Equi-Chaps, iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Equi-Chaps, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 23:19

Mijn paardje slaat zichzelf regelmatig tegen haar eigen benen als ik haar losgooi, soms iets tè hard. Dit leek mij eigenlijk wel de oplossing. Heeft iemand er ervaring mee?

Equi-Chaps
Voor de bescherming van de benen, inclusief de kootholte en de hoef, tegen vocht, vuil, modder en verwondingen. De Equi-Chaps zijn beenbeschermers van ademend, vochtopnemend en temperatuur regulerend materiaal (Stomatex). Hierdoor zijn de Equi-Chaps comfortabel en langdurig draagbaar (tot 12 uur per dag).
De omtrek is de maat rondom het been, vlak onder de knie
De lengte is de lengte van de knie tot de kroonrand.

Afbeelding
bron: paardendrogist.nl

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 11:17

Ik vraag me af of ze echt goed beschermen. Ik denk dat ze zo kapot zijn eigenlijk.
Ik zou eerder kiezen voor springschoenen en peesbeschermers.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:17

Dit zijn gewoon western peesbeschermers met springschoenen. Geven prima bescherming bij arbeid maar voor tegen eigen benen slaan zijn ze niet echt geschikt (is zacht materiaal).
Dan kun je iss zoals Tess zegt beter voor stevige peesbeschermers gaan en evt springschoenen.
Verder gaan de westernbeschermers bij normaal gebruik wel lang mee hoor, mijn proffecionals choice inmiddels alweer 4 jaar ofzo.... die van de PD heb ik geen ervaring mee verder.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 13:36

Mijn Professionals Choice beschermers gaan ook al heel lang mee. Maar ik denk niet dat ze erg lang zullen leven als ze daarmee de wei op gaat Schijnheilig

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:34

Moet je wel ff goed lezen wat de paardendrogist vermeldt...volgens hen kun je er dus NIET mee rijden, maar zijn ze om te zorgen dat paardenbenen niet in aanraking komen met modder ed. om bijvoorbeeld mok te voorkomen.