wat kan dit zijn ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

wat kan dit zijn ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 00:36

als ik mijn paard haar linker hoef uitkrab dan heeft ze de neiging om om te vallen reactie ze schrikt gevolg ze gaat hangen grote paniek Verward
als ik aan t draven ben dan struikelt ze verder is d,r niks te zien aan d,r benen of hoeven behalve dat ze v,d week een schop heeft gehad op haar rechter schouder (schaafwondje )heeft dit met elkaar te maken ?

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 01:29

Het zou natuurlijk kunnen, maar het zou ook toeval kunnen zijn. Verward Om het zeker te kunnen weten, kan je best een professioneel advies vragen aan je DA Maar het kan ook zijn dat ie gewoon moeilijk z'n evenwicht kan dragen op die andere beentjes, en het struikelen kan meerdere oorzaken hebben. O.a.: te lange, of een beetje ongelijke hoeven, onoplettendheid, verveling,....

Hoop dat je hier wat aan hebt, Verward

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 08:59

(tijdelijke) coƶrdinatie-stoornis....?!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 09:08

Gewoon even laten kijken aan iemand die er wat meer verstand van heeft

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 09:23

INkie schreef:
Gewoon even laten kijken aan iemand die er wat meer verstand van heeft



Lijkt me ook het beste...ik vraag eerst kennissen en daarna pas de dierenarts...een hoefsmid weet overigens ook best veel!

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 12:47

je kan het beste ff de hoefsmit er naar laten kijken

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 16:03

de hoefsmid komt toevallig a.s maandag langs OK dan! maar ze loopt nogsteeds beroerd Verward heb haar vandaag aan del longe ff laten stappen en draven niet goed dus foute boel heb haar maar op stal rust gezet en ga morgen maar aan de hand wandelen met haar t is niet anders komt waarschijnlijk toch door die schop die ze heeft gehad op haar schouder Scheve mond ff aankijken en anders bel ik idd de DA wel ff om er nar te laten kijken

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:13

udinae schreef:
de hoefsmid komt toevallig a.s maandag langs OK dan! maar ze loopt nogsteeds beroerd Verward heb haar vandaag aan del longe ff laten stappen en draven niet goed dus foute boel heb haar maar op stal rust gezet en ga morgen maar aan de hand wandelen met haar t is niet anders komt waarschijnlijk toch door die schop die ze heeft gehad op haar schouder Scheve mond ff aankijken en anders bel ik idd de DA wel ff om er nar te laten kijken


dat zou ik ook doen. misschien is er een gewricht niet goed gaan zitten door die schop. iets verschoven of zo. succes ermee! OK dan!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:20

Waarschijnlijk heeft ze last van haar rechterbeen waar ze geschopt is, als je haar linkerhoef krabt moet ze daar op leunen, dat doet pijn dus daarom reageert ze zo. Koelen, en de DA bellen!

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 16:24

DA bellen doe ik nog ff niet kijk t wel ff een paar dagen aan als t dan niet verbeterd bel ik de DA wel ff maar ik ga me nu niet op onodige kosten jagen

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:25

Onnodig? Vindt jij het onnodig om te betalen dat je pony duidelijk veel pijn heeft? Mooie dierenvriend... Sorry hoor!

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 16:27

veel pijn heeft ze niet want ze loopt in stap normaal alleen draf loopt ze onregelmatig en struikelt ze afentoe als jij last van je spieren heb ren je toch ook niet naar de dokter ??

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:31

In de stap zie je kreupelheid heel vaak niet, dat ze struikelt, kreupel loopt, niet op haar been wilt steunen is voor mij reden genoeg om te zeggen dat jou pony pijn heeft!
Hoe kun je weten of het in de spieren zit? Het kan ook het gewricht zijn.
Het is iig geen spierpijn op het werken want daar wordt je paard stijf van, niet kreupel.
En ik heb een mond om aan te geven of het nodig is om naar een dokter te gaan. Dat paard niet, hij geeft signalen genoeg om dat duidelijk te laten merken dat hij pijn heeft.
Je moet het ook zelf weten, het is jou paard. Frusty

[edit]Je kunt trouwens ook de dierenarts bellen zonder hem te laten komen, of zijn telefoonkosten ook teveel gevraagd Lips are sealed [/edit]

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:58

mischien heeft ze geen goed evenwicht op dat been en dat ze daardoor daarna in paniek raakt

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:14

Aan die schop hoeft ze niet alleen een schaafwondje over gehouden te hebben, het kan heel goed zijn dat ze haar schouder binnenin bezeerd heeft (gekneusd, dieper liggende spier enz enz enz) Ik sluit me helemaal bij Okkie1 aan. Bel de da even en vraag om advies, daarna kun je beslissen of je hem/ haar laat komen.

Mijn paard is een keertje iets te enthousiast geweest bij een bokkesprong. In stap zag je niks, in draf liep hij een heel klein beetje onregelmatig en in galop stak hij een been naar voren en gallopeerde op drie verder. Ik heb de da laten komen en hij moest accuut drie maanden op rust. Zo zie je maar, als ik toen had gedacht "aah het is niks, in stap en draf is nauwelijks iets te zien", dan had ik niet geweten in welke staat mijn paard nu had verkeerd. En ik ben echt niet iemand die voor ieder scheet de da belt.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:53

Okkie1 schreef:
In de stap zie je kreupelheid heel vaak niet, dat ze struikelt, kreupel loopt, niet op haar been wilt steunen is voor mij reden genoeg om te zeggen dat jou pony pijn heeft!
Hoe kun je weten of het in de spieren zit? Het kan ook het gewricht zijn.
Het is iig geen spierpijn op het werken want daar wordt je paard stijf van, niet kreupel.
En ik heb een mond om aan te geven of het nodig is om naar een dokter te gaan. Dat paard niet, hij geeft signalen genoeg om dat duidelijk te laten merken dat hij pijn heeft.
Je moet het ook zelf weten, het is jou paard. Frusty

[edit]Je kunt trouwens ook de dierenarts bellen zonder hem te laten komen, of zijn telefoonkosten ook teveel gevraagd Lips are sealed [/edit]



Kan er niks aan doen, maar ga hier wel in mee. Als je paard niet goed is een dierenarts laten komen. Ik wacht zelf ook meestal een dag, maar als hij niet verbeterd of zelfs verslechterd laat ik gelijk de DA komen. Geld intresseert me dan totaal niet, gezondheid van mijn beestje gaat voor alles..