Trailer probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-01 11:34

Hoi,
Ik heb Navy in maart 2002 2 jaar, en in de tijd dat ik 'r heb is ze zo'n 10X met de trailer heen en weer gereisd. In het begin was dat NOOIT een probleem, ze liep erin alsof het 'r stal was. Maar, na de eerste Endurancewedstrijd dit seizoen is dat veranderd.. Ze ging er heen nog wel in, maar terug naar huis niet meer.. En vorig weekend was het helemaal een ramp, want toen wou ze er heen EN terug niet in.. Wat normaal 5 minuutjes duurt, duurde nu ANDERHALF UUR! Ik ben dan zo iemand die paardvriendelijk blijft, ik zal d'r nooit de trailer inSLAAN. Maar, ik zit hier wel een beetje mee, want we hebben net een nieuwe trailer gekocht, en die willen we veel gaan gebruiken. Heeft iemand enig id hoe het zou kunnen komen dat ze dit nu pas doet? Er is voor zover ik weet niks raars gebeurd, ze staat altijd rustig d'r hooi te eten, en alleen aan het zweten zie je dat ze t toch wel een beetje stressig vond. Wat kan ik hieraan doen?? Ik las dat Emiel Voest ook cursussen hiervoor heeft, heeft iemand daar ervaring mee? Alvast bedankt!

Groetjes

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 11:37

moest Navy nu voor het eerst in die nieuwe trailer?

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 17:35

Het komt wel vaker voor het probleem dat jij hebt. Het kan nl. komen doordat een bocht toch iets te hard is genomen, of een keer te hard is geremd, dit kan allemaal komen omdat ze misschien heeft staan suffen. Het kan ook komen door je nieuwe trailer.
Wat je misschien kunt doen is haar voeren in de trailer. Loopt ze er dan lekker in dan haar er in zetten zonder te voeren en zo heel rustig opbouwen. Als je voor het eerst gaat rijden alleen een klein blokje om en terug naar stal. Zo heel voorzichtig opbouwen.
Succes

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 18:03

Dit heb ik ook gehad en nu eigenlijk nog wel een beetje. Je kan er meestal toch niet achterkomen waarom ze nu niet meer wil, maar probeer haar op haar gemak te stellen en goed te belonen. Ik ben ook dagen bezig geweest voordat ik Sevin er weer in had. Veel klopjes geven en wat lekkers als ze wat goed doet. Oja, als ze echt niet wil kun je een longeerlijn achter haar kont doen. Bij mij heeft het goed geholpen, hij gaat er nu in. Heel veel succes.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 18:08

Toen ik net een nieuwe trailer had wilde mijn paard er de terugweg ook niet meer in terwijl het normaal geen probleem was. Uiteindelijk hebben we hem wel erin gekregen en doordat onze hond in de auto ook wat vreemd reageerde toen de trailer erachter hing, kwamen we op het idee er zelf eens in te gaan staan met rijden (zonder paard) en er bleek een beetje wind door het voordeurtje te komen wat heel erg floot!!
Deurtje gemaakt, maar nog wel even werk gehad het vertrouwen weer te winnen.
Nu zijn alle problemen over.
Dus als het sinds de nieuwe trailer is dat ie er niet meer in wil, ga er zelf eens in staan, en kijk of er wat mis is.
Als het een tweepaards is, kun je misschien even een stukje met je paard mee rijden om te kijken of hij moeite heeft te blijven staan. Kan het ook zijn dat de andere een anderhalf paard was en dit een tweepaards of andersom.