hoeveel betalen jullie voor stalling in randstad!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 09:19

ok, sorry voor het discuseren, wat ik bedoelde te zeggen is dat alles wat je meer betaald per maand dan 100 euro is pure netto winst voor de stalhouder.... Dat is 60 of 65 euro kosten voor je paard, en de rest voor de mest, water, stroom, onderhoud e.d.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 09:37

Ik denk dat je iets te simpel rekent ShamalArabs. Stroom en water 200 euro per jaar? In your dreams! Wat denk je wat een beetje baklamp verbruikt. Hoeveel water wordt er verspilt bij bijvoorbeeld het afspuiten van een paard. Dat loopt behoorlijk op hoor, dat redt je niet met 200 euro. Verder hou jij met bepaalde dingen helemaal geen rekening. 100 euro netto winst per paard? Lijkt me sterkt. Hoe zit het met hypotheek, verzekeringen, rentes op leningen, afschrijvingen, e.d.?

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:14

Tessebes schreef:
Ik denk dat je iets te simpel rekent ShamalArabs. Stroom en water 200 euro per jaar? In your dreams! Wat denk je wat een beetje baklamp verbruikt. Hoeveel water wordt er verspilt bij bijvoorbeeld het afspuiten van een paard. Dat loopt behoorlijk op hoor, dat redt je niet met 200 euro. Verder hou jij met bepaalde dingen helemaal geen rekening. 100 euro netto winst per paard? Lijkt me sterkt. Hoe zit het met hypotheek, verzekeringen, rentes op leningen, afschrijvingen, e.d.?


Wij hebben geen baklampen Haha! maar goed, je hebt gelijk ik verrekende me een beetje, 400 euro per jaar totaal dan per 100 paarden... Netto winst bedoel ik mee de kosten voor die stal en dat paard eraf. Van het totaal bedrag per jaar mag je dan nog de kosten aftrekken die je bedrijfsmatig nodig hebt voor zakelijke leningen en dan nog je salaris. Huiselijke kosten, bijv. een hypotheek voor je huis, mag je er niet vanaf trekken tenzij de bank bij de verstrekking van de hypotheek het huis als bedrijf heeft gezien tegelijk met de stallen. Van de winst die overblijft moet er inkomstenbelasting vanaf en wat je overhebt is van jou... over het algemeen koop je het huis persoonlijk en de stallen zakelijk. Als je de stallen moet bouwen of laten plaatsen dan kun je die ook nog afschrijven, dat is alleen maar extra.. als die dingen die je noemt zijn dingen waar je geen inkomstenbelasting over hoeft te betalen, dus daar maak je sowieso winst op.

Ok, dat water... 100 paarden die 50 liter per dag drinken, drinken dus 5 kuub per jaar, 1 kuub kost 1 euro, dus 5 kuub kost 5 euro.... Doe dat ff x 5 omdat je de paarden af en toe afspuit en de stallen af en toe schoonspuit... 25 euro per jaar dus...

Tl buizen, 8 uur per dag aan, 1 buis per 2 stallen kost per jaar 372 euro voor 100 stallen.
Totaal dus 397 euro per jaar per 100 paarden dus.

De kosten van een bak zijn helemaal niet meegerekend... maar op zich valt dat ook wel aardig mee. Alle kosten zijn gebaseerd op de kosten die we zelf hadden in onze eigen stallen.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:16

Dan heb je nog de werkuren niet meegerekend.
De voerrondes, evt uitmesten, onderhoud van stallen en weide etc.
Ik geloof nooit dat Piet mij het vel over de oren trekt met die stalkosten die ik betaal.
Ik betaal trouwens 200 euro voor een paard en een dwerggeit, incl stapmolen voor het paard en gebruik van 2 tuigenkasten.
Dat is in de winter
In de zomer, van ong mei tot oktober betaal ik 70 euro per maand voor de wei, incl gebruik van alle faciliteiten.
Trouwens, voor dit geld staat mijn menwagen daar ook gestald

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:19

130,- hiervoor moet ik zelf mesten. en ik mest nog drie andere boxxen en krijg zo korting op mijn stalgeld. we hebben een goede buitenbak, een paddockje en veel weiland. er word twee keer per dag gevoerd. echt een superstal als je het mij vraagt!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:28

ShamalArabs schreef:
Netto winst bedoel ik mee de kosten voor die stal en dat paard eraf.


Bruto winst dus.

Citaat:
Ok, dat water... 100 paarden die 50 liter per dag drinken, drinken dus 5 kuub per jaar, 1 kuub kost 1 euro, dus 5 kuub kost 5 euro.... Doe dat ff x 5 omdat je de paarden af en toe afspuit en de stallen af en toe schoonspuit... 25 euro per jaar dus...


