Wie heeft er een jong paard wat net is in gereden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:51

Als je paard maar 2 uur per dag los komt en daarnaast 6 kilo biks krijgt rijdt je idd op een levende bom.

Ik zou persoonlijk ook 3 keer in de week meer dan genoeg vinden. Als je het voer minstens halveerd voorkom je dat je dan gelanceerd wordt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:53

een gemiddeld paard eet per dag 3 tot 4 kilo brokken. 6 kilo lijkt mij dus ook wat veel ja.

als je wilt dat je paard wat meer belans krijgt, moet je veel over de middellijn rijden en van de hoefslag af. Ik zou het dier ook iets minder vaak rijden, dan houdt ze er meer lol in.

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 16:06

Ze krijgt zoveel voer omdat ze niet al te vet is voor dat ze zoveel kreeg was ze even loop lustig als nu.En waar ik sta voeren ze maar 2x per dag ,kuil krijgt ze ook 2x per dag als ze daar teveel van krijgt gaat ze aan de diaree en aangezien ze nog groeit en werk is voor haar dit krachtvoer niet te veel.Morgen komt de d.a zal aan hem eens vragen wat hij er van vindt.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:11

Pff, dus ze krijgt 3 kilo per maaltijd?? Dat is echt veelste veel.. Biks maakt niet dik, dan kan je wel 10 kilo geven.
Geef d'r dan wat meer musli en meer hooi, maar niet meer biks..

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:16

Idd biks maakt niet dik, daar krijgen ze alleen maar energie van! Als ze diaree krijgt van kuil dan kan je hooi proberen, daar kan ze zoveel van eten als ze wil! Misschien kan je s iets met mais ofzo gaan geven of iets anders waar ze dikker van wordt.
Je zegt ze was toen je dr net kreeg even looplustig als nu, misschien kreeg ze toen ook wel teveel biks.. Mijn paard krijgt 2 kilo en die loopt elke dag een uur, tuurlijk is t voor elk paard anders maar 6 kilo per dag heb ik echt nog nooit gehoord!
Laatst bijgewerkt door Aramat op 13-04-04 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:16

Heeft ze geen wormen dat ze diarree heeft? Heeft ze toegang tot stro om te eten? Dat wil ook nog wel eens de mest wat dikker maken.

andred
Berichten: 11
Geregistreerd: 07-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:41

Inderdaad zou ik iets minder biks geven. 2 kilo is al erg veel. Ik vind ook wel dat je erg veel rijdt. Ik heb een ruim van bijna 3 jaar en longeer alleen nog maar 3 to 4 keer per week. Mijn paard krijgt heel veel wortels, 1,5 kilo muesli en vitamines/ mineralen per dag. Je zit inderdaad op een bommetje. Ik zou echt nog niet zo vaak rijden. Je rijdt ze op deze leeftijd zo kapot.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:03

ik heb een paard van net 3 en die moet van mij elke dag zo'n 20 min werken, maar dan wel los draven, en die krijgt een halve kilo per dag..
Het verschilt natuurlijk wel per ras maar 6 kilo op een dag is echt veel te veel.
geef anders maismeel om dr wat voller te krijgen, maar zoveel biks geven is wel het laatste wat je moet doen..

Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:02

Mijn 3 jarige pony rijd ik twee/drie keer per week en nog een keertje 10 minuten longeren. Hij komt ook elke dag 3/4 uur in het weiland.
Hij krijgt trouwens 1 kg basisbrok per dag, verdeeld over 3 keer. En natuurlijk hooi.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:35

Hey Bol,
om haar wat dikker te krijgen werkt maismeel echt heel goed. Kan je wat minder biks gaan voeren.
groetjes Twinklebel

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:38

bol schreef:
wij vinden het ook veel maar het is een loop lustig paard iedere ochendt gaat ze 2 uur los en einde van de dag er op heeft veel ennergie staat op 5 kilo biks en 1 muslie .


vind je het gek dat het dier wil lopen Haha! Haha! , laat de muslie maar even achterwegen en 4 kilo BASIS brok is eigenlijk al teveel.

Geef haar de helft van wat ze nou krijgt aangevuld met hooi (geen kuil)

en dan idd 3 x per week een half uurtje onder het zadel is zat