wie heeft er een paard gekocht zonder dat je ouder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:56

ik was al lang van plan loulou te kopen. m'n ouders wisten nog nie van da plan. maar heb het ze natuurlijk uiteindelijk wel verteld.
ik was 16 toen ik der kocht.
heb de zelf betaald en onderhoud der ook zelf.
wel heb ik gratis stalling bij mijn tante, anders zou ik het nooit allemaal kunnen betalen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:58

Sorayalover, ik zeg toch ook niet dat jij het gaat doen! Het is alleen gewoon heel dom als je het doet zonder dat je ouders en dan ook maar iets vanaf weten.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:58

Ik heb 2 keer een paard gekocht zonder dat mijn ouders het wisten. Ik heb een goedbetaalde baan en heb ruim geld over....mijn zusjes paard is vorig jaar overleden en heb toen een nieuwe gekocht. een week voordat ik haar op ging halen heb ik mijn moeder ingelicht dat ze zou komen! ze was toen al betaald etc. mijn zusje is er blij mee en verder hebben mijn ouders helemaal niks met de paarden, eentje meer of minder geeft hier toch geen verschil!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:09

Brechje, jij was vorig jaar 19...

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:15

ja en mijn zusje 17 (het is haar paard en dus nog minderjarig)...ik was 14 toen marion werd gekocht en ook toen wisten ze van niks! ze is van de paardenmarkt naar huis gereden...

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:15

sorayalover1"]
[quote="Nouka schreef:
*bliepbliep* penny alarm, penny alarm *bliepbliep*


Sorry hoor maar waarom zeikt iedereen zo als ik zo'n topic openmaak???
[/quote]

omdat het een rare vraag is, waarbij het lijkt alsof je dit zelf van plan bent te doen... hoe kom je anders op zo'n vraag? ja ik heb gelezen dat je zegt dit niet van plan te zijn

Bij mij op school zei van de week een kind dat ze een kat ging kopen van haar kleedgeld, zonder dat haar ouders het wisten... is ook zoiets. Haar juf heeft geprobeerd het uit haar hoofd te praten, ben benieuwd.

In mijn geval wist mijn moeder dat ik naar een paard ging kijken en mijn vader heb ik het achteraf verteld. Nog wel voor de koop offiëel was. Ik had met de handelaar afgesproken dat ik het eerst wilde overleggen. Mijn vader had het stiekum toch aan zien komen en was helemaal niet verbaast. Pris is dus de volgende morgen om 8.15 gekocht! Ik vind dat je ouders het wel moeten weten, als je nog thuis woont. Ik was 22 en woonde nog thuis.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:18

brechje schreef:
ja en mijn zusje 17 (het is haar paard en dus nog minderjarig)...ik was 14 toen marion werd gekocht en ook toen wisten ze van niks! ze is van de paardenmarkt naar huis gereden...

Maar je zusje heeft haar niet gekocht, jij hebt dat paard gekocht, en eigenlijk is het dan ook van jou. Als je ouders het niet goed gevonden hadden was dat paard nooit van je zusje geworden.... Wat Marion betreft: je hebt blijkbaar gemakkelijke ouders, de mijne hadden me met paard en al teruggebracht...

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:23

niet betaald, maar staat wel volledig op haar naam...mijn ouders vinden het niet goed, ze vinden het hebben van paarden in het algemeen al niet nodig. Ze zijn er alles behalve blij mee...maar het is mijn geld, mijn tijd, mijn leven....zij hebben denk zo iets van : het lukt haar toch niet met geld etc...helaas voor hen gaat het heel erg goed en heb ik er nu 4 en een veulen op komst!

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:23

ik heb het dus wel gedaan met Flame, zonder dat mn ouders ervan wisten
en ik betaal alles zelf
ze weten er nu al jaren van hooor, maar toen was het mn 'verzorgpony' Knipoog
maar ik raad het je niet aan om te doen, als er wat gebeurd en je hebt onvoldoende geld,kunnne je ouders niet bijschieten

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:23

sorayalover1"]
[quote="LePopp schreef:
Je bent beschikkingsonbevoegd en hierdoor is de overeenkomst vernietigbaar.

praat niet met van die moeilijke woorden Tong uitsteken ik snap je niet
[/quote]

Om het makkelijk te zeggen - de wet beschouwt je nog niet als een persoon die zo'n beslissing kan nemen, en doe je het toch, dan kunnen je ouders naar de rechter gaan om de koop ongedaan te laten maken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:24

Ik heb een paard gekocht zonder dat mijn ouders er van wisten, maar goed, ik was toen ook over de 30 jaar Haha!