50 liter per dag per paard mag ik hopen? Ok, 50 liter is dan misschien per paard ruim genomen, maar inclusief afspuiten e.d. kan het wel kloppen.
100 x 50 = 5000 = 5 kuub per dag = 5 euro per dag
5x365= 1825 euro per jaar

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:49

Ik betaal voor mijn paard 365 euro,voor mijn pony 255 en voor mijn veulen 150.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:54

Tessebes"]
[quote="ShamalArabs schreef:
Netto winst bedoel ik mee de kosten voor die stal en dat paard eraf.


Bruto winst dus.

Citaat:
Ok, dat water... 100 paarden die 50 liter per dag drinken, drinken dus 5 kuub per jaar, 1 kuub kost 1 euro, dus 5 kuub kost 5 euro.... Doe dat ff x 5 omdat je de paarden af en toe afspuit en de stallen af en toe schoonspuit... 25 euro per jaar dus...


50 liter per dag per paard mag ik hopen? Ok, 50 liter is dan misschien per paard ruim genomen, maar inclusief afspuiten e.d. kan het wel kloppen.
100 x 50 = 5000 = 5 kuub per dag = 5 euro per dag
5x365= 1825 euro per jaar
[/quote]

Haha! Blond Ben nog niet wakker... 25 euro per jaar voor water per paard incl. afspuiten... ach, ik moet ook niet proberen om een bedrijfsplan te lezen zonder bril als ik nog niet wakker ben.... Je hebt volledig gelijk, sorry... mijn bedrijfsplan en de rekeningen zijn ook nog eens gerekend op 12 paarden, dus moet ook nog omrekenen naar 100... is erg moeilijk schijnbaar Knipoog maar de stroom was minder moeilijk te berekenen Lachen dat moest ik gewoon x 8 doen Knipoog

Maar dan nog, dan kost het 2,5 euro per paard per maand.... dat zijn de kosten niet... wat ik al zei, 65 euro per paard per maand aan voer, kuil stro... Die 35 euro die je overhoudt is:
2,5 euro voor water en licht
2x per jaar verven = 2x 20 euro per jaar = 40 euro = 3,5 euro per maand
weiland +/- 15 - 20 euro pp/pm
evt. vervanging van onderdelen e.d.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:57

Nou ja, dit wordt een eindeloze discussie. Ik denk iig dat jij het iets te rooskleurig ziet, mits je de stal goed wilt onderhouden tenminste. Als je niks doet, kost het verder niets aan onderhoud he.

Mickelodeon

Berichten: 120
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:35

wat een leuk onderwerp, gappig om te zien hoeveel iedereen moet betalen.Mijn paard staat in Aarlanderveen ( gemeente Alphen a/d Rijn) op Manege Pretfort. Wij betalen 230,- per maand voor een paard ( een pony is 20 euro goedkoper ) All-in; voeren, mesten, water, zomers weidegang en gebruik van alle mogelijkheden.
Er is een 20x60 buitenbak (all weather) Lachen , een 17x37 binnenbak en een springweide in aanbouw ( op het moment in gebruik als paddock ). We hebben buitenstallen voor paarden met luchtweg problemen, ook keuze tussen sto en zaagsel, maar er is geen verschil in prijs.
Alleen wormenkuren, entingen en natuurlijk speciaal voer en wortelen zijn voor eigen rekening.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:40

Ik ben benieuwd hoe Shamal Arabs een hele stal kan verven voor 20 euro.
Dat zal misschien per box zijn, maar er is nog meer dan alleen de box om te onderhouden ben ik bang.
Verder rekent zij nog steeds het werkloon niet mee, en ook de verantwoordelijkheid die de stalhouder heeft. Als mijn paard koliek krijgt, zal hij actie moeten ondernemen, en als ik niet te bereiken of aan het werk ben, zal er voor hem toch ook extra werk in zitten, bij voorkeur midden in de nacht. En zo zijn er meer situaties te bedenken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:49

Dat dacht ik ook al Billy, maar ja, zoals ik al zei wordt het een eindeloze discussie. ShamalArabs denk dat alles bijna niks kost, maar ik denk dat ze zich heel erg verkijkt erop. Met niks maak je niks en als je niks maakt, dan lopen vanzelf je klanten weg en dan heb je helemaal geen inkomsten meer.

