in galop over.

Zat jij dan toevallig op Nico? Die was ook heel rustig in 'ren'galop. Iedereen speerde weg en ik bleef in verlichte zit met losse teugels in een rustig galopje Schijnheilig
[/quote]

jah idd nico de wilde uhh hengst Clown hahahahah
[/quote]
Hengst? Verward
Dat wist ik niet. Ik heb er ook niks van gemerkt, misschien dat het daarom mij niet is opgevallen.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:04

nee joh was een ruin. Tong uitsteken maar omdat er een hoop op een vervelend paard zaten. waren we heel de tijd grapjes aan het maken dat nico de wilde hengst was Tong uitsteken waar niemand op kon rijden enzo ach jah je moet toch wat als de rit tegen valt. Tong uitsteken

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:38

Ik vind Manege Grol een best aardige manege!
Ik ben er vorig jaar een week wezen rijden en heb er de nodige buitenritten gemaakt. De lessen waren prima, alleen aan vrijrijden deden ze niet...

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 23:19

Ik heb daar ook gereden vorig jaar.. Ik zat ook op de fjord Nico...
Je kunt zeggen wat je wil, maar ik heb nog nooit een fjord gezien die zo snel was! Hij haalde meerdere paarden in, en ik zat echt met mijn mond vol tanden op hem.. Snapte er niets van Fjorden waren in mijn ogen van die lompe slome trage paardjes... Mening is dus zeker wel veranderd! Haha!

ps dit is echt waar en dus geen geintje. Snap niet dat Nico zo sloom was bij jullie... Miss is het omdat ik tijdens het crossen meestal de paarden los laat en dus compleet laat gaan, en wel weer terug pak als het nodig is Verward

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 00:15

Ik heb er 1x een strandrit gemaakt op Odessa! was superleuk Tong uitsteken

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 07:44

Als je bij zo een seizoensbedrijf gaat rijden......... ZELF zadelen, desnoods het zadel er even afhalen...... vaak liggen die ruggen helemaal open!! Ook kijken of je paard rad is..... soms lopen ze gewoon op drie benen...... en die dikke duitsers die merken dat toch niet. Denk erom dat die paarden heel hard moeten werken, heel hard. Laat je dus niet verleiden om een paard echt te gaan rijden. Lift lekker mee op het dier. Laat m niet harder lopen dan hij wil. Ze zijn heel goed geworden in het zichzelf ontlasten en respecteer dat!

Ik heb er een bloedhekel aan. Dat soort bedrijven zouden eigenlijk verboden moeten worden of heel goed gecontroleerd moeten worden door de AID!

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 07:53

ik maakte daar ook altijd strandritten.ze waren er echt tofff in keiharde galop ging je dan over het strand. maar jammer dat de rit zosnel klaar was.

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 07:58

ik heb er ok een strand rit gemaakt
was heel leuk ik zat toen op helena
die was niet zo aardig tegen andere paarden en rende 1x uit de groep *LOL*

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 09:51

ik zat altijd op wesley en haflinger en een behoorlijke snelle. ik ging als laatste weg en kwam altijd ergens van voor terug Knipoog

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lientje_83 en 32 bezoekers