wat als je paard te goed voor je is??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:55

ja tegen mij had ze iig geval gezegt dat ze hem later wel wil verkopen als ze er genoeg geld voor krijgt...

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:56

oo okee Lachen dat wist ik natuurlijk niet Lachen soorry Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:57

tsja met een andere ruiter had mijn paard op zn 6e Z dressuur gelopn(ipv pas nu hij 11 wordt...) en met een andere ruiter had hij nu inmiddels ook al op een aardig niveau kunnen springen

ik kreeg hem op mn 17e en was een pony gewend, geen sterk dominant paard dat te lang hengst is geweest....

heb een paar keer een gruwelijk hoog bod op hem gekregen,maar heb alles steeds afgewezen
ik wil het zelf doen, ook al lag ik er meer naast dan dat ik er op zat, of stond ie met zn voorbenen op de bakrand als ik iets van hem vroeg

heb goed les genomen(nogsteeds trouwens maar dat is wel zo logisch) en inmiddels gaa we Z1 starten en ja oke hij is dan wel 11 en had met een andere ruiter nu misschien al weet ik veel wat gelopen, ik heb er wel van leren rijden!

zo ken ik wel veel meer paarden die met een andere ruiter veel meer hadden gekund, is dat dan zonde? mwah als t paard een goed leven heeft en de ruiter er plezier in heeft is het toch goed!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 18:02

Dees schreef:
Tja, als een getalenteerd paard een loopje neemt met zijn niet zo handige ruiter; dat gaat fout.
een commerciele ruiter laat zijn paard verkopen door een bevriende wel handige ruiter. Een baas die het paard wil houden zoekt veel hulp, maar wil uiteindelijk wel zelf erop leren rijden.
Gewoon maar aan blijven modderen eindigt onherroepelijk in een teleurstelling en waarschijnlijk ook bijna niet verkoopbaar paard.


Haha! zo ging het hier dus ook, die knol is wel zo ongelofelijk slim, daar moet je een handige vent opzetten, en geen onervaren meisje zoals ik toen was

maar mbv een goede instructeur gaat het steeds beter en beter!
ik laat hem trouwens nooit rijden door een ander, want bij mn instructeur(die zat er 1x op ivm getrokke verstandkiezen bij mij) doet ie alles alsof t niets voorsteld, maar ja dat is een man, die heel handig is en nog sterk is ook. ga ik er da op, doet ie t bij mij echt niet vanzelf, ik moet t gewoon iedere dag zelf doen, dat werkt het beste.

inmiddels ben ik ook wat handiger geworden, en hij liep toen ik hem kocht op L/M niveau inmiddels dus Z1 ook al zijn we in de B begonnen

tsja echt snel gaat t niet, maar we komen er wel Lachen

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:02

Ik heb nu een paard die erg graag meewerkt als je haar "gewonnen" hebt.
Vooral in het begin dacht ik dit paard word goed. Dus ik dacht ga het zelf proberen te halen het niveau dat zij kan halen. En als dat niet lukt na echt heel hard mijn best te doen, dan zal ik haar wel verkopen. maar voorlopig gaat het super en denk ik dat we samen een heel eind komen.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:25

vonneke schreef:
Martine zegt dat ik er dit seizoen al wel op springconcour kan, en zij zegt ook dat ik het er hartstikke goed mee doe, maar voor mijn eigen idee zit ik haar enorm tegen te werken


Martine heeft er oog voor, en zoals je zelf weet niet de eerste de beste.

Neem dat dan van dr aan Knipoog

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:27

Gek genoeg heb ik nooit een paard gehad dat beter was dan ik! Haha! Niet dat ik nou goed ben, maar ik heb eigenlijk altijd paarden gereden van niks naar..... een bepaald niveau. En alleen omdat ik zelf zo'n doorzetter ben, en niet omdat het paard in kwestie zo getalenteerd is zeg maar.... Ik zou weleens willen weten hoe dat voelt, zo'n enorm supertalent onder je kont!
Aan de andere kant ben ik er heel trots op dat ik van ieder paard wel "iets" kan maken, ondanks zijn gebrek aan talent enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:18

iemand anders laten rijden is eigenlijk geen optie, zeker neit voor de dressuur, vanaf het moment dat er dressuurmatig iemand anders mee gaat rijden is voor mij de uitdaging eraf, ik ben een jong dier gaan rijden omdat ik het zelf naar een (voor mij haalbaar) bepaald niveau wil brengen

nu vind ik het met springen nog wat anders, als ik telkens niet mee kan zitten, afstanden verkeerd rijd dan is dat nergens goed voor, dan zou ik er wel voor kiezen om haar 1x per weer door een ander te laten rijden.

maar zeker dressuurmatig niet want dan is voor mij de uitdaging eruit.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:31

ik zou een goede instructeur zoeken en zo met je pony meegroeien. amber en ik rijden goed als zeg ik het zelf, maar ik geloof ook best dat als er een ervaren ruiter erop zit die er nog net iets meer uithaalt. maar ik heb wel al heel veel van haar geleert en amber van mij.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:44

Je zou mee kunnen groeien... stel jezelf een doel, je kunt het best halen, en verkopen kan altijd nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:46

Ik denk niet dat elk doel te halen is, hoe graag je ook wilt

ik zie totaal geen afstanden met springen
kawa heeft mij in het M gebracht, niet ik.

