Hoeveel geef jij max. uit aan een rijbroek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:12

heb met mijn oude horka-rib zo'n 7 jaar gedaan (maar ik rij dan ook maar 1x per week).
Ik mocht een nieuwe kopen van mezelf toen ik mijn leren laarzen ging halen. Zulke sjieke laarzen met een afgetrapte broek vond ik niet kunnen Haha!

Meteen een voor de komende 10 jaar gekocht: Pikeur. Zit heerlijk, en MOOOOI! was er echt verliefd op!
En inderdaad geen pijntje meer in mijn bil!

(had overigens wel heeeeel veel stempeltjes bij de ruitersportzaak met die leren laarzen op maat gemaakt, en een pikeurbroekie erbij... Bloos )

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:17

Het ligt er echt aan wat voor kwaliteit het is en hoeveel geld ik in mn zak heb of hoe vrijgevig mn ouders die da zijn Schijnheilig
Voor een broek die me goed staat en lekker zit en van goede kwaliteit is geef ik best veel uit! Ik heb nu een pikeur die perfect zit en staat waar we ongeveer 200 euro voor hebben betaald (was trouwens een verjaardags cadeau Haha! )
Pas heb ik een Kentucky voor mn verjaardag gekregen en koste ook iets van 230 euro maar met 40 % korting werd dat 113 euro Haha!
Dure broeken krijg ik ook nooit zomaar (zoal je leest meestal voor mn verjaardag Schijnheilig )

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:24

Ik probeer ze zoveel mogelijk in de uitverkoop te kopen.
Enige eis is dat bandplooi en steekzakken in zitten en dat het niet zo'n overdreven elastische broek is. Maar op een of andere manier ziten pikeur en kentucky me toch het lekkerst.

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:08

'k geef der niks aan uit.. mijn moeder maakt ze .. ze koopt stof.. en naait een leuk patroontje

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:10

Voor een goede rijbroek betaal ik liever wat meer dan een rijbroek met mindere kwaliteit , Ik ben ongeveer 90 tot 120 euro kwijt voor een rijbroek

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:39

Haha, wat toevallig. Kom net terug van de ruitersportzaak met een nieuwe rijbroek.

Ik ben best kieskeurig, het moet leren vlakken hebben, perfect zitten en het liefst van Cavallo. Net weer geslaagd, alwéér grijs Bloos
Hij kostte 110 euro en dat vind ik niet niks als ik naar guldens omreken. Maar aangezien ik zo kieskeurig ben zal ik altijd rond dat bedrag zitten.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:42

Ik koop rijbroeken vaak tweedehands. M'n laatste nieuwe heb ik op Paard Ahoy gekocht, een Cavallo voor een heel mooi prijsje. Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:45

Ik gaf vroeger alleen geld uit aan een rijbroek die goed zat. En dan kwam ik al snel terecht bij een prijzig merk als Kentucky. Die tijd is over. Ik koop nu voortaal Levi spijkerbroeken en dan stretch. Daar rijd ik mee en dat gaat prima.

Overigens koop ik die levi's alleen in de uitverkoop, of in amerika, waar ze iets van 36 dollar kosten.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:52

Misschien klink ik nu wel ongelooflijk verwend. Ik heb alleen maar dure merken. En heb zoveel broeken dat ik 2 weken wel iedere dag een andere aan kan. Bloos
Maar in die goedkope mik kan ik niet rijden. Ik heb laatst al die horka broeken weggegeven. en ik geef vandaag nog een broek weg aan iemand waar ik totaal niet in kan rijden.
Ik heb wel een paar lievelingsbroeken. Mijn RTS broek met leer, en mijn Cavallo, en mn Kentucky ruitjes broek. Laatst heb ik een bruine Cavallo gekocht met grote ruitjes, maar die ruitejes kun je bijna niet zien. Van een afstand lijkt ie gewoon donkerbruin. 135 euries... Is toch niet niks.
Maar met broeken ben ik heel lastig. Veel broeken vind ik ook helemaal niet fijn zitten. En soms hangt het van mn dag af, soms heb ik zin om met leer te rijden, of met kniestukken erop. of gewoon een kale broek.

aardbei

Berichten: 470
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:56

mickydo schreef:
Voor een goede rijbroek betaal ik liever wat meer dan een rijbroek met mindere kwaliteit , Ik ben ongeveer 90 tot 120 euro kwijt voor een rijbroek


Dat heb ik ook!! Als een broek superlekker zit en van goede kwaliteit is ben ik wel bereid er aardig wat eurootjes voor neer te leggen, maar ik wil niet zeggen dat een broek van 30 € slecht is!

