Laten wennen aan het verse gras

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Laten wennen aan het verse gras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 16:36

Laten jullie je paarden eerst weer wennen aan het verse gras of gaan ze in een keer het land in.
Ik bouw het meestal eerst op eerst een half uurtje en ik hein het land meestal af zodat ze eerst een klein stukje heeft om kaal te eten. Bij mij op het land staat namelijk aardig wat gras.
Ben benieuwd hoe jullie dat doen.

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:42

Wij laten onze shetty's eerst elke dag een kwartiertje op een klein stukje van het weiland staan. En dan na een tijdje een half uur, dan een uur, dan twee uur, ... .
Maar is het waar dat als ze merken dat ze maar kort op de wei mogen dat ze dan extra snel gaan eten. *LOL* Dat zei onze hoefsmid namelijk Knipoog

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:01

Toen mijn paard weer voor het eerst naar buiten ging stond ze ongeveer een uurtje buiten. Nu is dat opgebouwd naar 4 uur.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:24

Ja, het wordt langzaam opgebouwd. Van teveel vers gras raken ze snel aan de diarree om maar niet te spreken van dingen zoals hoefbevangenheid. Het is heel logisch om weidegang weer op te bouwen als ze in de winter binnen hebben gestaan, anders ben je wel heel erg onverantwoord bezig.

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 10:56

Die van mij heeft nu vandaag 45 minuten in het gras gestaan. Ze heeft wel de heel winter buiten gestaan maar dat land is natuurlijk al lang kaal.
Die van mij krijgt er meestal niks van, maar toch te veel eiwitten is zeker niet goed.