Maar meer als M, ik wil er niet aan denken, terwijl kawa wel meer zou kunnen als de basis klasses.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:00

met afstande heb ik geen moeite, zie het allemaal best goed.
maar het uitzitten en niet storen is zo moeilijk

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:02

Nogmaals neem nou maar aan wat Martine zegt Knipoog

Als zij zegt dat je het goed doet, zegt ze dat niet voor niets!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:03

Ik zou van het paard profiteren en ervan leren, je ziet vanzelf wel hoever jullie komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:04

uitzitten kon ik dan wel weer goed en het storen word dan vanzelf minder.

maar ik heb dan ook een "invalide "zadel met springen op liggen
heerlijk voor bij paarden met power op de sprong.
Je hebt erop gereden, dus weet welk ik bedoel.
maar ik vind dat echt enorm schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:46

haha op dat invalide zadel van je heb ik ook gereden.
niet helemaal mijn smaak, ik wil het platter dan plat!!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:48

Weet dat beest veel, gewoon houden dat paard.
En als je er genoeg voor kunt krijgen verkopen Haha!

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:56

vonneke schreef:
met afstande heb ik geen moeite, zie het allemaal best goed.
maar het uitzitten en niet storen is zo moeilijk


Hier nog één...Verdrietig Knipoog

Ik liep ook al met het idee dat ik gewoon weer een onhandig paard ging kopen, die kan ik tenminste uitzitten *LOL* Ot ketst soms zo van de grond dat ik voor mijn gevoel bovenin de TL-balken hang...Clown


(kawa, wat heb jij voor zadel? Zo één wil ik ook Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 23:11

van dat zadel word je invalide!! haha grapje, daar zou ik het parcours niet mee in durven!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:25

Kiefer koof, oude model
met zulke grote knie en kuit wrongen, daar donder je alleen af als je paard ook neer gaat Knipoog

Ik heb voorheen een paard gereden, wat later ook nationaal liep (niet met mij uiteraard) en helaas door blessure nooit verder is gekomen.
Nou die had zoveel power en die kon goed voor de flauwekul 2x gewoon over een kruisje gaan en de de 3e keer zo hoog als de staanders knallen.

En hij vond de hindernissn in het parcours nog eng, dus die wilde zeker niet aanraken, dus en heel parcours boven in de staander springen
pfff, I believe I can fly, maar dan wel met mijn invalide zadel Lachen
want zo'n goede zit heb ik niet.
Met dat zadel stoorde ik hem niet, ook niet als hij eens besloot een galop sprong over te slaan en vast af te zetten en toch net zo hoog als de staander te springen Lachen

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:36

Ik zou het paard aanhouden.
Je zegt dat je pas 3 weken met hem bezig bent, nog alle tijd om aan elkaar te wennen en met hem mee te groeien. Van zo'n paard kun je een hoop leren.

Lekker door blijven werken met je instructrice zou ik zeggen!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 15:51

Gewoon doorgaan Knipoog. Je bent zelf nog jong genoeg om te leren, ik zou samen eens kijken waar je uit kunt komen. Zit er dan bij haar nog meer in dan bij jou, is ze al wel voor de handel meer waard dan nu. Allemaal voordelen dus!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 15:52

ik heb geen paard voor de handel, dus als het klikt blijft ie zeker

voor jou, gewoon doorgaan, paard is nog jong, jij kan nog wat bereiken, en dan kan je altijd nog beslissen of je hem gaat verkopen of niet... Lachen

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:37

een vriendin van me, haar ouders zijn erg rijk, ze is 12 nu, ze heeft 6 pony's en 1 paard. Eerst had ze maar 1 pony, daar was ze mee begonnen, die was 11 toen ze hem kreeg, hij liep toe M2, het was toen haar eerste pony, toen ze samen in de M2 waren zijn ze door gereden naar de Z2, dus ze hebben allebei van elkaar geleerd, nu heeft ze dus meer paarden, die rijd ze van groen naar het M en hoger.

Ik vind dat je er alleen maar van kan leren, wegdoen? nee absoluut niet. Onderschat jezelf niet!! want met zo'n goed paard val je niet te onderschatten!!

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:00

Het hangt er wel vanaf in welk opzicht je paard beter is dan jij zelf hoor...
Ik zie heel veel mensen zeggen dat je er alleen maar van kan leren, maar daar ben ik het niet 100% mee eens

Een springpaard dat zo abnormaal springt dat je hem/haar niet uit kan zitten daar leer je niet zo heel veel van bij. Je raakt er alleen alletwee gefrustreerd van Knipoog
Een heel vlug of goed doorgereden paard kan je wel een hoop van leren. Mits je de moeite doet om ook in jezelf te investeren en de fout bij jezelf te zoeken ipv bij het paard. (dus in de trant van; ik was niet vlug genoeg ipv dat rotpaard wil niet Knipoog )