wanneer is een show spetterend

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 20:44

met bijv P&K, bijv een ras promo ofzo, wat zouden jullie dan graag zien?
Veel toeters en bellen? Of juist niet?
Veel moeilijke dingen, of juist niet?
vraag ik me zomaar af.
Persoonlijk vind ik die hoge school shows altijd erg whow, en VD natuurlijk

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 20:53

Wat je zelf al zegt, het is heel persoonlijk. Ik vind hogeschool ook heel mooi, maar ik ben ook weg van clinics. Zijn 2 totaal verschillende dingen, maar ik vind het wel allebei mooie en spetterend. Het is gewoon een kwestie van smaak.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 20:55

Mijn ervaring met dat soort shows is dat het publiek spektakel wil zien.
voor stijgeren krijg je van iedereen applaus, terwijl voor een goede piaffe maar een paar mensen klappen.

Lichteffecten, luide muziek, kostuums en tempo.

Maar ach, ik denk dat niet iedereen dat dus hoeft te laten zien.
Afwisseling dus, rijtechnische top afgewisseld met show en spektakel.

Kleine kinderen en shetties die iets kunnen doen het ook altijd goed, lekker op het sentiment (ah gos, dat die kleine dat kan) inspelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 21:00

als ik er in mee doe hahahahahahaha *LOL* Haha! Haha!
nee hoor maar ga het zeker wel doen later met rydar of mijn lusitano (die ik dan hopelijk heb)

Maar nu vind ik het wel mooi met paarden en mooie muziek en wat kunsjes (spaanse pas en een buiging er in de proef verwerkt )enzo das mooiii en dan donker met alleen de schijn werper op het paard ......

groetjes !!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 21:06

ligt echt aan t ras.
Ik vind dat je met tinkers niet een hoge dressuurproef hoeft te laten zien liever zie ik daar de betrouwbaarheid van de tinker uitstralen. terwijl ik t bij barokke paarden erg mooi vind als ze dressuurmatiger bezig gaan. bij shetten vond ik die sprookjes altijd erg mooi en bij arabieren arabische kostuums. ligt aan het raswat je er mee kan doen. heel wisselend dus
en ook aan waar je show geeft. op een nonpaard evenement kan je wel een mooie clinic geven maar het gros van de bezoekers snapt daar niets van. of op een beurs met veel pennygehalte echt op kinderen gericht. terwijld at op een midner hoog pennygehalte meestal niet gewaardeerd word.
maar t belangrijkste van een show vind ik toch dat er een zekerheid moet zijn dat t goed gaat. ook al ben je van plan om hele spectaculaire dingen te gaan doen als t mislukt ziet het er niet uit en heb je dus absoluut geen ras promotie. terwijl t met een minder moeilijke show je kans heb dat t super gaat en t er erg mooi uitziet.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 21:19

Muziek zeker daar hebben wij ook op gemikt met onze shows en op de lichten die ze op P&K geweldig voor elkaar hebben.
Groningers zijn geen paarden die zelf spektakel maken. Nou kan Lodewijk een mooi potje uittikken dus daar krijgt men dat kippenvel gevoel wel van maar eigenlijk is dat vrij uitzonderlijk.

De intro van de muziek is het belangrijkste,Lekker donker de overgang naar je andere muziek moet mooi zijn. Wij gaan van enigma ineens naar vrolijke trance muziek met deuntjes die dus eeuwen in je hoofd blijven zitten.
Door dus ineens vol de lichten aan te gooien en die bas erbij heb je dus dat mensen zoiets hebben van wat is dit...
Men gaat kijken waar al dat geweld vandaan komt. Zo hebben we op P&L lege tribunes ineens vol gekregen. Iedereen ging weg omdat die slome knollen kwamen.
Onze Kur was op B/L nivo dus stelde geen zak voor maar als je zo precies mogelijk je figuren maakt is dat prachtig om te zien.
Er zijn na afloop zoveel mensen om te zien dat ze de show mooi vonden etc en ja daar doe je het voor *LOL*

mhhh over 2 weken mag ik weer yes!