hoeveel geld in apart potje??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

hoeveel geld in apart potje??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 17:56

Ik wil een apart potje hebben voor evt. onverwachte dierenartskosten. maar hoeveel kan je het beste apart zetten??? en betaal je daar echt alle dierenartskosten van of echt alleen de grote bedragen??

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:59

ik denk dat je gewoon reeel moet kijken.

is je paard vaak ziek? moet er vaak een da bij gehaald worden? enz enz

ik denk dat als je er per maand tussen de 30 en 50 euro in stopt het een aardig goed spaarpotje wordt.

natuurlijk zijn er soms kosten die je niet zomaar uit dat potje kunt betalen, daar moet je gewoon rekening mee houden.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:00

ik heb zo'n een rekening op zij, voor de veearts, en 1X maal per jaar verzekering, en in hoogste nood is stalgeld. daar staat zo'n 500 euro nu op k heb me paard nog geen week... dus komt er nog meer op

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:14

Wij zijn thuis van plan elke maand idd een euro of 30-50 apart te zetten Lachen

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:16

om een idee te geven, een paard bij mij op stal heeft 3 dagen in Utrecht gestaan met koliek, dat was 700 euro en daar zit de rekening van de DA die het paard heeft doorgestuurd nog niet bij.......

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:40

Je kan ook een rekening openen die je alleen gebruikt voor je paard.
Waar je dus alles van betaald: de DA, hoefsmid, stalling, nieuwe dekens enz.
Als je dan automatisch van je betaalrekening maandelijk een bepaald geldbedrag naar die rekening over laat schrijven heb je altijd wel een spaarpotje voor je paard.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:43

ik doe elke maand 30 euro en mijn zus doet elke maand 20 euro.
gelukkig nog nooit de da nodig gehad ofzo alleen voor chippen en entingen

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:49

Citaat:
Je kan ook een rekening openen die je alleen gebruikt voor je paard.


die heb ik ook, voor stalgeld, hoefsmid en spullen die ik voor hem koop, maar dat is lang niet genoeg.....
Ik heb Morrie uitgebreid voor ziektenkosten verzekerd en dat geld heb ik er nu al uit en het is pas half april!
Een paar bezoekjes van de DA en wat medicijnen en je hebt je premie er al uit...... Scheve mond

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:57

ik heb ruim 2000 euro voor als er iets ernstig gebeurt en ik heb ook een goede verzekering, verder heb ik nog een aparte rekening voor mn hoefsmid e.d., maar ik zal iig een boel opzij zetten voor als er iets gebeurt, je weet maar nooit...

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:06

DANIenVLIEG schreef:
ik heb ruim 2000 euro voor als er iets ernstig gebeurt en ik heb ook een goede verzekering, verder heb ik nog een aparte rekening voor mn hoefsmid e.d., maar ik zal iig een boel opzij zetten voor als er iets gebeurt, je weet maar nooit...


Inderdaad, dat heb ik ook. Je wilt het echt niet weten hoe duur al die dingen kosten. Mijn paard had afgelopen februari een allergische reactie op haar kuilgras... de vee-arts is toen 6 dagen aan een stuk elke dag gekomen, om haar spuiten te geven. Gelukkig hoefde ze niet naar de kliniek, als het een dag langer geduurd had, was ze wel gegaan. Toen was ik dus echt blij met mijn geld wat ik appart heb staan...

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:10

Ik heb ook een potje, maar die is op het moment weer bijna leeg. Na een rekening van 3000 euro voor een koliek operatie, waarvan ik toch zeker 800 euro zelf moest betalen, nadat de verzekering gelukkig het grootste gedeelte vergoed had.
Ik leg elke maand nu 100 euro opzij. Want ik heb liever zelf wat achter de hand.
De hoefsmid enz. gaan er ook vanaf. Stalgeld niet.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:21

Ik spaar op een apparte rekening €10 pm voor Darmorah, klinkt misschien weinigmaar hier zit ik niet aan zolang het niet nodig is, dus stel dat ik over tien jaar omhoog zit, heb ik een lekkere reserve.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:27

Ik heb gelukkig ouders die bij kunnen springen als het nodig is, maar heb toch een spaarrekening met een flink bedrag apart, voor nood.
De rest betaal ik alles van een rekening, en hou ik mijn hoofd bij aan wat alles verdwijnt...

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:37

Ik spaar iedere maand iets van e 50,- plus nog de e 35,- euro van mn bijbaantje (soms is het meer per maand, is verschillend).

Dit geld gebruik ik voor de hoefsmid/, worm/horzelkuren/, nieuwe spulletjes/,inentingen en behandelingen van de DA, mocht hij geopereerd moeten worden of een andere dure behandeling, moet ik het geld van mn spaarekening halen, want dat ga ik niet redden met mn potje.