Stijgeren op stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Scubadoo

Berichten: 800
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Friesland

Stijgeren op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 07:54

Mijn paard staat samen met een ander paard. Ze kunnen goed met elkaar opschieten. Als ik ga rijden of ze mag een paar uurtjes los in de buitenbak is er geen probleem. Maar als haar buurvrouw weg is en ze dus alleen achterblijft wordt ze erg neurotisch. Ze loopt dan rondjes door de stal, schuurt haar staart en stijgert tegen de muren omhoog. Ik ben bang dat ze zich nog eens bezeert zo. Als ik erbij sta en ze stijgert roep ik "Hee" en dan is het heel even over. Heeft iemand tips?


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 07:56

geef een puk hooi als ze weggaat. Paard moet dan even afgeleid worden van het alleen staan........Veel paarden vinden het niet prettig om alleen over te blijven...........

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 08:00

Ik ben het met Gijsenkim eens, maar soms is een pluk hooi helaas niet genoeg. Ik zou zeggen ga er mee oefenen, laat haar zien dat ze altijd weer terug komt. Zet haar anders in de bak ofzo als haar buurvrouw weggaat, dan kan ze zich even uitleven, maar dat helpt natuurlijk niet echt.

Scubadoo

Berichten: 800
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 08:15

Ik geef haar hooi, maar daar heeft ze geen geduld voor, of ze neemt snel en hap en gaat verder met rondjes lopen. Als ik haar in de bak zet gaat het wel goed, maar ze moet gewoon ook af en toe een paar uurtjes alleen op stal kunnen staan.

Sammie M1 + 0

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 08:17

misschien een ander paard even in die box zetten. Na verloop van tijd kalmeren ze wel weer. paarden staan nou eenmaal niet graag alleen, wellicht kan je een shetje erbij nemen of een geit Haha! Haha!

Scubadoo

Berichten: 800
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 08:41

We hebben maar 2 paarden en om er nou eentje bij te nemen hiervoor ...

Sammie M1 + 0

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 08:42

en een dwerggeitje?

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:21

Niks erbij nemen hoor, ze moet er maar gewoon aan wennen. Na verloop van tijd wordt dat vanzelf minder, hoewel het waarschijnlijk nooit helemaal weg zal gaan. Als je er wat bij neemt blijft het probleem en wordt waarschijnlijk alleen nog maar groter. Ze moet leren dat haar stalgenoot ook weer terug komt. En zeker geen geit hoor, die vreten aan staarten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:04

Mijn merrie gaat helemaal uit haat pan als 's ochtends de paarden op de wei woden gezet en haar vriendje mag eerst. Ze klimt bijna over de deur heen. Meestal duurt dit maar een minuut of 5-10 en dan geeft ze het op. Daarna mag ze zelf ook op de wei. Je beloont ze zo voor rustig gedrag.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Symke, Wieke en 113 bezoekers