rij jij met of zonder cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

rij jij met cap, of zonder??

met cap
218 (67%)
zonder cap
103 (32%)

Totaal aantal stemmen: 321


Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:31

Altijd met!! Doordat je direct op je hoofd valt, onstaan er allemaal kleine bloedinkjes in je hersenen. Ofzo.
Je kan iig blijvend hersenletsel oplopen.....

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:05

ik rijd ook altijd met .. Het zijn inderdaad dieren en deze kunnen vreemde dingen doen. hoe goed je je paard ook kent.. hij hoeft maar te schrikken en hij is weg.. en als je er dan afvalt.. biedt je cap toch nog enige bescherming.. dus voor mn eigen veiligheid .. gewoon opdoen.. ook zal ziet het er neit echt elegant uit .. :S .. hehe

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:17

Ik rijd altijd met. Alleen bij het 'zonder zadel zonder hoofdstel mn paard terug naar stal brengen vanaf het erf/de wei/iets anders' wil ik nog wel is zonder cap erop klimmen. Maar dat is niet echt rijden (vind ik), dat is gewoon te lui zijn om zelf te lopen.. Clown

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:32

runningkawa schreef:
En al die andere bestuurders dan ritchje?


Ja dat bedoel ik!

Géén cap dragen is geheel op eigen verantwoordelijkheid,ik kies daar voor en ken mijn verantwoordelijkheden dondersgoed en andere kiezen wél voor het dragen van een cap,prima zo!
Vind het zo jammer dat je er constant (op bokt) op gewezen wordt,ik word daar wel eens behoorlijk moe van,laat ieder in zijn/haar waarde.
Dus mensen maak je je hier toch steeds niet zo druk om!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:34

IK rijd ALTIJD met cap!
Waarom?? als je er vanaf knalt dan heb je tenminste nog wat bescherming voor je hoofd...... ik rijd niet eens als ik mijn cap niet op heb!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:14

Zonder.... Bloos!
moet ik me nu schamen Haha!
Bij het beleren van jonge pony's denk ik er soms wel aan en als ik het bos in ga met lage takken.....
Maar 99% zonder cap.....rijd nu toch bijna niet (maakt dat het minder erg?!) Schijnheilig

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:17

absoluut met cap!is gewoon het veiligste,en ik ben er pas afgelazerd en toen viel het kwartje!
ik zet hem altijd op,braaf of geen braaf paard...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:17

patrice"]
[quote="runningkawa schreef:
En al die andere bestuurders dan ritchje?


Ja dat bedoel ik!

Géén cap dragen is geheel op eigen verantwoordelijkheid,ik kies daar voor en ken mijn verantwoordelijkheden dondersgoed en andere kiezen wél voor het dragen van een cap,prima zo!
Vind het zo jammer dat je er constant (op bokt) op gewezen wordt,ik word daar wel eens behoorlijk moe van,laat ieder in zijn/haar waarde.
Dus mensen maak je je hier toch steeds niet zo druk om!
[/quote]
De vraag van RK heb ik eerder in dit topic al beantwoord.....

Tuurlijk is het dragen van een cap op eigen verantwoordelijkheid, ik zal je nergens toe verplichten.
En tja, dat je erop gewezen wordt is waarschijnlijk alleen maar doordat mensen het beste met je voor hebben Lachen En imo is er hier niemand die je niet in je waarde laat omdat je zonder cap rijdt. Er wordt hier alleen gevraagd wie er WEL of NIET met cap rijdt, en hier wordt verder helemaal geen waardeoordeel over gegeven.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:19

Ik moet met cap maar heb echt een gruwelijke hekel aan dat ding, dus liever zonder. Als ik ga springen, op een vreemd paard ga rijden of naar buiten ga ofzo zet ik hem wel op maar liever rij ik zonder... Bloos!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:25

vaak met maar ook vaak zat zonder

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:28

Hai richtje,maar sommige kunnen er maar over door blijven zeuren en dat vind ik zo vervelend,en je er steeds zo op blijven wijzen.
Dáár word ik moe van!
In een topic van een tijd terug had ik wat foto`s geplaatst en werd hier ook door een bepaalt persoon opgewezen,heb het uitgelegd dat het mijn keuze is en dat een ander dat niet voor mij hoeft te bepalen hoe goed bedoeld ook.
Maar diegene kon op een gegeven moment het bloed onder mijn nagels vandaan halen,snap je wat ik bedoel!

