aanvallend paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:11

waarom haalt ze dan niet gewoon eerst dat dier eruit en dan haar merrie. het kost een paar minuten meer, maar is wel veiliger en eigelijk voor nu de enige oplossing denk ik.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:17

Omdat je hem ook niet te pakken krijgt,hij gaat lopen of valt je aan.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:17

oh ik dacht dat net iemand zei dat ze hem er eerst uithaalde

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:22

Dat is Annick, zij heeft niks met die merrie dus kan wel in de buurt komen.
Hij weet precies wie er voor haar kunnen komen en dan gaat hij moeilijk doen.
Annick pakt hem overigens met het binnenzetten van de paarden,dan gaat het toch al wat gemakkelijker.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:02

coydog schreef:
Welke eigenaar?
En slaan helpt inderdaad niet,het lijkt me dat het na zoveel slaag al wel duidelijk is dat het geen oplossing is.
Hij reageert er totaal niet op, en dat slaan was echt niet zachtzinnig.
Tot nu toe laten we het maar een beetje gaan,mijn vriend is al in volle galop aangevallen en zelf heb ik de merrie maar losgelaten toen de ruin eraan kwam.
Iedereen ziet wel in dat dit paard gevaar op kan leveren maar niet iedereen heeft er last van.
Waarschijnlijk gaan we toch maar een andere stal zoeken.
Veiligheid is toch het eerste.
We hebben er geen behoefte aan te wachten tot er echt ongelukken gebeuren.


als het er echt zo aan toe gaat, helpt ook een flinke mep niet meer, nee. maar dan is dit dus wél een echt gevaarlijk paard, dat niks, maar dan ook niks in een kudde te zoeken heeft.

nogmaals, beestje kan het niet helpen. maar deze situatie zo laten........

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:09

Er word nog aan getwijfeld of het een hormonenprobleem kan zijn,omdat hij klophengst was.
Zou het kunnen zijn dat hij gewoon wat teveel aan hormonen in zijn bloed heeft en daardoor extreem gedrag vertoond?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:11

dat kan zijn, maar dat moet te testen zijn. ik durf er niet veel over te zeggen omdat ik hetdier niet ken. wees iig voorzichtig sla niet en eis een ander weiland van de boer. maak hem maar duidelijk dat ongelukken op zijn terrein altijd voor zijn rekening zijn ookal staat er een bord betreden op eigen risico.

boefie

Berichten: 256
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:24

ipv slaan schijnt het wel een idee te zijn om zo'n watergeweer mee te nemen, en dan met een flinke straal (liefst op zijn hoofd) te spuiten

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:30

Ik haal hem dus uit de wei, en tot nu toe gaat het goed, maar ja wat niet is kan komen.
ik heb met de eigenaar van de ruin gepraat en die zegt dat als het niet anders kan hij maar alleen in een wei moet.
maar ja dat vind de boer denk ik niet goed.
Ik bedoelde trouwens coydog dat de eigenaar van de ruin een andere stalling zou moeten zoeken.
de ruin is gewoon nog hengst, hij kapt met de voor benen en beschermt zijn plek in de wei.
ik denk ook niet dat het in een maand over is.(misschien wel nooit).
ik vindt het niet erg als ik hem uit de wei moet pakken maar als ik er niet ben en de eigenaar ook niet, dan geeft het probleemen.
trouwens het is ook te gek dat je je eigen paard niet uit de wei kan pakken toch.
groetjes
Annick

guccio

Berichten: 2105
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: in 't zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:34

ik ben dus de eigenaresse en van wat hier allemaal staat schrik ik erg
het betreffende paard is een haflinger van bijna 3 die inderdaad erg dominant is naar andere paarden. toch is mij nooit verteld dat het zo erg was dat er een topic over geopend moest worden (kom ik bij toeval tegen)
het uit de wei halen gaat nu ook goed *LOL* (volgens mij... ik hoor in ieder geval niets meer) en dat ik ben gestopt met longeren of ander werk met hem, omdat hij niet luisterde is niet waar. ik ben hem juist aan het trainen in zn gehoorzaamheid, en het gaat erg goed.
ook heeft iemand gezegd dat ik geen moeite heb met mn paard te slaan. tuurlijk op sommige momenten geef ik hem een tik maar hier komt het over alsof ik hem dagelijks afransel.
ik vind het een beetje jammer dat er een topic is geopend over wat er met mijn paard moet gebeuren zonder dat ik daar zelf weet van heb..
Huilen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:31

Tsja.....een goed gesprek kan veel oplossen.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:41

inderdaad sily

het is toch van de gekke dat je geeneens je paard uit het land kan halen omdat er een gevaarlijke situatie ontstaat?!?

lekker ook zo'n boer! daar schiet je wat mee op!!

