haflinger,twenter,wat probleempjes..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

haflinger,twenter,wat probleempjes..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 22:53

Ik ben zo af en toe met m'n bijna 2 jarige haflinger wat oefeningetjes aan het doen;ik wandel elke dag 'n stukje met d'r,en sinds kort ook langs de weg,en t gaat met de dag beter,ze loopt mooi naast me,en luistert ook goed naar m'n stem,alleen...t stilstaan is 'n probleem,als ik zeg ho,staat ze wel ff stil,maar dan begint ze te dribbelen,en probeert ze me aan de kant te duwen,en nou is van de week de hoefsmit voor 't eerst geweest,en dat ging nie echt super,ze ging steeds steigeren en duwen,en hangen,ik heb t gevoel dat ze nog nooit bekapt is(ik heb d'r nog maar net)
en toen draaide de hoefsmit n touw om der snuitje ,die aan 'n soort van houten knuppel was bevestigd,ik moest die knuppel vasthouden,en zorgen dat dat touwtje goed strak bleef zitten,ik vond t best zielig,maar durfde er ook niks van te zeggen,want misschien is dit wel normaal...dat ze dit altijd doen bij paarden die nog nooit eerder bekapt zijn..of die moeilijk te houden zijn..?


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 23:15

Die knuppel dat is een praam...als die om de bovenlip zit gedraait maken de paarden zelf een stofje aan waar ze rustig van worden. Gebeurd dus wel vaker bij jonge paarden.

Stilstaan is voor jonge paarden erg moeilijk, probeer dit te oefenen, zodra ze 2 seconden stilstaat belonen en weer verder lopen. Na een tijdje weer even halthouden. zo uitbouwen, maar een jong paard heeft nog niet veel concentratie.
Staat je paard verder in de wei met soortgenoten?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 23:31

altingd schreef:
ik vond t best zielig,maar durfde er ook niks van te zeggen,want misschien is dit wel normaal...dat ze dit altijd doen bij paarden die nog nooit eerder bekapt zijn..of die moeilijk te houden zijn..?


Ineke2 heeft het antwoord al gegeven
Volgende keer gewoon vragen waarom iemand iets doet, daar leer je het meest van.
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Slmt9, Suliko, YandexBot en 131 bezoekers