wit houden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

wit houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 16:22

ik gebruik nu biotex groen en dan nog een gewone shampoo maar meestal worden ze daar niet wit van. dus mijn vraag is:
Hoe houden jullie je schimmeltje wit?
groetjes hedwig

*


Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:26

zilverschampoo, kun je gewoon bij de kruidvat kopen Knipoog

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:27

uhmm....
regelmatig ff wassen en de stal vaak op strooien

<3

Dimpie

Berichten: 264
Geregistreerd: 26-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:28

Zilvershampoo werkt idd erg goed!

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:29

mijn pony is ook een witte pony en ik gebruik swinters baby doekjes die kan je gewoon bij de drogist halen en zomers wassen...wassen...wassen met honden shampo of gewoone paarde shampoo

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:44

Met houtskool de vieze plekken inwrijven en dan met een harde borstel wegborstelen. Dit werkt super en is vooral handig als het te koud is om je paardje te wassen. Daarbij is het voor de vacht niet goed om te vaak te wassen met shampoo, omdat je het huidvet verwijderd. Hierdoor kun je weer allerlei irritaties veroorzaken en als je paard/pony op de wei staat is het toch wel van groot belang dat de functie van de vacht optimaal is. Een keer wassen voor een wedstrijd is natuurlijk geen probleem, maar voor tussendoor is houtskool een prima oplossing.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:49

klas heeft drie halfbenen, die was ik met zeepvrije wasgel van een bekend babymerk. wordt wel wit hoor, maar om er een heel paard mee te doen, dan zou ik de zilvershampoo nemen.

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 17:51

Ophelia schreef:
Met houtskool de vieze plekken inwrijven en dan met een harde borstel wegborstelen. Dit werkt super en is vooral handig als het te koud is om je paardje te wassen. Daarbij is het voor de vacht niet goed om te vaak te wassen met shampoo, omdat je het huidvet verwijderd. Hierdoor kun je weer allerlei irritaties veroorzaken en als je paard/pony op de wei staat is het toch wel van groot belang dat de functie van de vacht optimaal is. Een keer wassen voor een wedstrijd is natuurlijk geen probleem, maar voor tussendoor is houtskool een prima oplossing.


worden ze daar niet juist zwart van? Verward

*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:16

Regelmatig wassen met een willekeurige shampoo en dan goed schrobben met een borstel. Verder scheelt het ook een heleboel als je je stal heel goed schoon houdt.

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:46

ik heb der gewoon poep aan(letterlijk Knipoog ). ik was der af en toe en ik borstel haar natuurlijk. Maar verder vind ik het niet zo erg. Het moet geen barbie paard worden als ie altijd wit is!!!!!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:27

Geen schimmeltje hebben Knipoog

Die groene dreft is ook erg goed met het wassen van de staart enzo! Word super schoon! En ook zilvershampoo is aan te raden!

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 21:15

Dierenlover schreef:
ja kan voor € 2,50 een poetsblok kopen bij de ruitersportzaak, het helpt wel bij mij!!

bij sunbeam werkt het wel maar bij marijke niet die is altijd heel erg vies!

*

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 21:16

LuvdaTossa schreef:
Geen schimmeltje hebben Knipoog

Die groene dreft is ook erg goed met het wassen van de staart enzo! Word super schoon! En ook zilvershampoo is aan te raden!


hee ja groene dreft kan ik wel eens proberen! en zilver shampoo heb ik al eens gebruikt maar hielp ook niet egt.
of ik gebruikte het niet goed Schijnheilig

*

Mendi

Berichten: 2273
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:59

Gewoon heel goed poetsen! En zoveel mogelijk (dunne) deken op houden, dat scheelt ook. Hoewel in de zomer bij mijn paard ook echt de deken afgaat, dan maar vieze vlekken Bloos .
Trouwens, die mensen die zo verwijtend zeggen dat je zeker wel erg veel moet poetsen met een schimmel hoeven hun paard zeker niet te poetsen of zo.. Verward ? Ik vind dat je elk paard goed moet poetsen, ook als is ie zwart, bruin of vos, het gaat niet alleen om vlekken te verwijderen.... Schijnheilig

Bessy, Neala, Hazel

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 12:46

HedwigG"]
[quote="Ophelia schreef:
Met houtskool de vieze plekken inwrijven en dan met een harde borstel wegborstelen. Dit werkt super en is vooral handig als het te koud is om je paardje te wassen. Daarbij is het voor de vacht niet goed om te vaak te wassen met shampoo, omdat je het huidvet verwijderd. Hierdoor kun je weer allerlei irritaties veroorzaken en als je paard/pony op de wei staat is het toch wel van groot belang dat de functie van de vacht optimaal is. Een keer wassen voor een wedstrijd is natuurlijk geen probleem, maar voor tussendoor is houtskool een prima oplossing.


worden ze daar niet juist zwart van? Verward
[/quote]

Als dat zo was had ik je deze tip niet gegeven denk ik... Verward
Dit is een tip uit de oude doos, die niet zo vaak meer wordt toegepast, omdat mensen het gewoonweg niet weten. Maar het werkt echt en is supergoedkoop en je beschadigd je paard z'n vacht er niet mee.
Als je nog houtskool over hebt van de barbeque kan je er allicht eens een klein stukje mee proberen op een onopvallende plaats, voor het geval je me niet vertrouwd. Je zal zien, het werkt echt!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 12:50

Bonte met prachtige wit-gele benen, geldt dat ook Knipoog

Veel poetsen met zo'n poetsblok, en voor de rest soms wassen en de rest van het tijd met een mestvlek rijden...

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 13:46

Niet Haha! .

In de winter is het niet zo erg aangezien het dek er dan over heen ligt. Alleen de staart, manen en benen zijn dan geel. In de winter spoel ik de staart ong. 1 keer per week uit met gewoon koud water. Op die manier haal ik zo min mogelijk lichaamsvetten weg.

Ze loopt nu weer zonder dek maar het is nog niet warm genoeg om haar helemaal te wassen, dus dan heb ik gewoon pech. recgelmatig een borstel er over en staart met koud water.

In de zomer wordt het wat makkelijker. Als het warm genoeg is dan wordt ze na het rijden gewoon afgespoelt en ong 1 keer per maand helemaal gewassen. Volgens mij maakt het niet zo veel uit met wat voor shampoo dat is.

Haar staart krijg ik helaas nooit helemaal wit meer. Ze is een merrie en die piest nu eenmaal over haar staart heen. Dat gele zit dus helemaal in de staart gebeten. (geloof me, ik heb echt alles al gebrobeerd. het enige wat een beetje helpt is betadine shampoo)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 15 bezoekers