Betalen doe ik ze alleen (het zijn er intussen twee, merrie en haar veulen van nu twee jaar oud)

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:26

Amethyst schreef:
Hoho.. rustig jij sorayalover1...
Ik zeg niet dat JIJ penny bent. Het is alleen zo'n vraag wat alleen Pennymeisjes zouden doen..... Ieder normaal weldenkend mens doet zoiets niet, normaal gesproken...


Ik ga hier in mee... Vraag me ook net zoals vele anderen af waarom je hier een topic over opent... Verward Waarom wil je dat weten... Je zegt wel dat je het niet zelf van plan bent, maar wat interesseert het jou nou hoe iemand aan zijn paard komt en of die daar wel toestemming voor had... Haha!

Cowgirl

Berichten: 23751
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:27

Ik heb het de eerste wel met overleg gedaan en was toen (al) 19 jaar.
Mijn ouders hebben me toen een beetje geholpen en kreeg destijds 1000 piekjes OK dan! Lovers

De 2e keer was ik nar de markt geweest en kwam ik thuis met de mededeling dat ik een fjordenveuen van 4 maanden had gekocht.
Maar toen was ik wel 23 Haha! en voorzien van een vaste baan Haha!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:33

Ik heb geen paard gekocht zonder dat mn ouders het wisten, dat vind ik een beetje dom, en ik woon nog thuis dus dan is dat ook wel een beetje onmogelijk.

Ik heb hem wel zelf helemaal betaald en ik betaal de stalling ook zelf.
ook alle verdere kosten zoals hoefsmid, verzekering en doktersrekeningen betaal ik zelf.

Ik heb hier heel lang heel hard voor gespaart, en ik ben blij dat mn ouders het wisten, want die hebben me verder ook met heel veel geholpen..

ben trouwens 17 jaar (8 mei 18) en heb een vaste baan..(ander had het natuurlijk nooit gekund)

Serendipity1

Berichten: 6045
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:06

nouweh, ik ken wel iemand die ut wou doen, maar direct gezegd dat dat niet zon slim plan is...

dat kan toch nie, ik bedoel, ,je betn ipv de hele middag thuis ineens de hele dag weg... en als dat beest ziek word, door t draad loopt, whatever, :S Verward

naja, wie dat wil doen moet t zelf weten, vind t knap dom...



greetz [naam]

Gaultier
Berichten: 121
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Capelle a/d Yssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:11

Ik heb vorig jaar ook mn eerste eigen pony gekocht. Mijn ouders waren toen op vakantie. maar ook ik had een vaste baan, met een vast salaris.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:13

Ik woonde op mezelf en heb hem gekocht zonder dat mijn moeder het wist, maar toen ik thuis was wist ze het wel meteen Tong uitsteken

Ik had al vele jaren een vaste baan en dat lijkt me ook wel zo slim voor een eigen paard als je ouders niet achter je staan.

Zonder overleg zou ik nooit doen als je thuis woont.
paard word daar de dupe van als je pech hebt.

pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 22:14

Naomi schreef:
ik heb het dus wel gedaan met Flame, zonder dat mn ouders ervan wisten
en ik betaal alles zelf
ze weten er nu al jaren van hooor, maar toen was het mn 'verzorgpony' Knipoog
maar ik raad het je niet aan om te doen, als er wat gebeurd en je hebt onvoldoende geld,kunnne je ouders niet bijschieten



haha dit herken ik Haha!
ik heb ong. 3 jaar geleden een shetje van de mart gekocht voor toen 100 gulden en een weitje had ik in de buurt van mn school, en was super goedkoop. maarja dan heb je het ook over een shetje die kost wel iets minder dan een pony of paard die stalling nodig heeft.
ik noemde het destijds ook mn "verzorgpony" haha.
maar ik heb hem moeten verkopen omdat ik te druk met school kreeg(k ging naar t mbo dusja) helaas. k zie hem nog wel eens af en toe hij staat nog op de zelfde plek.

Tancreda4

Berichten: 24068
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 22:15

Als je volwassen bent, alleen woont en zelf het geld er voro hebt vind ik het niet zo gek. Maar jonger...

