ruin of toch......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 10:37

Ik vind het ook niet lijken als hengstengedrag... Meer stout gedrag, dus consequent zijn lijkt me beter.

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:29

Lijkt mij ook niet echt hengstengedrag, geloof me, dan zou je er heel wat meer moeite mee hebben.... Zoals hierboven al vaker is gezegd, consequent opvoeden, kom je een heel eind mee.

Mijn ruin gilt ook nogal eens naar hengstige merries, en raakt er wel zeker 'sexueel opgewonden' van Haha! Die heeft ook wel eens op 5 benen naast me gelopen, maar is dan wel goed in de hand te houden. Ook dekt hij nog steeds. En ik weet toch echt zeker dat het een ruin is.

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 12:47

hoi,nou het klopt niet dat asl het een klophengst zou zijn ik er meer moeite mee zou hebben,ik werk met verschillende hengsten en die zijn stukken braver!!!
iig,waarom moet ik over hem de baas gaan spelen?hij doet in principe niets verkeerds.
als ik zelf heeeeeeeeeel rustig ben gaat het het beste,ik moet me helemaal op hem concentreren,mag niet met iemand anders praten(word ie heel boos!)en mezelf helemaal ontspannen.
ik heb ook gemerkt dat hij heel gevoelig is op de singel.
in de verdere omgang is hij zo super braaf,nooit doet hij iets verkeerd,hij begrijpt mn stemhulpen(opzij,ho etc)uitmuntend,ook in andere omgevingen.
het is puur het drukke gebeuren,ik kan hem bijvoorbeeld niet normaal poetsen als de radio op stal aanstaat en er 2 mensen bij zijn.het is gewoon een raar paard,maar voor mij goud waard!

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 18:10

hoihoi,
nog een stukje van mn paard Haha!
ik ben wel degelijk "zijn"baas...
ik doe hem regelmatig los laten springen etc,en ook NH.
met het springen reageert ie super,zet af als ik "nu!"zeg,en stopt wanneer ik "ho!"zeg....
mete NH reageert ie net zo,loopt continue aan mn schouder,stopt als ik stop,loopt als ik loop,als ik commando geef:"ho,voorwaarts,stap,draf,galop,draaien en terug" dan doet hij dit dus ook.
"kom maar"en hij komt....ik kan hem wegsturen en naar me toe laten komen,ik kan er zonder iets opspringen en er weer af gaan.
maar hij blijft vreemd,of niet dan?

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:45

timilon schreef:
maar hij blijft vreemd,of niet dan?


ja zeker, maar dat maakt een paard wel uniek Knipoog als jij gelukkig met hem bent en hij luistert goed dan is er volgens mij geen probleem met: wie is de baas? het is gewoon het 'puberen' denk ik. hij is speels en heeft lol, tenminste dat denk ik als ik dit alles zo lees. ik denk dat hij gewoon onder het zadel nog veel moet leren. en je hoort vaak dat jonge paarden moeilijker worden als ze in een drukke omgeving zijn. gewoon wat je al doet; rustig en ontspannen blijven en per dag kijken hoe hij is. probeer hem zo veel mogelijk te leren dat drukte niet uit maakt. en dat met merrie's, dat ligt, lijkt mij, gewoon aan zijn 'eigen persoontje' iig veel succes ermee! OK dan!

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:04

Om eerlijk te zijn moest ik eerder denken aan merrietrekjes dan aan hengstentrekjes toen ik je stukje las!!
Ik ben het verder helemaal met desi_verona eens.
Niet alle paarden reageren nou eenmaal hetzelfde, en dat is helemaal niet erg. Zolang jij het gevoel hebt dat jij de touwtjes in handen houdt is er toch niets aan de hand?