Verzekeren???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Verzekeren???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 19:54

Toen ik Mirk kocht, besloot ik om Mirk niet te verzekeren. Hij was al wat op leeftijd, en het idee dat hij naar de slacht zou moeten, nee, was voor mij geen optie.

Totdat ik vandaag in de kantine van de rijvereniging zat. Stél dat Mirk nu dood zou gaan, dan had ik helemaal niks geen geld. Voor mij is als Mirk dood gaat, dood, en hoef ik er geen geld voor om eventueel weer een eigen te kopen. Ik wil hem niet naar de slacht brengen. En hij is al wel op leeftijd.

Hebben jullie jullie paarden verzekerd? Waarom wel of waarom niet?
Is het zo dat verzekeraars paarden tot een bepaald leeftijd in de verzekering nemen?

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:59

ik ben wel verzekerd t is nooit leuk om je beesie kwijt te raken maar je kan dan wel weer een nieuwe start maken en volgens mij gaat hij niet naar de slacht maar word door de verzekering gevorderd dan maar dat weet ik niet zeker

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:00

Ik heb mijn pony verzekerd, ja. Niet om het geld als ze dood gaat. De slacht, dat zie ik nog wel dan. Kan ook helemaal niet rot zijn. Inslapen kan erger zijn.
Ik heb mijn pony verzekerd tegen alle ziektekosten. Vind ik een erg prettig idee.
Het is inderdaad zo dat verzekeraars pony's tot een bepaalde leeftijd aannemen.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:35

Ons paard is niet verzekerd, je bent dan alleen maar verzekerd tot het aankoopbedrag, en je betaald je rot aan premie. Als ie dood is dan denk ik echt niet aan geld..
Dat geld wat we nu uitgespaard hebben aan premie kunnen we nu ook uitgeven als ie een keer ziek wordt.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 23:06

ik heb mijn paard wel verzkerd!! als er nou iets gebeurt en er is een mega hoge DA rekening ben je wel de banketstaaf.

Mijn nicht heeft fit ook gehad, daarom heb ik hem laten verzekeren.
haar paard had door een obgeval een gat in zn pees. hierdoor moest ze supervaak naar de DA en de kliniek,en gelukkig was ze verzekerd en hoefde ze voor 2 jaar lang maar elke maand 75 gulden eigen kosten te betalen.
Dit lijkt veel maar in totaal heeft de hele behandeling dus 20.000 gulden gekost....

ja superveel inderdaad, stel je voor dat ze niet was verzekerd...
en trouwens dat ongeval kwam terwijl die alleen maar gestapt had, ze doet dus geen risicovolle dingen met hem ofzo..