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:28

Stal in houten
180 euro permaand
Binnenstal..
Ziet er beetje oud uit maar is nog super
Buitenbak met verlichting
3 keer per dag biks
zoveel hooi als je wilt
worden op het weiland gezet
longeerbakje
Heel veel weiland
WC Tong uitsteken heel belangrijk
Kantine
Word gemest
Zoveel zaagsel mag je pakken als je wilt.
Ruime stallen!
en elke morgen koffie drinken met de eigenaar Haha!

Rivendell

Berichten: 6820
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:49

Mijn vriend heeft een pensionstal in Mijdrecht (bij UIthoorn/Aalsmeer). Box kost 200 euro, voor pony en paard, omdat alle boxen even groot zijn.
Dit is inclusief:
uitmesten (elke dag)
voer (biks, kuil of hooi)
losgooien (elke dag een paar uur)
Gedraineerde buitenbak 20x40
weidegang in de zomer (dag en nacht)
spuitplaats
wasmachine voor dekens etc. (wel zelf wasmiddel kopen)

Niet slecht lijkt mij. We heebn maar 8 boxen, dus ook lekker rustig.
Het enige nadeel is, dat we geen bos of zoiets in de buurt hebben.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 13:54

Stal in Castricum, vlakbij duinen en strand, ik betaal 160 per maand, in de zomer als hij dag en nacht buiten staat minder.

Box 3x3 met uitloop
dagelijks 5 a 6 uur in grote paddock met andere paarden (wordt buiten gezet en binnengehaald)
zomers op het land
voer, stro en paardenkuil inclusief
alle dagen wordt er gemest behalve op zondag, dan moeten we het zelf doen
Verder verlichte grote buitenbak (36x32) die (bijna) altijd goed is en zomers kan de paddock als bak gebruikt worden (40x40). Van de zomer wordt er waarschijnlijk een longeerring bijgemaakt.
Spuitplaats met koud water.
Trailer staat gratis.

Wel is het de bedoeling dat je af en toe de handen uit de mouwen steekt en je eigen stal in de verf zet of help de bak op te knappen. Materialen zijn aanwezig dus het kost je alleen maar tijd.

Dressuurgek

Berichten: 2287
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Zuid-Oost Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 14:14

Waar ik nu tijdelijk sta in Wijdewormer moet ik 275 betalen en 1 mei ga ik naar een stal vlak bij mijn huis en daar betaal ik 160 en moet ik zelf uitmesten

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 14:38

Ik betaal 276 euro stalgeld en dat is inclusief 3 x per dag kuil en krachtvoer (biks, granenmix en/of haver) 1 x per dag extra kuil 1 x per week een baal vlas en inclusief stapmolen 5 dagen per week. Oja s'zomers worden ze dan ook een dagdeel op het land gezet (je kan er ook voor kiezen om je stal uit te laten mesten dat is dan ook inclusief maar dat doe ik liever zelf, krijg dan ook 14 euro per maand terug, dus zou het normaal 290 euro zijn incl. mesten)

Eigenlijk bof ik nog met wat ik moet betalen, ik heb namelijk nog de "oude" pony-prijs want inmiddels betaal je geloof ik 50 euro meer als je nu een stal bij ons zou moeten huren. Maar ik moet er wel even bij vermelden dat het allemaal tiptop is geregeld bij ons op stal en dat je direct de Lage Vuursche op kan rijden, dus voor dat geld zit ik echt op een toplocatie
Laatst bijgewerkt door napoleon op 10-04-04 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Dressuurgek

Berichten: 2287
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Zuid-Oost Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 14:40

Ik heb voor die 275 geen uitrij mogelijkheden geen stapmolen/buitenzetten maar alleen eten, stalling en uitmesten

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:03

Toen ik in Almere kwam wonen, had ik verwacht dat de stalling daar goedkoper zou zijn als in de omgeving van Hoofddorp / Nieuw Vennep, waar ik vandaan kwam. Viel dat even tegen!

Ik heb op een manege gestaan met de gebruikelijke faciliteiten die je bij de meeste manege's kan verwachten en daar betaalde ik 310,- euro per maand, vol pension. Er zijn nog 2 andere manege's in Almere en daar betaal je ook zoiets. (en dan komt eventuele trailerstalling, stapmolen e.d. er nog bij)

Van de zomer op een vrij eenvoudige stalling bij een boer gestaan, met standaard boxen, weidegang en een buitenbak van 20x35 voor 235 euro. (incl uitmesten en 2 keer per dag voeren, maar moest wel bijvoeren omdat er slechts 2 kilo bix inbegrepen was)

Nu sta ik op een pensionstal in Naarden. Goede 20 x 60 buitenbak, paddock, longeercirkel, standaard 3x3 boxen, solarium en stapmolen. Ik betaal nu 260 euro stalling (volpension) de stapmolen komt daar bij 2,75 per keer en voor weidegang (alleen in de zomer incl. buiten en binnen zetten) wordt 50 euro extra per maand berekend.

