Contact met de fokker van je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Contact met de fokker van je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 16:30

Ik heb zojuist ontdekt dat de fokker van Kasje nog steeds op hetzelfde adres woont, zoals vermeld op het papier. Nu wil ik al heel lang meer van Kasje weten, misschien dat hij zelfs nog foto's of verhalen voor me heeft. Maar eigenlijk ben ik er nerveus voor, ik vind het spannend en waarom? Geen idee *LOL*

Hoe hebben jullie het aangepakt? Wat kan ik het beste doen? Bellen of schrijven?

Kent iemand misschien de fokker Veenhof uit Gieten?

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:35

Gieten ligt hier dicht in de buurt. Ik zou gewoon bellen.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:37

Ik heb het een paar dagen terug met mijn buurvrouw gedaan! Omdat de pony te koop staat en wij wel wat meer wilde weten.
We hebben de naam opgezocht op i-net en erheen gebeld en toen verteld over welke pony het ging enzo en dat meisje die vond het harstikke leuk om te horen hoe de pony is geworden!
Dus niet nerveus zijn gewoon bellen, de fokker vindt dat misschien wel leuk Haha!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:43

hihi, bij mij was dat makkelijk
ik heb hem gekocht van degene waar hij geboren is
en de fokker is de schoonzoon van degene die de opfok coördineert waar hij nu staat en al stond toen ik hem kocht

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:45

Ik zou gewoon bellen. En volgens mij vindt die fokker dat helemaal niet erg. Het lijkt mij ook leuk als het nieuwe baasje van mn gefokte paard mij af en toe op de hoogte houd.

[o]

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 16:46

Maar misschien kan de fokker hem helemaal niet meer herinneren, hij is immers al 12 Lachen

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:47

Gewoon bellen. Bij ons bellen er ook wel eens mensen, wij vinden dat echt altijd heel leuk

Machie

Berichten: 16000
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:51

ik zit met hetzelfde Mayo!
Ik heb ook het adres van Baloe, en van zn vorige eigenaren, maar durf ook niet te bellen... Scheve mond

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:54

Mayo schreef:
Maar misschien kan de fokker hem helemaal niet meer herinneren, hij is immers al 12 Lachen


zo snel vergeet je een paard toch niet. Of komt hij van een stoeterij?

[o]

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:57

Ik heb mijn paard van de fokker gekocht en heb nog steeds heel goed contact met haar!! Ik vind het echt ideaal, je hoort leuke verhalen en als je ooit eens tegen problemen aanloopt kan je altijd vragen of er misschien ooit eens iets is gebeurd!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 17:00

verrootjoo, ik heb geen idee of het een stoeterij of zoiets dergelijks is, ik heb hem 2 jaar geleden gekocht van een particulier en zij heeft hem een paar jaar daarvoor bij de bovengenoemde fokker vandaan. Dus ik weet verder echt helemaal niks, behalve dan z'n gegevens die op het papier staan en die komen gelukkig overeen met de telefoongids van nu Lachen

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:32

Ik heb met Sabientje geen contact gehad met de fokker, ben nu bij Tervano wel van plan om de fokker aan te schrijven.

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:40

Heb de fokker van Spike wel een brief geschreven, anderhalve week geleden Haha! Daarin heb ik een aantal vragen gesteld e.d. En ik hoop echt dat ik een brief terug krijg met antwoord op mijn vragen.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:55

Ik heb wel contact met fokkers en/of vorige eigenaren.
Gezien de reactie´s vinden ze het wel leuk te horen hoe het hun paardje vergaat. *LOL*

Ik hoop voor je dat je wat meer te weten komt!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:20

De fokker van Laiser woonde ook nog op hetzelfde adres dat op de stamboekpapieren stond.

Ik heb toen Laiser een half jaar van mij was een briefje gestuurd dat ik LAiser had gekocht en nog wat dingen. Ik heb gewone de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of hij misschien nog wat informatie over Laiser voor me had.
Hij heeft mij toen zelf terug gebeld na aanleiding van mijn briefje. Hij vond het heel leuk en nodigde me uit om een keertje langs te komen, zodat ik de moeder en halfbroertje en halfzusje te leren kennen.
Ik ben er toen heen geweest en de fokker is toen later ook ene keer bij mij op bezoek geweest.
Aangezien ik een website van Laiser heb gemaakt, krijg ik iedere keer als LAiser weer een halfbroertje of halfzusje erbij heeft een berichtje in mijn gastenboek.
Ook stuur ik zo nu en dan een mailtje en krijg er dan ook weer eentje terug.

