Sorry, misschien was het voorbeeld een beetje vaag omschreven, maar hier nog een voorbeeld. De eigenaar houdt van geiten en op de oude manier pak je geiten vast aan een poot.
De shetlander Wanda die ook daar staat, doet af en toe nog al chaggrijnig en schopt dan als er heel veel kinderen omheen staan. Dan mag hij best een tik hebben. Wat doet de eigenaar: hij pakt de pony bij z'n voorbeen en trekt hem omhoog (net als bij een geit).
Nou is een pony geen geit en Wanda werd dus helemaal hysterisch van die reactie van de eigenaar. Ze begon te steigeren en om hem heen te drentelen. Word de eigenaar dus nog bozer en trekt nog harder. Hij denkt dat het gedrag van Wanda zo overgaat. Sorry, maar ik zie die pony helemaal bang worden van hem.
Ik vind dat niet echt doordacht optreden van hem, jullie wel? Ik ben misschien eigenwijs, maar die "trucjes" waren idd oefeningen, om de halsspieren te rekken. Echt: niets mis mee. En ik kijk heel veel en leer elke dag, en ook theorie-boeken verslind ik. En 2 jaar rij-ervaring betekent echt alleen het rijden, zonder erbij te vertellen dat ik die 6 jaar dat ik op de kinderboerderij werk, ook al bezig ben met de verzorging van die pony's. Ik heb dus echt wel ervaring in het omgaan met pony's. En veel leren: duh! Dat moet iedereen, ookal rij je al 20 jaar. Leren is echt onophoudelijk.
Misschien is jullie mening nu een beetje veranderd. Ik zeg neit dat ik altijd alles goed doe (echt niet!), maar ik zie dingen daar die ik niet voor mogelijk houdt.