vrijspringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Belgiƫ

vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 19:21

eej
ik wil ff weten hoe dat zit met vrijspringen Verward
Moet je dan het paard opjagen of gewoon er zelf over laten springen?

Ik heb het 1 X geprobeert, maar mijn paard rende gewoon om de hinderniss heen, en bij dat 2 gaat ze tog alleen stilstaan

HELLUP! Ach gut

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:34

Wij zetten altijd een paar hindernissen neer op de hoefslag tegen de bakrand en aan de vrije kant zeg maar zetten we van die prikpaaltjes met dat rode/witte plastic. Zo heeft je paard zeg maar een baan.. Je bent met 2 personen de ene persoon "jaagt" het paard op aan de kant van C en de ander aan de kant van "A"..

Je moet hem niet heel hard straffen paard moet er zelf ook wel plezier in hebben maar soms hebben ze een "klein duwtje in de rug" nodig omdat het natuurlijk vreemd is voor ze..

ohw ja nog even dit let wel goed op dat de hindernissen op de goede afstand staan!!

succes OK dan!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:37

Ik zet altijd een of meer hindernissen tegen de kant van de bak aan de binnenbakt van de hindernis(sen) zet ik schuin wat hindernissen tegenaan(zet ik op ongeveer 1,40m zodat deze niet snel als springhindernis wordt aangezien), zodat het paard niet makkelijk langs de hindernis kan.
Ik jaag het paard meestal even op todat het in gallop zit en daarna begeleid ik het alleen nog over de hoefslag.
Het paard moet wel een beetje uit zichzelf lopen, anders krijg je geen mooie afstanden op de sprongen.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 16:53

okeej!
ik zal binnenkort eens even proberen!!!
OK dan! thnx voor de tips Knipoog OK dan!