hoefkatrolontsteking genezen?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

snepje1

hoefkatrolontsteking genezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 20:19

Laats heb ik een topic geopend over een meisje bij ons op stal waarbij bij haar pony hko geconstateerd was, en dat ze doodleuk verkondigde om over twee maand een endurance wedstrijd te gaan rijden Boos!

Nu is gister de veearts geweest en die heeft haar verteld dat de pony 100% genezen is Verward
Ze mocht er alles weer mee doen wat ze voorheen ook deed. En op de vraag of ze over twee maand een endurance kon rijden kreeg ze het antwoordt dat dat prima zou gaan mits de conditie van het dier weer op peil zou zijn Verward .

Dus vandaag mocht ze weer rijden. En jullie raden het al. Wat komt er uit als je een gefrustreerde ruiter neemt die een aantal weken niet meer heeft gereden, en een zonnige voorjaarsdag?
Juist cros maar raak voor een knaak Boos! Stoom uit je oren .
Ze had de pony goed in het zweet gejaagd. (toen ik op stal kwam kon je zien dat de pony ontzettend nat van het zweet is geweest)

Sorry maar dit is toch niet normaal?!
Ik vindt het ook heel raar dat hko ontsteking zomaar kan genezen. Wat vinden jullie? Kan hko zomaar genezen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:24

Als het klinische HKO is geweest, dan is er met rust veel weer recht te breien. Maar als ik hoor dat je stalgenootje weer op de oude toer doorgaat, is dat echt dierenmishandeling.

In het zweet rijden is niet erg. Maar bouw het na een blessureperiode ook weer langzaam op. Dat paard zal morgen niet op of neer kunnen van de spierpijn (en de HKO krijgt daar natuurlijk ook weer de schuld van)

Zijn er trouwens foto's genomen van de straalbeentjes?

Je suis Charlie.

snepje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 20:26

Er zijn foto's genomen, ze had een 3 op de schaal van 6, de pony is later ingespoten in de gewrichten (ik weet niet waarmee) de pony heeft drie of vier weken stil gestaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:28

Drie op 6 is niet ernstig, kan best zijn dat er een verandering is, maar dat de oorzaak voor de pijn ergens anders vandaan komt. Dus als artsen zienL drietje op straalbeen, paard kreupel, dan komt die kreupelheid van het straalbeen, en kijken ze niet verder.

Je suis Charlie.

snepje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 20:40

Dus wat betekend dit? Heeft de pony dan geen hko?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie