Dilemma gratis paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:52

Ik sluit me helemaal aan bij Billy en desi_verona. Ik kan me heel goed voorstellen dat die vrouw het op deze manier wil regelen, want dan is ze zeker van goed huis voor haar paard (in de verkoop zou het paardje waarschijnlijk bar weinig opleveren en daarbij is een goed thuis ook nog niet vanzelfsprekend)
Mijn paard wordt dit jaar 21 en alleen aan zijn uiterlijk is te merken dat hij er al heel wat jaartjes op heeft zitten, innerlijk is hij nog steeds een "jonge god"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:55

Ik ga je niet adviseren of je het wel of niet moet doen. Een paard kan lang of kort meegaan, kan wel of niet schade oplopen van het weven, kan veel of weinig dierenartskosten met zich meebrengen. Als je geen risico wilt lopen, kun je beter uberhaupt nooit aan een paard beginnen.

Maar wel even over het weven: het is nog steeds nooit bewezen dat andere paarden dit over gaan nemen. De enige reden die er is dat meerdere paarden in dezelfde stal het gaan doen, is dat ze allemaal in dezelfde omstandigheden staan en dus van hetzelfde last hebben. Dus ze hebben allemaal bv geen weidegang, of te weinig ruwvoer, of te weinig rust op stal etc.
Plus je hebt een goede kans dat als jij het levenspatroon van het dier doorbreekt en nu bv veel weidegang en afleiding gaat geven, het weven minder wordt.

Wat wijsheid is? Geen idee.... Ik wou dat ik 'm in pacht had, dat had me veel domme beslissingen in m'n leven bespaard.... Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:11

Mijn pony is straks 13 jaar en heeft al een aantal jaar allerlei mankementen... Jong is dus niet altijd gezond, en gezonde oudere paarden kunnen ook nog heel lang meegaan... Dat is echt je eigen inschatting en keuze...
Dat weven, moet je vragen aan de staleigenaren, maar bij ons wordt daar geen probleem van gemaakt en als je een stal vind met veel weidegang en buiten staan, dan zal je er niet zo veel last van hebben...
Mijn pony is heel vaak gestressed op stal, maar buiten voelt hij zich heerlijk... Ik heb hem nu dag en nacht buiten, zo mogelijk het hele jaar en dan is het een heel fijn paard, zonder tic... Op stal ging hij vaak zwaaien met hals en hoofd (rondjes draaien), springen, bokken en op achterbenen huppen... heel druk in elk geval... Hij komt nu alleen in noodgevallen op stal, en om te poetsen en te voeren.
Succes!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 17:03

skysari schreef:
nu zit het zo over 4 a 5 maanden ga ik verhuizen naar wormer (is nh en dicht bij zee OK dan! wat eigenlijk ook beter is voor het paardje Haha! ))

Ik moet je teleurstellen maar Wormer is dan zo'n 20 km van de kust maar dat helpt niks tegen zomer eczeem. Daarvoor moet je echt heel dicht bij de kust wonen, een paar km maar.

Ik woon vlak bij Wormer en de mugjes waar de paarden zo'n last van hebben die aan zomer eczeem lijden, zijn hier in grote getalen aanwezig.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 17:08

www.hippischcentrumdedelft.nl
Manege in de buurt van Wormer, hoewel in de buurt, maar tis wel weer dichterbij de kust (niet veel meer, zou je richting egmond, castricum, heemskerk moeten, maar da's wel weer een aardig eindje van wormer vandaan) Succes!

missymb
Berichten: 1784
Geregistreerd: 17-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:09

Hoi,
Ik denk dat je beter kan gaan kijken naar een wat jonger paard maar belangrijker gezonder paard want als hij al op leeftijd is komen er juist alleen maar meer kwaaljts bij en ik dnek dat je dan niet veel plezie rmeer hebt van je niuewe aanwinst, ook al is tie gratis, als je nadenkt dat de kosten van stalling en eventueel vee arts kosten nog veel meer gaan kosten...

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:10

Je mag niet op oude topics reageren.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 08:43

Dit is inderdaad al een vrij oud topic, en ik neem aan dat het "probleem" ondertussen opgelost is Knipoog
Vandaar een slotje.