Wat doe je tijdens de regen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Wat doe je tijdens de regen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 10:41

Ik vraag me wel eens af wat jullie doen als je aan het rijden bent en het plotseling begint te regenen....
zeten jullie je paard meteen op stal of rijd je door?????
waarom(je antwoord Tong uitsteken )

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:43

Als ik al aan het rijden ben blijf ik doorrijden. Ik ben dan toch al bezig en mijn paard is al warm, dus maken we de training af. Als ik nog moet gan rijden en het regent ben ik zo'n muts die wacht tot het droog wordt.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:57

ligt eraan hoe hard het gaat. Als het droog is en ineens begint het echt keihard te regenen, waaien, hagelen, stormen, ga ik wel even naar binnen. Als het gewoon regent rij ik door, en als ik nog niet aan het rijden ben, wacht ik ook niet tot het droog is.

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:26

ik ga gewoon rijden. ook als het net begind.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 11:29

Ja nou ik vraag het gewoon maar omdat ik zelf wel opsich altijd door rijd
maar aangezien ik op de wedstrijden heel vaak zie,wanner het regent Tong uitsteken
dat een paard of pony gewoon tijdens een proef de kont toe draait,ik wil hier alleen maar mee zeggen dat het opsich juist wel goed is om in de regen te oefenen *LOL* snappie????

PhanteGarrow

Berichten: 66
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:40

Wanneer het ineens gaat regenen en je bent echt druk bezig met je paardje dan zal ik gewoon doorgaan en niet ineens stoppen... ik zou hem of haar wel goed uitstappen....
Groetjes nancy

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:41

Ik rij normaal gewoon door. Van een beetje een bui krijg je niets. Lachen Ik zorg er wel voor dat mijn paard daarna weer lekker droog op stal komt.
Ik heb echter eens een bui gehad, dat we toch maar even naar binnen ben gegaan. Dat was voor beide niet meer leuk...

Gelukkig heb ik er nu geen last meer van, Ik kan nu gewoon lekker binnen rijden. OK dan!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:41

Tussen gewoon regen en plensbui zit een heel groot verschil. Meestal ga ik terug naar onze binnenbak Lachen

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:48

Regenjasje aan, springteugels eraan en rijden maar!!!

Hof en ik zijn bikkels Tong uitsteken Wij rijden gewoon altijd in regen etc!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:48

Gewoon doorrijden.
In die tijd dat wij zouden stoppen bij een regenbuitje en helemaal naar stal zouden lopen zijn we ook zeiknat en dan kan ik net zo goed doorrijden. Daarbij, ik heb liever dat mijn paard het gewend is om tijdens regen te rijden dan dat je zo´n watje krijgt dat bij het kleinste druppeltje al helemaal in elkaar kruipt Knipoog Mocht de bui nou heel erg zijn en er zitten genoeg blaadjes aan de grote eikenboom dan willen we daar ook nog wel eens onder schuilen Haha!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 11:49

Ja ikke ook,ik rijd ook gewoon door hoor,kom ben niet van suiker hhahah maar ik vroeg het me gewoon af Tong uitsteken

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:55

regen: Doorrijden
echte plensbui, bakken tegelijk, hagel etcetera... dan heb ik en m'n merrie geen zin meer hoor Lachen

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:58

Als het regent hebben mijn paarden altijd vrij... Schijnheilig

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:59

9 van de 10 keer rijd ik buiten dus moet ik wel door Lachen.
Als het drijgt te gaan regenen ga ik meestal lekker longeren ofzo Lachen. Dan kan ik snel naar binnen. Of ik rijd helemaal niet Schijnheilig. Dennis staat dan wel hele dagen op het land, dus die heeft er echt geen moeite mee.

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:00

Doorrijden en ook als het begint te regenen ga ik gewoon rijden...
Ik rijd meestal buiten dus kan ik niet eens snel naar huis als het begint te regenen Knipoog

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:05

Toen we nog in de randstad woonden en ons paard bij een stalling of manege stond reed ik volgens mij vaker in de regen dan wanneer het droog was. Vaak was de bak vol dresssuurruiters die vonden dat zij altijd voorrang hadden ommdat ik alleen recreatief reed of ik kon alleen maar 's avonds als het al donker was ofzo.
Ik heb heel veel gereden in stortregen, hagel, onweer en het stikkedonker Lachen

