je pony is erg schrikachtig .. hoe los je dit op??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

je pony is erg schrikachtig .. hoe los je dit op??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 20:55

IK heb zelf een pony die erg schrikachtig is.. nu ben ik blij dat dit is opgelost.. en der heeft veel tijd in gezeten.. maar wat de titel al luide. hoe lossen jullie dit op??/of hoe hebben julllie dit opgelost??


Mijn pony sprong voor elke raar ding/geluidje.. weg.. elke keer denderde ze zo de bak door.. en ik moest haar maar.. stil zien te krijgen.. en dit gebeurde wel 6 tot 10 keer in een uur.. je word er toch gek van..

Van iemand op de manege.. moest ik der steeds maar een hoek in drukken maar zo kreeg ik haar wel stop.. maar ik wou dat ik der meteen kon stoppen.. zonder een hoekk..



Toen heb ik een instructeur genomen.. niet op de manege.. want ik ben door de manege niet verder gekomen.. Ik kreeg meteen buitenles.. had nog nooit buitengereden.. (buitenbak) kheb een jaar lang in binnenbak gereden.. daarna.. (met hulp van mijn vader) zijn we kleine stukjes naar buiten gegaan.. en steeds iets verder.. nu kan ik de prachtigste buitenritten maken


en als mijn pony ervan door gaat... of ik voel het al aankomen. en kan der al iets terug nemen... maar als ze me net voor is.. dan kan ik der gewoon iets terug nemen en dan valt ze wel weer een keer in draf..


moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:53

ik heb het nog nooit meegemaakt gelukkig, terwijl ik al een aantal paardjes onder mijn kont heb gehad Pling

Het paard waar ik nu op rijd is jong, dus nog wel schrikkerig, maar de eerste paar keeren draaide ze helemaal om, en wou ze weg rennen.
nu gaat ze gewoon stilstaan als ze schrikt, en kijtk ze ernaar.

Ik heb dit gedaan gewoon door vertrouwen op te bouwen, en steeds rustig te laten zien, van dr is niks, het bijt niet Cool en zodoende is ze nu heel braaf.

Laatst had ze wel een bui dat elke hoek ineens eng is, dan mag haar er wel even op wijzen dat ze zich aanstelt Boos! maarja, nooit straffen als ze schrikken OK dan! rustig oplossen, is het beste lijkt me

I Survived because the fire within, burned brighter than the fire around me.
*~ Duende ~* Frederiksborger ras (moravitas_devoto op Instagram )

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:29

Hoi,

mijn merrie was ook ontzettend schrikkerig in het begin. Zag in elke hoek een spook en soms ook helemaal uit het niets er vandoor schieten.

Gewoon veel beweging geven en goed aan het werk zetten heeft heel veel geholpen, het is een pony met veel energie en zolang ze goed gereden word is er niets aan de hand.

Het enige wat ze nog wel heeft is dat vlucht gevoel van de kudde, als er iemand van achteren komt aan gerend als we aan het rijden zijn dan wil ze nog wel een schrikken. En uitproberen doet ze nog steeds, als er een ander op zit wil ze het ook nog wel eens doen om te kijken.

Maar het is al een heel stuk minder als eerst, ik kan nu heerlijk naar het strand en duin en ze is dan super lief.

Groetjes

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noƫlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jane808, Katyatje, Symke, Zick_Zack en 78 bezoekers