gelpad???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 15:00

mijn paard heeft een schoftwond gehad van hier tot en met tokio.. ik geloof wel dat dat erug gevoelig is..d us daarom rij ik met een lamsvel, zodat het tot rust kan komen.. ik kan gewoon niet mijn paard een maand stil zettten zodat er weer haar op groeit.. en dan is dit de perfecte oplossing..
zadel zit goed(zat wel fout vandaar de schoftwond, veroorzaakt door een ruitershop die zegt eengoede zadelmaker te zijn Boos!)
hij is door van rijs helemaal passendgemaakt op zijn rug, dus over een tijdje kan ik weer zonder.
ikhebhiervoor met een gelpad gereden zoals ik al eerder zei, gewoon zonder hoesje. ging heel goed(totdatie ging schuiven)
als ik hem zonder gelpad of onderlegger reed had hij altijd een wond, waarom? omdat het shabrak(helemaal in de kamergetrokken) naar beneden zakte en vervolgens over de schoft ging schuren..(iritant een zadel met lange zweetbladen waar zelden een goed dekje voor te vinden is)
dus ja.. als tijdelijke oplossing gaat het wel, maar dan zou ik wel heel snel je zadel na laten kijken.. want nu het zadelpast heeft hij nergens geen last meer van..