Kortom trek gewoon de stoute schoenen en en schrijf een briefje. Nee heb je en Ja kun je krijgen Knipoog

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:17

Ik heb geen contact met de fokker van lady.
Wel komt af en toe de vorige eigenaresse eens kijken. Ben ook niet echt benieuwd naar de fokker. Ik heb ook geen zin om een hele zoektocht op te zetten voor het geval dat die niet meer op hetzelfde adres woont. Heb ook geen reden om ernaar te zoeken.

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:20

Ik heb de fokker van mijn paard ook een brief gestuurd paar maanden geleden. Ik had van alles verteld en er foto's erbij gedaan tevens vragen erin gezet en mijn telnummer in de brief vermeld. En ja hoor na 4 dagen ofzo belde hij al op en ik kan je vertellen het is echt heel leuk om verhalen te horen van je paard hoe die was als veulentje. Als ik jou was zou ik het dus echt proberen. ik persoonlijk vond een brief makkelijker omdat je dan gewoon veel meer kan vertellen. Ik wens je heeeel veel suc6

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 23:39

Hmm, ik denk dat ik deze week toch maar eens de stoute schoenen aan ga trekken Haha! Nu maar hopen dat de fokker er echt daadwerkelijk nog woont *LOL*

Ik ben gewoon zo nieuwsgierig naar het verleden van Kasje, zeker de eerste jaren, verhalen en foto's van Kasje als baby, tsja gewoon vanalles Lachen

Ik ben erg benieuwd of ik reactie krijg *duim* Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48358
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:47

gewoon doen! Het is hartstikke leuk om het verleden van je paard te weten... Haha!

Ik heb via via de fokker van Banjer achterhaald, en het bleek dat hij ook een soort van handelsstal op zijn manege heeft... toen ik zijn naam en nummer een keer zag staan op internet bij een advertentie heb ik gebeld...

Hij vond het heel leuk om van Banjer weer te horen, en ik ben er ook een keer geweest... ik heb Banjer's ouders gezien (paps is inmiddels ruin), en zelfs op Banjer's moeder gereden... Lachen

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 00:17

Is hartstikke leuk. Ik heb de fokker gemaild en werd meteen teruggebeld. Hij bleek zich al een tijdje af te vragen waar mijn paard gebleven was. Ze is al 10 en hij herinnerde zich dat dus nog wel.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:15

Gewoon doen!!! Ik zou het super vinden als iemand een van mijn eigen gefokte pony's zou hebben en daar wat van te horen. Mochten ze dat niet leuk vinden zullen ze het je ook vertellen, maar dat kan ik me niet voor stellen!!!

Ik ken Dennis zijn fokker ook(al voor ik Dennis kende) maar ik heb niet echt veel behoefte om die regelmatig te spreken. Al ga ik wel binnenkort weer contact met hem op nemen om hem te vertellen hoe Dennis het doet. Het laaste wat hij van Dennis gehoort heeft is 1x een 1e premie, goedkeuring als dekhengst en een dagkampioenschap. Daar zijn nu nog 2 1e premies bij gekomen, het Superster predikaat en nog een dagkampioenschap. En 2 hele mooie dochters en een paar dekkingen. Dat is toch allemaal leuk om te horen over jou hengst.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:19

Nou bij ons kwam de fokker ineens aan de deur. Hij vroeg zijn jullie de nieuwe eigenaar van Romy.V ik zo ja denk laat hem niet binnen want ken hem niet. Even me ouders gebeld en hij kwam met allemaal fotos aan zetten van de moeder enz. Nou en op den duur kwam me pap thuis (5 min later ofzo) en toen kwam die binnen en gingen kletsen en dus naar Ro kijken. We hadden Ro toen net en alles was nog raar en eng natuurlijk. Vond dat wel heel gaaf dat hij zomaar langs kwam. We hebben Ro haar half zusje beleerd voor hem en hebben heel goed contackt met hem dus hartstikken leuk is dat!
Heb ook filmpjes en fotos van Ro als veulen Haha!

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:20

Ik speel ook met die gedachte. Het lijkt me heel bijzonder om contact te hebben, al is het maar eenmalig, met de fokker van je paard. Het adres van de man in kwestie klopte van het papier, nu nog de volgende stap zetten.

...

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:24

Ik heb verschillende fokproducten rondlopen waarvan ik niet weet waar ze uithangen.Ik zou het hartstikke leuk vinden als de eigenaren contact op zouden nemen.......

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:56

Ik heb mijn veulen (inmiddels jaarling) bij de fokker gekocht. Toen ik haar kocht stelde ik voor om ze af en toe eens op de hoogte te brengen van hoe het met Xara ging en dat vond ze hartstikke leuk.
Ik zou ze gewoon bellen als ik jou was. Ik ga ook over een tijdje contact op nemen met de eigenaresse van de vader van mijn jaarling, maar daar moet ik nog even moed voor verzamelen. Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isab123 en 92 bezoekers