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:00

Ik merk vooral met rijden wel het verschil tussen een broek van 30 euro en een broek van 130 euro. Vandaar dat ik ook altijd bij de duurdere uitkom.

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:28

Ik zit meestal zo rond de 125 euro, meer geef ik er liever niet aan uit maar ik pas helaas alleen maar broeken van Kentucky....

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:39

Het valt me hier op dat veel mensen rijbroeken van 100-130 euro duur vinden, maar duur vind ik eigenlijk vanaf 150 euro ofzo. Klinkt echt heel ernstig, maar heb een aantal rijbroeken gepast een tijdje terug die zo duur waren... (180 euro) en schrok me dus ook rot. Want voor een gewone broek vind ik 100 euro al duur.

(dit is niet bedoelt op een manier van 'sloeber, vind je 100 euro duur?!' maar meer van waar nou eigenlijk de grens ligt van betaalbaar/duur, beetje lastig uit te leggen...)

edit: mijn cavallo broek (van 130 euro) vind ik trouwens behoorlijk snel slijten voor die prijs, schaafplekken op kont en kapotte knieholtes (dankzij nieuwe laarzen).
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 13-04-04 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:42

max 150/170 euro.

Ik viel een tijd geleden van een paard af, op mijn bil had ik een schaafwond en de broek zag er nogsteeds zo goed als nieuw uit.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:45

De laatste rijbroek die ik heb gekocht was een eurostar diana thermo van 119,- Meestal koop ik ze niet zo duur Haha!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:18

Zaten goedkopere broeken nou ook maar goed Scheve mond
Ik geef 180 euro per broek uit. Dat is ook de reden dat ik er maar drie heb. Maar die Anky broeken zitten me het beste. En dan heb ik liever dat ik 180 euro uitgeef voor een broek die super zit dan dat m''n hele kast vol ligt met broeken die me eigenlijk niet lekker zitten...

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:31

Mensen geven wel zo'n 200-300 (80-135 euro) gulden uit aan een rijbroek, maar niet aan een gewone broek. Komt dat nu door de euro dan mensen zo veel geld uitgeven?

Voor rond de 70 euro vind je wel goede broeken. En ik heb zelfs een hele mooie lekker zittende rijbroek die maar 30 gulden was nieuw.
Kentucky vind ik goede broeken zoals ik al eerder schreef, en voor 80 euro wil ik ze wel kopen, maar ik betaal er geen 180 euro voor.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:52

Voor 70 euro heb je inderdaad wek goede rijbroeken! Maar die moeten je wel lekker zitten en mooi staan!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 21:36

Ik heb laatst twee nieuwe broeken gekocht, de ene was bijna 170 en de andere 180 Euro. Gelukkig doe ik er ook lang mee... Haha!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 22:35

70-80 euro, meer heb ik niet nodig, mn 2 duurste (80 euro) heb ik nu 2 jaar, zijn ietsjes gesleten maar nog mooi, ik heb ook nog rijbroeken van 5 jaar terug die misschien 75 gulden hebben gekost, doen het nog prima en ik rij practisch elke dag.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:16

lonnie schreef:
ik draag idd ook alleen pikeur en kentucky. Heb dr ooit eentje gekocht en al mn andere broeken zaten gelijk niet meer lekker. Vandaar dus dat ik echt alleen nog maar die neem. Je betaalt er wel wat meer voor, maar naar mijn idee gaan ze wel veel langer mee en zijn ze van beter materiaal en mooi afgewerkt. Ik had 2 jaar terug bv een zomerrijbroek van harry's horse, met steekzakken en bandplooi. Na een keertje wassen zag dat ding er niet meer uit. bovendien zat er geen rek in de stof en na een half jaar scheurde hij door bij mn knieen. Dan heb je dus ook voor niks je geld uitgegeven


OK dan! Sluit ik me bij aan. Ik heb als uitzondering ook 1 Eurostar. Mijn lievelingsbroeken zijn Pikeur en Cavallo. Ik geef max 200 euro uit aan een broek, maar dan wil ik wel hoog model, bandplooi en met kunstleder. Van Pikeur zowel als van Cavallo ben je dan 200 euro kwijt. Dus dat doe ik niet al te vaak en ik doe er heel erg lang mee!