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:50

Uit die wei halen en snel voordat er ongelukken gebeuren vraag dan aan die boer of je zelf een stukje mag afzetten
Maar zoals het nu gaat is echt erg gevaarlijk en zijn gedrag komt me bekend voor en dat was echt niet leuk als hij echt zijn harem gaat beschermen heb je een probleem!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:52

Ben wel nieuwsgierig over wat Guccio verder allemaal te melden heeft eigenlijk Haha!

Is die echt zo erg en kan er verder wat ana gedaan worden?

Dat je dat als eigenaar niet weet en het minder erg denkt dan dat het is is logisch, ik heb ook nooit problemen gehad met mijn merrie en van iedereen om me heen op stal kreeg ik te horen dat ze eens nodig opgevoed moest worden omdat ze met buiten zetten iedereen het erf over sleepte....ja wat moet ik daar dan aan doen?
Strenger zijn kreeg ik als antwoord....wat moet ik nou strenger doen als de meid netjes naast me liep als we smorgens het land ingingen? Verward

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 23:32

Nu de paarden s'nachts buiten staan en niet meer naar stal moeten is het wat makkelijker dan eerst.
ik kon hem wel uit de wei halen en dat weet de eigenaar zelf ook.
naar een andere wei is gewoon moeilijk en hij zou er denk ik alleen maar gekker van worden als hij alleen zou staan.
Guccio heeft gewoon zijn eigen merries en die beschermt hij, en dat was dus net de merrie van Coydog, wat trouwens nu veel minder is.
ik heb makkelijk banketstaaf want mijn paard staat niet bij cuccio, en de eigenaar weet (ik zal je naam niet noemen Haha! ) dat ik daar ook blij om ben want die van mij is een schijtluis.
maar ik moet zeggen dat ik nu niet echt mensen hoor klagen over guccio.
het is geen makkelijk mannetje, is nergens bang voor, en hoe iemand met zijn paard om gaat moet ie zelf weten zeg ik altijd.
ik denk dat coydog dit topic heeft geopend voor raad hoe ze dit het beste aan kan pakken.
groetjes
Annick

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:42

Kan de merrie dan niet naar een andere wei? Ik zou mijn paard niet graag in een wei hebben als ik haar daar met gevaar voor eigen leven uit moet proberen te halen (ook nog eens geen succes gegarandeerd?). Als de ruin in kwestie niet apart kan, dan toch gewoon de merrie weghalen?

guccio

Berichten: 2105
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: in 't zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:54

hi silly
guccio een zoon van atlantic.. toeval?? Haha!
zoals jij zegt heb ik ook geen problemen met mn ventje, ik heb hem sinds december, hij was toen nog klophengst in januari heb ik hem laten ruinen in gent.
Eerst stond hij met 3 veulens en een jaarling in een paddock. daar speelde hij ook al de baas maar nooit geen klachten gehad. 3a4 weken nadat hij geruind was mocht hij bij de grote paarden in de paddock.
daar heeft hij in het begin flink om zich heen gehapt Bloos en ook heel wat teruggekregen, smeren met betadine was toen een 3 maal daagse bezigheid. maar uiteindelijk werd het rustig.
Toen ze net op wei stonden in de tijd dat deze topic geopend werd was hij inderdaad erg bazig over de merries maar dat is nu al een stuk minder. volgens mij heeft niemand ook meer problemen met hun paarden uit wei te halen nu.
Bij mij is hij erg lief, hij luistert goed en eigenlijk is het een grote sul aan de hand. Bij het longeren wil hij af en toe zijn eigen zin doordrijven maar met geduld doet hij weer netjes wat ik van hem vraag Schijnheilig .
Ben benieuwd naar het karakter van jouw haf.

groetjes