handelaar weigert ostheopaatonderzoek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

handelaar weigert ostheopaatonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 11:27

het zit zo: mijn vriend is op zoek naar een paardje voor hem en zn jongere zus, een wedstrijd paardje

nu hebben we een prachexemplaartje gevonden met goede papieren, prachtie gangen, 3 jaar, doodbraaf en 10 keer onder de man geweest.
min vriend heeft er een proefrit mee gereden en het diertje is zeer gevoelig en ligt in het mondje... ideaal beestje dus. er is enkel 1 probleem. het beestje zit vast op rechts, en nog niet zoon klein beetje ook.

het dier zelf is een buitenkansje, en kopen is geen probleem..maar een jong paard kopen dat vast zit op rechts kan voor veel problemen zorgen later. daarom wou mn vriend eerst een ostheopaat laten komen die het probleem van nader bekeek. ze is 3 dus wisselt momenteel van tanden... dit kan al een reden zijn waarom ze wat moeilijker doet maar toch vind mn vriend het té erg om enkel aan tanden te liggen.
dus voor hij ze koopt wil hij weten waar hij staat. logisch vind ik dat.

toch beweren heel wat paardenmensen hier dat paarden die 10 keer onder de man geweest zijn onmogelijk vast kunnen zitten. ( wat volgens mij flauwe kul is,ik heb nog een jaarling gekend die zo vast zat als iets...) een val in de wei of een dommme sprong kan toch ook al een jong dier vast maken??

de handelaar lacht hem vierkant uit en wil niet dat de ostheopaat komt, hij vindt het belachelijk.
wat denken jullie, heeft mn vriend gelijk of vinden jullie ook dat een paard niet vast kan zitten na 10 keer? we weten nu niet zo goed meer wat we moeten doen... hij zegt (ZEGT) dat er nog interesse is voor het paard en dat hij het in 1 2 3 kan verkopen...

het paard is echt een buitenkansje en ik hoop dat jullie ons goede raad kunnen verschaffen..

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:33

Sorry, maar ik denk dat er wel meer buitenkansen te vinden zijn.
In dit verhaal zijn er 2 opties:
1 De handelaar laat een een onderzoek toe.
2 Juliie moeten op zoek naar een ander paard.

De handelaar heeft blijkbaar weinig zin in optie 1, het beste dat jullie dan kunnen doen is gaan voor optie 2. Er zijn zat paarden in de wereld, er is dus echt wel weer een andere te vinden.
Wij roepen altijd: een paard kopen is 1000 keer kijken en 1x kopen.

Wanneer je het zelf niet aandurft om dit paard zo te kopen, en de verkoper stemt niet toe in een door jullie gewenst onderzoek (of keuring, eigenlijk komt het op hetzelfde neer) dan moet je elders gaan kijken.

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:43

Het zou ook kunnen zijn dat er wel wat aan de hand is en dat die persoon daarom niet wil dat er iemand naar gaat kijken.

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 11:45

jantien je hebt gelijk, en ik ben ook van die mening maargoed... helaas heb ik weinig inspraak... en het meisje zaagt nu al de oren van der kop

muizje, dàt denk ik dus ook...ik heb 5 jaar geleden mn paard ook gekocht bij die handelaar en hij heeft me goed in het zak gezet!! ik vertrouw de vent voor geen haar en zn klap nog minder...

maar mn vraag is ook eerder, denken ,jullie dat het mogelijk is dat zo'n jong paard al met problemen zit?

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:17

Alleen al vanwege het feit dat de handelaar het diertje niet wil laten onderzoeken is voor mij genoeg.
Kun je hem geen proefperiode krijgen ne hem dan laten onderzoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:21

Ik kan me ook best voorstellen dat iemand niet zomaar van alles aan zijn paard wil laten frutten

want een jong paard aan 1 kant vast is helemaal niet zo raar.
een paard is van nature scheef, elk paard.
De 1 alleen wat meer dan de ander.
en scheef zijn betekend dan ook vast zitten aan 1 kant voor je gevoel.
daarom moet je als ruiter je paard ook recht gaan richten.

Als het paard een paar jaar onder het zadel is en dan vast, vind ik veel erger, dan heeft hij die jaren steeds verkeerd gelopen, nu niet.

een klinische en rontgolische keuring moet uiteraard wel toegestaan zijn, maar verder gedoe, dan kon je mijn paard ook laten staan.
want niet iedereen is erkend en genoeg kwakzalvers die maar wat met hamers staan te slaan op de ruggegraat.
nee dank je, laat maar.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 13:42

runningkawa schreef:
want niet iedereen is erkend en genoeg kwakzalvers die maar wat met hamers staan te slaan op de ruggegraat.


Daar heb in gelijk in Kawa, alleen vind ik wel een verschil zitten in een onderzoek door een ostheopaat (of DA for that matter) of daar meteen een behandeling aan vast knopen.
Wat jij beschrijft valt voor mij onder een behandeling, dat zou ik ook nooit zomaar toelaten.

Iedereen heeft wel z'n ervaringen met de deskundigheid van verschillende behandelaars. Maar ook datzelfde geldt voor de DA's die verzocht worden een paard te keuren.
Je paard zal maar afgekeurd worden door een of andere Jan Joker die nog geen fatsoenlijke rontgenfoto's kan maken......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 13:43

na kijken mag van mij idd wel, maar geen hamertje of raar gedruk, geduw dat in de buurt van hem kwam Lachen