K&K of dubbelgebroken met koperrol??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

K&K of dubbelgebroken met koperrol??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 10:30

Ik rij op dit moment mijn draver met een hackamore, maar ik wil wat meer dressuur gaan rijden en ben nu op zoek naar een lekker bitje. Ik heb gisteren een dubbelgebroken bitje uitgeprobeerd met in een midden een draaibaar koper(?) rolletje. Dit vond hij best lekker en hij liep er goed recht op. Ook pakte hij hem niet echt vast, dus dat ging wel goed. Lachen

Een vriendin van mij heeft zo'n K&K bit, ook dubbelgebroken en die wil ik ook nog even uit gaan proberen.

Nou is mijn vraag eigenlijk wat jullie ervaring is met (1 van) deze bitten?? Ik wil toch niet zomaar een bit aanschaffen, want ze zijn best prijzig, dus ik hoor het graag!

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W


Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:00

Ik denk dat dit soort dingen erg per paard/ruiter verschillen. Het ene paard loopt beter met een plat tussenstuk, de ander met een bol, de ander met een enkel gebroken bit...

Ik heb een K&K bit geprobeerd(dubbelgebroken, bol tussenstuk), maar ik vond hem een beetje te dik en ik geloof dat mijn paard er een is die beter op een plat tussenstuk loopt Knipoog . Hij is dus ook te koop, als je intresse hebt PB me maar(hij staat ook op EA).

Mijn mening: ze zijn wel prijzig, maar dan heb je ook wat!

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:10

Ik heb ook een K&K dubbel gebroken met een bol tussenstukje. Loopt ze goed op
Let wel dat het niet zo is hoe dikker hoe zachter...als je paard maar een kleine mond heeft is het alleen maar lastig om een heel dik stuk ijzer in je waffel te hebben Knipoog

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:05

Op wedstrijden mag je niet starten met een bit gemaakt van verschillende metaalsoorten in het mondstuk... niet vergeten dus!

Er is geen beter bit dan de KenK dubbelgebroken. Superbitjes. Hun geld dik, maar dan ook echt dik waard. Ga niet voor de dikste versie; het bit van 18mm dikte is echt heel prima en mooi zacht in de mond. Aanrader!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:08

Heb wel eens gehoord dat zo'n rolletje sterker inwerkt dan je denkt. Zou je paard proberen met het dubbelgebroken K&K bit. Kan best zijn dat ze er even aan moet wennen hoor. Maar als je hem van je vriendin een paar keer kunt gebruiken dan weet je het wel. Zijn superbitjes; op bokt en marktplaats kan je vaak een goede gebruikte voor normale prijs op de kop tikken.

Debski

Berichten: 812
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 16:01

Ik rijd mij driejarige friese merrie ook met een dubbelgebroken kenk bit en ben echt supertevreden. Het paard wat ik hiervoor reed, deed het er ook super op. Het kost wat geld maar dan heb je ook wat.

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 23:28

Ik rijd mijn dravertje ook met een dubbelgebroken K en K bit en ben er zeer tevreden over.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 23:55

Als je wilt gaan starten is het handig om even na te lezen wat je wel en niet mag gebruiken.

Verder: ik ben super tevreden met m'n KK dubbelgebroken bitje. Kan ik iedereen aanraden...... Lachen

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 10:46

Het dravertje waar ik op rij heeft een dikke bustrens. Naar mijn idee al haar hele leven. Ze hangt iedere keer met haar tong naar buiten. Nu heb ik om te proberen een dunner bitje en de tong is zo goed als weg. Ik moet alleen even kijken of dat komt omdat ie dunner is of omdat er koper in zit. Blijft moeilijk kiezen Verward

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 10:54

Nicoline rijd ik met een RVS dubbelgebroken watertrens met bol middenstukje. Ze loopt er perfect op. Ik heb haar ook wel eens met een K&K gereden, maar het verschil heb ik niet gemerkt Haha!

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: herous en 85 bezoekers