Nu de paarden bij ons huis staan en we een eigen bak hebben rijd ik alleen als het droog is, maar dat komt voornamelijk omdat de stal nog niet af is en ik nergens een plek heb om droog op te zadelen. En een nat paard zadelen in de regen vind ik echt niks. Maar als de stal af is en ik kan mijn paard weer droog zadelen, dan maakt een bui mij niks uit. Met een regenjas en warme kleding merk je er verder weinig van. Zeker als je na het rijden zo je huis binnen kunt lopen en op kunt warmen bij de kachel! OK dan!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:09

Zodra de bui is afgelopen ga ik rijden..... als ik dan weer natregen dan kleed ik me om en rijd ik vervolgens de volgende. Alleen als de bak echt niet goed is ga ik niet rijden! Dan maak ik zadel/hoofdstel schoon of oefenen we met jonge paarden op de trailer!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:10

Ik rij door, ik ben niet van suiker en de paarden ook niet! Als ik elke keer zou moeten stoppen voor het weer dan had ik een probleem. Als ik nog moet beginnen en het regent wacht ik even tot het droog is, duurt dat te lang dan begin ik gewoon.

Heb al in sneeuw, stortregen, hagel (niet zo lang want dat deed echt pijn Scheve mond ) etc. gereden Tong uitsteken

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:16

Als ik iedere keer als het hier in Nederland regent niet ga rijden dan staat mijn paard grotendeels stil.
Dus ik rij over het algemeen gewoon in de regen. Mits het niet onweert en stormt (windkracht 10 of zo) erbij natuurlijk.
De stal waar ik sta heeft helaas de luxe niet van een binnenbak, maar gelukkig wel een hele goede buitenbak die altijd berijdbaar is.
Daarna wel een zweetdekentje over mijn poepie natuurlijk, anders blijft ze zolang nat.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:18

Citaat:
En een nat paard zadelen in de regen vind ik echt niks.


dat vind ik nou ook, maar daar zijn veel bokkers het niet mee eens!

Als het gaat plenzen als ik aan het rijden ben, ga ik meestal z.s.m. terug (ik rijd altijd buiten), want anders gaat mijn zadel naar de knoppen....en ik haat het om nat te regenen.... Cool Scheve mond

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:39

Hetzelfde als wanneer het droog is. Alleen heb je met regen veel meer werk. Aan schoonmaken en droogmaken bedoel ik dan. Maar verder veranderd er niet veel voor mij. Op mijn humeur na....

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:47

Als ik aan het rijden ben en het gaat regenen ga ik gewoon door.
Tenzij het met harde rukwinden onze kant uit komt, doe ik ons alletwee geen plezier mee, lekker nog een goede oefening doen en dan uitstappen en wegwezen.

Als het miezert ga ik gewoon rijden, regent het bakstenen weet ik dat ze de hele dag al buiten is geweest en gaan we lekker in de stal mutsen.

Ik weet dat ze doet wat ik wil als ik toch doorzet met regen, maar voor ons alletwee vind ik het dan prettiger om het ene dagje te verschuiven.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:50

Tegenwoordig rij ik lekker door, maar dat ik omdat ik in een binnenbak rij Haha!
Vroeger toen ik op een stal stond zonder binnenbak reed ik ook vaak wel door... had soms zelfs voor mij en mijn paard een regenjas aan en karren maar Tong uitsteken

We kunnen wel tegen een drupje water Knipoog

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:53

Dan ga ik gewoon door, want als het goed is zit ik dan toch gewoon in de binnenbak Bloos Haha!

Maar toen ik een keer een beetje ruzie met Magic had in de buitenbak en het begon te regenen had ze toch echt pech. Dan rijd ik wel gewoon verder.
En toen ik nog in de paarden werkte reed ik ook gewoon verder. Daar hadden we geen binnenbak en ik heb ook nog in sneeuwbuien gereden. Dan moet je wat he?! Knipoog

En met wedstrijden heb ik nog nooit in de regen gereden Schijnheilig (en heb toch bijna 10 jaar wedstrijden gereden).

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:59

Dat ligt er helemaal aan hoe hard het regent. Als het echt met bakken uit de lucht komt vallen, dan wacht ik of, als ik al aan het rijden ben stap ik af. Maar in de regel geldt voor Dex en mij: we zijn niet van suiker en er valt meer regen naast je dan op je, dus...........
Ik las net dat iemand dan een nat paard moet zadelen in de regen, maar dat zou ik ook niet doen. Wat dat betreft heb ik wel het geluk dat ik overdekt kan poetsen en zadelen.