zadel probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

zadel probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 19:37

Bij sommige momenten bij het rijden dan knakt er iets, dit is dan alleen in draf. Ik heb het aan mijn instructrice gevraagd en die zegt dat het misschien mijn zadel of een pees die over een bot gaat is, maar dat laatste waarschijnlijk niet het geval is omdat je het dan aan de kant zou horen. Mijn vraag is kan het zijn dat de boom is gebroken??? Hij kraakt ook nog een ontzettend. Morgen ga ik proberen of ik de lepel naar me toe kan trekken en hem tussen mijn knieen zetten en kijken of ik hem dan kan bewegen... Hij schoof eerst ook naar achteren, maar sinds ik hem nog wat meer aansingel valt dit wel mee.... Wat denken jullie en wat zijn de sympthomen??? Ik wil het morgen wel aan mij instructrice vragen maar als ik niet echt een duidelijke vraag heb.. En als het weer zo zou zijn zou ik er behoorlijk van balen, dit zou dan mijn tweede zadel zijn met een gebroken boom. Dan ga ik nu maar voor een bijna nieuwe of een nieuwe want ben het echt spuugzat dat gedoe de hele tijd met die zadels Boos! ... Heb alleen niet echt geld op t moment Scheve mond


caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:22

gewoon effe checken of je boom idd niet gebroken is.

Hoe komt het dat je vorige zadel gebroken is?

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 20:25

Weet ik niet. Het was een tijdelijk zadel todat ik deze gevonden had... Van die ik mee had gekregen vd eigenaar was geloof ik ook niet helemaal goed ik geloof dat die boom ook gebroken was... En toen wilden we dat tijdelijke zadel verkopen bleek dat die ook die een gebroken boom had, beide zadels waren in ieder geval niet in orde... Ik heb ze dus zo gekregen.. Ik zou er alleen wel van balen, dan moet ik nu een nieuwe kopen en dat komt me niet echt goed uit, of ik koop een bijna nieuwe maar dan gen troep van dit is ook niet de bedoeling steeds...

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:26

Zou snel nakijken of je boom gebroken is want dat is niet zo best voor zijn rug als dat het geval is. Een meisje op stal heeft dat ook een paar keer gehad met een BR-zadel (schijnt vaker voor te komen bij dat merk hoorde ze toen van de zadelmaker). Normaal gesproken moet je echt een goed degelijk 2ehandszadel kunnen kopen zonder dat probleem te krijgen. Misschien ben je nu een echte pechvogel dat je het 2x treft? Neem aan dat je wel voorzichtig met je zadel omgaat (van hard (laten) vallen kan de boom ook breken)

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 20:31

Nou ik ben er wel voorzichtig mee, maar het zou dus kunnen dat hij door toedoen van mijn paardje wat mee gebeurt is, die heeft namelijk vaak de irritante eigenschap alles van het hek af te gooien, en het is me nu twee of drie keer gebeurt dat hij dat zadel er af heeft geknalt zonder dat ik het zag en het daarna zag liggen. Als ik even wegliep om iets te pakken en ik hem had afgezadelt... Dat is het enigste waardoor het zou kunnen komen, en hij bokt in het duin wel in de galop maar de galop heb ik nu maar een beetje afgeschaft daar of in ieder geval een rustigere zodat ie niet bokt, maar zou wel stom zijn als het daardoor kwam.. Maar van die eerste twee zadels,, daar is nooit wat mee gebeurt voor zover ik het weet...

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 09:04

En weet iemand misschien wat het kan zijn..????

loes14
Berichten: 234
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 10:33

als ik het zo hoor, denk ik dat het een gebroken boom is inderdaad.
das natuurlijk niet fijn, maar je moet er altijd opletten dat je er voorzichtig meeomgaat. ik heb zelf al eens een zadel willen kopen en toen was in de winkel de boom al gebroken... dus daar moet je ook even opletten!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MvdBroek1 en 44 bezoekers