Paarden inruilen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Paarden inruilen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 12:06

Heeft er hier iemand ervaring met paarden inruilen?

Hoe ging dat in zijn werk en heb je het idee dat je een aardige prijs voor je eigen paard hebt gekregen?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:28

Ik ken wel iemand die haar pony heeft ingeruild voor een paard bij BM Stables. Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar ieder moet het voor zich weten.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:32

Wij hebben dat vaker gedaan (kleine handelstal). Soms moesten we bijbetalen, andere keren kregen we er geld bij. Dan reden wij bijvoorbeeld naar die stal en dan kwam het andere paard mee terug, of andersom. Ben er tot nu toe altijd tevreden over geweest geloof ik Haha!

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:56

Je moet er in de regel vanuit gaan dat je minder voor je paard krijgt dan dat je hem particulier verkoopt.
Ik zou inruilen alleen aanraden bij een paard dat erg moeilijk verkoopbaar is en waar je toch snel vanaf wilt.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:09

Ik heb het twee keer gedaan en ben daar bepaald niet wijzer van geworden op financieel gebied. Moest beide keren bijbetalen, eigenlijk teveel. Nou ben ik gewoon niet handig in handelen en gewoon niet bijdehand genoeg, denk ik.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:26

Inruilen niet omruilen wel.
en dan niet bij een handelaar, maar gewoon particulier, ben er zeer tevreden over, en de andere partij ook. Maar ben bang dat dit verhaal van mij redelijk uniek is Haha!

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:29

Bij een particulier kunnen beide partijen mazzel hebben.
Maar houd er wel rekening mee dat als één van de twee ontevreden is er veel problemen kunnen ontstaan.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:31

wij hebben ons paard ook omgeruild Haha!
via bokt. onze ruin was niet de gemakkelijkste, hadden weinig geinteresseerder en kregen hem zogezegd aan een particulier baasjeniet kwijt.. zelfs bm wilde hem niet Knipoog was geen lieverdje in de omgang.
iemand op bokt had een merrie, waar ze zelf vanaf wilde.. ook niet de makkelijkste(maar danmet rijden).
dus we hebben die 2 geruild.. nu hebben wij merel en zijn er ontzettend blij mee, niet alleen omdat zij 6500 waard was en de ruin amper 2500 Haha! maar ookomdat dit eengoudenbeesie is met veelmeer mogelijkheden dan waar ze voor geruild was. volgend jaar waarschijnlijk een veulen met haar fokken. is absoluut geen slechte ruil geweest.

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:32

Katja schreef:
Bij een particulier kunnen beide partijen mazzel hebben.
Maar houd er wel rekening mee dat als één van de twee ontevreden is er veel problemen kunnen ontstaan.



Dat is zeker waar, daarom zei ik al dat mijn verhaal waarschijnlijk redelijk uniek is. Wij hadden trouwens wel van alles zwart op wit gezet, en daarbij een maand proeftijd afgesproken. Bij ons is het prima verlopen, maar hoor helaas wel eens anders (ze zeggen niet voor niets: van ruilen komt huilen Haha! )

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:51

Von schreef:
ze zeggen niet voor niets: van ruilen komt huilen

Ja, lijkt mij ook dat er echt onwijs goede en duidelijke afspraken gemaakt moeten worden, anders kan zoiets echt ontzettend vervelend uitpakken voor een of voor beide partijen...

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 23:16

Ik heb mijn twee pony's ingeruild tegen een paard,mede omdat ik geen zin had om lang te moeten adverteren en al die mensen op je stal en al die afspraken die niet nagekomen worden. je levert er financieel altijd wat op in maar dat weeg ik dan weer op tegen de stallingskosten als ik het niet zou doen en maanden doorpeuter.
ruilen = huilen vind ik niet altijd opgaan,ik zelf ben zeer tevree met de ruil en zou het zo weer doen.

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arianne_94 en 42 bezoekers