Nijdig door het moeten plassen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Nijdig door het moeten plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 19:03

Beetje rare titel, maar wist niet hoe ik dit kort moest omschrijven Bloos

Ik was vandaag met Regina bezig, en ze wil wel eens vaker een keer happen of met 'r staart zwaaien met het zadelen. Maar vandaag was het wel heel erg, constant happen met zadelen en singelen, bovendien was ze tijdens het poetsen al steeds naar 'r buik aan het trappen.
Maar goed, ze was verder attent en vrolijk dus toch maar gaan rijden.
Ik kreeg de singel ook een gaatje minder ver vast dan normaal, ik dacht doordat ze 'r buik uitzette Verward

Na het rijden, nog even de kans gegeven om te rollen, maar ze bleef alleen maar een beetje duf midden in de bak staan. Toen ik haar op stal zette begon ze gelijk te plassen. Ze had zelfs geen aandacht voor 'r eten Knipoog

Maar kan haar gedrag tijdens het zadelen veroorzaakt worden doordat ze moest plassen?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:36

kan kan zelfs heel goed..

Sommige paarden plassen alleen maar in hun eigen stal.
Daardoor kunnen sommige paarden omdat ze zo nodig moeten chagerijnig worden en vervelend worden met opzadelen en rijden Haha!

Die van mij gaat dan extreem veel bokken (ben ik laatst ook spontaan achter gekomen)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:48

Ja, vooral een ruintje kan er last van hebben. Had daarvoor alleen maar merries bereden (in m'n ponytijd wel een ruin Knipoog) en moest er even aan wennen dat ie opeens moest plassen! En Syta doet het standaard als ze in haar stal komt Verward

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 21:54

Het vreemde is dat ik er bij haar nog nooit eerder wat van gemerkt heb. Het is een merrie overigens Knipoog. Ze is nog nooit direct gaan plassen als ik haar in stal zette, dus verbaasde me er wel enigzins over.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:10

Heb ik bij Par ook weleens, die plast ook alleen in haar box *op 1 heftige hengstigheids uitzondering na* en heeft de hele tijd tijdens het rijden lopen klooien.
Ze deed verder wel haar best maar er zat gewoon echt iets niet lekker.

Dus toen stopten we, ze ging haar stal in en meteen begon ze te plassen.

We hadden vroeger op de manene ook weleens van die paarden.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Tancreda4

Berichten: 24007
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 09:46

Kan heel goed ja. Zo'n eentje had ik er dus ook, die achterlijk ging doen omdat ze moest plassen.

Toen ik eens in het weiland was, was ze ook zo shaggo en ging ook mongolisch lopen. Ik dacht dat er wat aan de hand was, dus stoppen ernaast lopen en even kijken. Ze liep nogal vaag een beetje wijdbeens Tong uitsteken
En ook shaggo dat ze was. Dus een tijdje stilgestaan, omdat ik het plaassen al vermoede, maar niets hoor

Terug op stal, begon ze gelijk. En daarna nog eens, en nog eens en nog eens... Had ze 'de plasziekte' en heeft wel ander half uur lang, omdat de zoveel minuten een poging gedaan om te plassen, steeds maar een klein beetje. In het vervolg wist ik het: Voordat ik op stap ging, eerst even op stal zetteen om haar te laten plassen. Niet gelijk na het poetsen erop Tong uitsteken

Merries he Rolleyes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, hagelslag, Homerup en 85 bezoekers