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:50

Ik rij altijd mét cap.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 20:04

Met... Het moet van mn moeder (maar het valt haar niet eens op wanneer ik op een foto geen cap ophad ... Scheve mond) En het moet van de mensen waar ik rijd... Als het niet hoefde had ik sowieso op Hof geen cap op gedaan! En op een groot deel van de andere paardjes ook niet..

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 20:15

Op jonge paarden, met springen en buiten met cap. Voor de rest zonder. Maar vind het wel erg slecht van mezelf!!!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 20:55

Zonder cap, behalve op wedstrijden natuurlijk.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 21:12

Toen ik mijn paard twee jaar geleden ging inrijden heb maar weer een cap aangeschaft en ben ik 'm gaan dragen, sinds die tijd rijd ik niet meer zonder.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48421
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 21:20

ik rijd altijd met cap.... ik heb maar 1 hoofd, en daar moet ik mijn hele leven mee doen... Haha!

Ik heb 1x zonder cap gereden (gesprongen)... toen was mijn eigen cap gejat, en alle caps die ik kon lenen waren te groot... dan was het volgens mij veiliger om zonder te gaan....

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 21:21

Ik rijd eigenlijk altijd met cap . Alleen al het heel warm is soms op mijn eigen pony niet. Verder val ik als ik zonder cap rij er op de 1 of andere manier altijd af Verward

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 21:52

k doe wel altijd mn cap op wel zo veilig als er wel wat gebeurt....

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 21:55

Altijd met cap.
Als iemand anders op Bill wil, moet die ook een cap op zetten. Zonder is geen optie.
Wat ze op hun eigen paard doen, moeten ze zelf weten, maar Bill rijden = met cap

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 21:58

Ik rijd bijna altijd met(wel zon oud model zonder bandjes, die eigenlijk nog geen bescherming biedt). Maar ik vind het bij Mirza eigenlijk niet echt nodig.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 22:02

ik rijd bijna altijd met cap (zo'n champignon Knipoog)
zit niet lekker maar het is bijna gewoonte.. ik moest op de manege altijd mét rijden dus..
heel af en toe vergeet ik 'm.. maar dan ga ik negen van de tien keer nog terug om 'm te halen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 23:02

patrice schreef:
Hai richtje,maar sommige kunnen er maar over door blijven zeuren en dat vind ik zo vervelend,en je er steeds zo op blijven wijzen.
Dáár word ik moe van!
In een topic van een tijd terug had ik wat foto`s geplaatst en werd hier ook door een bepaalt persoon opgewezen,heb het uitgelegd dat het mijn keuze is en dat een ander dat niet voor mij hoeft te bepalen hoe goed bedoeld ook.
Maar diegene kon op een gegeven moment het bloed onder mijn nagels vandaan halen,snap je wat ik bedoel!


En als je dan foto's plaatst met als mededeling dat je GEEN commentaar wilt op het feit dat je geen cap draagt gaan er toch altijd nog mensen over zeuren... Nogmaals: Mijn keuze, mijn verantwoording!!!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 23:05

Ariadne schreef:
Ik rijd met, het is ook verplicht bij ons, al zou het niet verplicht zijn, het scheelt toch misschien je leven!
(ik rijd ook met body protector)

Super OK dan! ik ben het helemaal met je eens,ik rijd alleen met een bodyprotector als ik ga crossen en op jonge paarden stap
Gewoon veilig met jezelf omgaan!!!!!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 23:06

en daarbij voeg ik ff toe dat ik duzz altijd met cap op rijdt Haha! (=geen SCHANDE)