Heb er vroeger wel over gedroomd hoor. Naar de paardenmarkt met al mijn zak centjes en met een goedkoop (en natuurlijk verwaarloosd Haha!) shetje thuis komen Haha! Niet proberen hoor, denk dat je ouders daar niet zo blij mee zijn, en je nieuwe aanwinst heeft aan zoiets nog minder baat!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 22:16

Nou dat is helemaal af te raden! Je kunt beter in goed overleg met je ouders een paard kopen! Vooral als je niet 'volwassen' bent Knipoog Anders zou ik een bijrijdpaard/verzorpaard zoeken! Die heb ik nu ook! En ik rijd geweldig fijne paardjes, met topafstamming en met veel in zich!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 22:51

Mijn ouders wistten helemaal van niets Haha!

Ik kwam thuis met de mededeling dat ik een paard had gekocht, in koor riepen ze ja hoor leuk voor je.
Toen ik de volgende dag de stad in ging om spullen te kopen wistzen ze pas dat het menus was......maar ja...was dan ook al 22 he Knipoog

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 01:07

Ik heb ook eens een paard gekocht zonder dat mijn ouders het wisten (wel meer eigenlijk maar toen woonde ik al niet meer thuis Schijnheilig ). Ik was 18 en zat in mijn examenjaar toen ik samen met iemand anders Nepal kocht. Een dag voordat ik hem ging betalen heb ik het tegen mijn ouders gezegd, maar het geld had ik al in mijn zak en een mondelinge afspraak is ook al bindend. Ik had me wel goed voorbereid en mijn ouders waren niet blij, maar ik heb de discussie met goed resultaat kunnen beëindigen Bloos . Ik kon hem helemaal zelf onderhouden, hij was netjes verzekerd en ik kwam makkelijk uit met mijn geld en tijd . Degene met wie ik hem kocht was al in de dertig en dus geen dromerig pennymeisje (alhoewel Tong uitsteken ).

Tegenwoordig gaan mijn moeders nekharen al recht overeind staan als ik begin met het zinnetje "Mam, ik moet je wat vertellen". De gemiddelde moeder denkt dat dochterlief ongewenst zwanger is, die van mij vraagt maar gelijk hoe het paard eruit ziet Haha! .

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 02:07

ik heb hier dus ervaring mee en kan je vertellen dat het niet eenvoudig is. op een gegeven moment komen je ouders er toch achter.

ik geef je de tip om het niet te doen, wil je weten hoe het precies gegaan is, dan kan je me een pbtje sturen

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 08:00

Ik ben nu bijna 30 en áls ik ooit een paard koop, zeg ik dat ook niet tegen mijn ouders.... Haha! Ze hebben het nooit een leuke hobby gevonden, zelfs een beetje belachelijk. Want wat is er nou leuk aan om op een paard rond te hobbelen? Je hebt er een hoop werk aan, het kost een hoop tijd en geld, daar kun je beter andere dingen mee doen Verward
Dus als het zover komt, dan zeg ik het eerste half jaar of zo gewoon niks (ik woon 80 km van ze af, dus dat lukt best) en dan rij ik hem op een dag doodleuk bij hun het tuinpad op, bel vanaf het paard aan en als ze opendoen, zeg ik: "Deze is van mij, wen er maar aan". Haha! (ik verheug me er nu al op, hahahaha! Clown )

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 08:02

Zoals Tiffy het omschrijft heb ik ook wel eens een paard gekocht, dit was zo'n intressant dier en we hadden een stal vrij dat ik haar gekocht heb, ik mocht het paard nog een tijdje laten staan zodat ik ruim een week de tijd had om elke avond eventjes iets meer te laten doorschemeren en weer de foto's te laten zien en weeeer het filmpje te bekijken. Einde van de week zei mijn vader uiteindelijk zelf: "Je hebt het dier gekocht he?" Schijnheilig
"Ja pa, ga je morgen mee? Gaan we hem halen." Bloos!

Maar goed, toen was ik ook al wat ouder en heb genoeg geld om onverhoopte dierenartsposten e.d. op te kunnen hoesten. Als minderjarige zou ik dit echt nooit gedaan en gedurft hebben.

(En ja, mij ouders schrikken ook ieder keer als ik begin met: "Euh Mams en Paps..." Nagelbijten / Gniffelen )