demonstratie, clinic, workshop, kúr, 2- of 4-tal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

demonstratie, clinic, workshop, kúr, 2- of 4-tal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 16:26

Hallo allemaal,

Ik ben bestuurslid van een kleine (ca. 30 leden) rijvereniging. Ter promotie van onze club en onze activiteiten en hopelijk om het ledenaantal ook wat omhoog te krikken, organiseren we op zaterdag 1 mei a.s. een soort club/promotiedag in en rond onze rijbak.

Een aantal leden zullen een dressuurproef rijden (klasse B t/m Z1) en er zal ook wat gesprongen worden. Echter een groot deel van de paarden is uit de running ivm dracht of jonge veulentjes en omdat we niet zo groot zijn en dan ook nog een groot aantal recreatieruiters, blijft er niet veel over om te laten zien.

Ik ben dan ook op zoek naar mensen die misschien iets kunnen laten zien of doen op het gebied van paarden/pony's dit mag vanalles zijn een kür, een tweetal of zelfs meer, een demonstratie vrijheidsdressuur of iets aan de lange lijnen, westerndemonstratie, clickertraining, etc. etc. gewoon leuk en/of informatief om naar te kijken. Het hoeft niet hoogstaand te zijn, geen kritisch publiek ofzo!

Ik heb al wat rond zitten surfen op internet maar ik dacht ik ga ook eens even op Bokt vragen of de bokkers misschien iets weten of kunnen... Eventueel kunnen onkosten vergoed worden, maar het is maar een kleinschalige vereniging, dus echt professionele clinics e.d. kunnen we niet betalen, het zal meer tegen een kleine vergoeding of op vrijwilligersbasis moeten gebeuren.

Om een idee te krijgen het zal ongeveer van 10.30 uur tot 15.00 uur duren maximaal en tussen de middag een gezamenlijke pannekoekenpicknick. Gijsenkim komt waarschijnlijk met haar mobiele paardenwinkel en er zal muziek e.d. verzorgd worden. E.e.a. is wel afhankelijk van mooi weer omdat we alleen een buitenlocatie hebben.

DUS... eigenlijk hoop ik dat jullie nu massaal gaan reageren om iets leuks te komen doen bij ons

Het gaat trouwens om De Loevestein Ruiters in Poederoijen (gemeente Zaltbommel, uiterste puntje van Gelderland, Bommelerwaard, vlakbij Slot Loevestein). Voor de dressuurkracks onder ons, vlakbij Stal Van Baalen van Coby van Baalen.

Ben benieuwd.. alvast erg bedankt!

Groetjes,

Marijke

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:04

Tsja Marijk, ik wil met alle plezier een clinic wortel-eten met Helion komen geven, maar ik denk niet dat het publiek daar echt op zit te wachten *LOL*
Jij waarschijnlijk ook niet vanwege het aantal wortels dat ie er per minuut doorheen draait Knipoog

Als ik het goed begrijp is het ook de bedoeling om wat nieuwe leden te werven ?
Het zou wel leuk zijn als je een makke pony (of meerdere) ter beschikking zou hebben om de jongste gasten een ritje te kunnen laten maken.
Dat trekt ook altijd flink wat publiek

Nog even nagedacht:
Organiseer een prijsvraag / kleurwedstrijd / spelletjes oid.

Als ik iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag !

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 17:15

Hé Mo!

Thanks voor de input! Ik heb mijn moeder al gestrikt om een paar honderd pannekoeken te bakken en er komt een aangespannen Fries om rondritjes in een echte open koets te maken (van een lid, moet hem nog wel definitief strikken Haha! Cool )

Makke pony's dat is nou net het probleem Verward Schijnheilig Ik kan beter Minne rond laten sjokken, gebeuren er minder ongelukken Ach gut Maar ja die kleintjes vinden hem of stoer of heel eng...

Zonder gekheid dat soort dingen is idd ook de bedoeling, vantevoren zal ook huis-aan-huis een soort flyer worden verspreid om mensen "te lokken".

Ik zoek dus nu voor de paardenmensen en onze leden wat interessants voor in de bak, iets wat leuk en informatief is. Tussen de dressuurproeven van onze leden en een paar sprongetjes door, anders ben ik binnen een uur al klaar en is er niks meer "te doen" in de bak.

Bovendien wil ik aan de hand van zo'n clinic kijken of er animo is voor een cursus of workshop onder onze leden.

Je komt toch zeker wel kijken..??? Enne zullen we een wedstrijdje Minne versus Helion doen, wie het meeste wortels naar binnen krijgt in de kortst mogelijke tijd Vingers aflikken Clown

Ik hoop eigenlijk dat onze medebokkers me ook wat verder willen helpen!

Groetjes,

Marijk.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:24

Stan en ik kunnen ook niets aparts... Knipoog

Alleen paard-skieën: Stanley heel hard rennen en ik erachteraan gesleept worden aan het touw, dit gaat nooit vrijwillig van mijn kant... Haha!

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:36

Misschien zijn er nog een paar bokkers met een Fries, zodat we de Fries gelijk als sportpaard kunnen promoten Knipoog Haha!

Kunnen we allemaal op verschillende niveaus iets laten zien, kweet alleen niet of een leek wel verschil ziet tussen een B ruiter en een Z ruiter Verward Bloos

Veel succes iig op 1 mei OK dan! (dat er maar velen besmet mogen raken met het paardenvirus Knipoog )

annekoning
Berichten: 121
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:56

Kijk eens op www.dreamstables.nl . Zij geven gratis clinics over zadelmakmaken, trailerladen, probleempaarden, longlijnen. Als je contact met ze opneemt kunnen ze je daar nog veel meer over vertellen en kunnen ze een clinic geven die precies past in wat jij wilt hebben. Veel suc6