Ik kom regelmatig in Nederhorst den Berg op de stal van John Swaab. Daar heb je een super de luxe accomodatie (zoals bijvoorbeeld een binnenbak van maar liefst 90 x 28) En daar betaal je 363 euro per maand voor volpension en als je een stapmolen abbonement neemt komt er nog iets van 35 euro bij.

Tja, bepaald geen goekope hobby zal ik maar zeggen.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:06

ik zit aan de rand van zoetermeer, net in Leidschendam en ik betaal 195,- per maand.
dit is één van de goedkoopste stallen die ik kon vinden, aangezien ik een duurdere niet kan betalen, want ik wil ook elke maand wel een aardig bedrag overhouden en op zij zetten voor als er iets zou gebeuren.
De meeste goede stallen hier in de buurt kosten rond de 250 a 300 euro...
(en meer..)

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 16:01

mijn vriendin betaalt erg weinig, als ik de rest zo hoor...zij betaalt Geld, geld! 40,- per maand, pony (met veulen) staat in een zeer ruime box, met een buitenbak (geen superkwaliteit maarja) en zomers weidegang. ze moet wel zelf hooi, stro en voer betalen, en zelf mesten en voeren. toch vind ik dit erg goedkoop! ook de sfeer is erg goed, en ze zitten op een goede locatie voor buitenritten (voor zover dat kan hier in de buurt) OK dan!

mistral1209

Berichten: 36
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:15

hoooooi ik sta in den haag en ik betaal 250 all in maar die vorige maege waar iks tond betaalde ik 400 euro maar dan komt extra voor er nog bij stapmolen komt er nog bij en de rij lessen dus daar heb ik een maand of 3 getssna toen vond ik het te duur maarw ara ik nu sta is perfect gewoon hemel op aarde voor die paarden en helaam voor de mijen OK dan! OK dan! *LOL* Haha!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:25

jarrah schreef:
Ik sta met mijn paard in lisserbroek.
Ik heb daar:
*stal 3 bij 3 meter
*20-40 binnenbak
*20-60 buitenbak
*15-15 binnenlongeerbak
*grote paddock
*overdekte stapmolen
*3 poetsplaatsen
*solaruim
*zomers weidegang
*2 keer per dag voer en hooi
*1 keer in de week gratis springles
*gezellige kantine
*en niet te vergeten supergezellige mensen Haha!
Ik betaal daarvoor E 220,- incl. voer, hooi en stro Lachen


Ik sta hier ook alleen in een ander stallencomplex en ik betaal €185

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:42

Ik betaal € 170 euro voor Pablo dit is excl uitmesten en voer. Er wordt gevoerd en binnen/buiten gezet. Hooi gegeven etc. Nou, betaal ik (eigenlijk) wel de ponystal prijs, terwijl Pablo in een box staat van 5x2,5(wel tijdelijk maar goed).

Wat je naar mijn idee ook mee moet rekenen is het aantal vierkante meters wat er beschikbaar is. Wij hebben ongeveer 50 of 60 hectare land. Ik vind het fijn dat mijn paard de ruimte heeft in de zomer om een flinke sprint te trekken. Maar hier gaan ook weer onderhoudskosten etc in zitten. Ook het gevoel dat ik zeker weet dat hij in goede handen is en er op hem gelet wordt vind ik zeer belangrijk. De buitenbak ook zo'n hekel punt, als ik bij sommige zie hoe hij na 1 bui al blubber is ben ik blij dat we dat niet hebben, maar ja zo'n bakvulling om de 3 a 4 jaar kost ook een paar duizend euro...... En zo kan ik nog wel even door gaan

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:53

Stal in delft.
€70,-
kale box
€23,- hooi
Ongeveer 11 balen stro in de maand voor €3,- per baal
Dan biks€7,- per zak.
1ne keer 2 zakken per maand andere keer 1 zak.
Dus zo ongeveer totaal €140,- in de maand(ruim gerekend)
Daar heb ik voor een goede bak die altijd te rijden is.Een losgooi bakje.
In de zomer overdags land 'snachts binnen(ben dan minder kwijt natuurlijk)
Worden 3 keer per dag gevoerd.
Mesten wel zelf doen maar ja die 10 minuten is ook niet erg toch?
Er zit een park naast(waar we geloof niet rijden mogen maar wel doen) en als ik zin heb en natuurlijk wil dan ga ik naar de overkant waar een park zo groot is dat je er wel uren rijden kan.
Ze heeft trouwens een lekkere buiten box.Dus ziet en hoort genoeg.