dinsdag paarden winkel --> zomereczeem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

dinsdag paarden winkel --> zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 00:14

Oke ik ga dinsdag naar de paarden winkel (emmers) heb een 'nieuw' zadel van een kennis is een beetje kappot maar moet nog gemaakt worden enz en moet dus een grote singel een en dekje hebben.

Maar omdat mijn verzorgpaarden dus laast hebben van zomereczeem en ik het niet kan aanzien als ze straks weer beginne met schuren (juist nudat hun manen en staart wat zijn bijgegroeid Verdrietig ) wil ik ze nu in de paasvakantie eens goed gaan wassen (of is het nog tekoud?) en wil graag wat producten hebben tegen de zomereczeem. Dus wat kan ik het beste kopen voor ze tewassen en welke producten nog voor gewoon tegebruiken.

Ik weet kan het normaal ook gewoon in de paardenwinkel vragen maar wil het eens horen van mensen die zelf ook dit probleem met hun paarden hebben en wat ze doen en of het helpt.

Dat deken tegen zomereczeem is al uitgesloten om dat het baasje van de paarden het maar niks vind. dus iemand ideetjes

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world


Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 07:41

Wassen heeft geen zin tegen zomerexceem, want het is een soort allergie die van binnenuit komt. Er is wel hier op bokt het e.e.a. geschreven over een poedertje wat schijnt te werken moet je maar even zoeken, misschien bij medisch?

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:49

een paard waar mijn zus op rijd heeft ook zomerexceem, zij smeert op de manen en staart Manenvet. het is heel vet en het paard wordt er wel een beetje vies van maar het helpt echt wel!!

Go jij! Go jij!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 12:16

aah iemand zei juist dat wassen wel helpt ertegen maar dan moest je ze met een bepaald product wassen maar weet dus niet meer welk product..

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:20

bij mijn paard dei ok zomereczeem heeft helaas, werkt om de dag wassen met teershampoo aardig goed, maar het gaat volgens mij nooit helemaal over....Boos!(:((

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:39

Ik gebruik in de zomer tea tree shampoo van de natuurwinkel het stinkt ook en het weert goed vliegen af. verder zit er geen zeep in dus het droogt niet uit. Ik heb van de DA een super middel tegen zomerexeem dat is een soortolie in een spuitfles wel duur maar het helpt goed. Fenonolf ofzo.. Andere dingen die wel eens willen werken is tea tree olie op de staart en manenhuis smeren.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:51

Wassen met Keratoshampoo of tea tree werkt aardig tegen de jeuk . Als t lekker weer is (net als bij ons vorige week) dan kun je al makkelijk een keer wassen. Wel dus met speciale paarden/natuurlijke shampoo, want als je de vetlaag wegwast wordt de weerstand juist nog minder en dat is juist niet de bedoeling !!!!!
Verder zijn er heel veel middelen op de markt, maar ja bij ieder paard werkt t weer anders, zo zweert de ene bij Okozon--> bij een ander helpt t voor geen meter. Weet zo de namen ed niet van al die middelen!!
Een vriendin van me heeft nu weer iets nieuws (weten dus nog niet of het helpt maar heeft t van iemand die erbij zweert dus...) zal vandeweek een keer de naam gaan zoeken.

Mijn eigen paardje heeft geen exceem, maar had vanaf ca september wel jeuk aan manen en staart. Omdat ik heel zuinig ben op haar volle staart en al 70 cm manen ben ik op zoek gegaan naar iets tegen de jeuk. Gebruik daar manenliquid van Leovet voor en dat werkt voor haar perfect!! Had ook lang een soort antiklit, Riders magic van Leovet en daar was ik al heel blij mee, dus vandaar dat ik ook de manenliquid ging uitproberen. Ook bij (bokt)tinker KIERAN zijn de eerste reacties positief!!!

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 18:10

nog iemand Lachen

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:59

Ik zou niks meer kopen om te smeren nu ik heb gehoord dat er een pilletje zou bestaan dat je 3 maanden elke dag moet geven en dat super zou werken tegen de zomereczeem. Ik ben de naam kwijt, maar als je even op Medisch zoekt op Zomereczeem vind je de info.

Als ik Adri nog had, had ik het meteen besteld. Ik heb echt ALLES geprobeerd van smeerseltjes, en niets helpt afdoend.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 19:00

oke zal er eens iets over opzoeken lijkt me ook het best dat pilletje wat heb ook al een paar dingen geprobeerd maar niks helpt echt

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 bezoekers