wie gooit hier zijn/haar paard nooit los?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:51

gyzmo schreef:
Die gaan idd ook nooit naar buiten want daar is het paard zogenaamd te opgefokt door. Gelukkig heb ik daar geen last van zeg!
.


Ja, hehe, tuurlijk is dat beest door het dolle heen als hij nooit naar buiten mag. Jammer hoor, voor zo'n paard.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:53

Maar weet je nog wat het leukste is, die paarden zijn zo heet helemaal niet. Ze schijten alleen zelf 7 kleuren. En ja, als je zelf zo bang als een mug op je paard zit, kan ik me voorstellen dat het paard daar ook gespannen van wordt.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:17

gyzmo schreef:
Maar weet je nog wat het leukste is, die paarden zijn zo heet helemaal niet. Ze schijten alleen zelf 7 kleuren. En ja, als je zelf zo bang als een mug op je paard zit, kan ik me voorstellen dat het paard daar ook gespannen van wordt.


Als hij een keer zijn oren naar achter doet, hoor je achteraf.
"zag je wat hij deed, hij was fel vandaag!. Gelukkig kon ik hem nog net tegenhouden" Nagelbijten / Gniffelen

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:18

Ja, en dan zichzelf op de schouder kloppen dat ze het woeste beest in bedwang hebben kunnen houden.
Gelukkig ben ik niet zo'n mietje met mijn paard. Lachen

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:26

Mijn pony staat altijd los. 's winters vanaf 12.00 tot 17.00, en 's zomers vanaf 8.00 tot 22.00.

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:29

Lenn schreef:
Ik hoop voor diegene niet dat hij het durft te zeggen Knipoog


Geen probleem hoor; mijn paard gooi ik nooit los Knipoog

Dan neem ik wel aan dat jullie met losgooien bedoelen dat ie los in de bak gaat... Nee, dat komt ze dus nooit.
Carina staat overdag gewoon in de wei, zomer en winter. Dus ik zou niet weten waarom ik haar los zou moeten gooien Verward

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:32

Ze staat zo'n beetje de hele dag op de wei.
Dus losgooien hoeft niet eens Lachen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:35

gyzmo schreef:
Maar weet je nog wat het leukste is, die paarden zijn zo heet helemaal niet. Ze schijten alleen zelf 7 kleuren. En ja, als je zelf zo bang als een mug op je paard zit, kan ik me voorstellen dat het paard daar ook gespannen van wordt.


Tja, zo iemand kwam ik laatst tegen in het bos. Beetje een aanvaring was het. Maar toen kreeg ik toch op m'n flikker van half bokt voor m'n reactie... (topic staat op VvdD)

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:11

Bij mij op stal worden de paarden/pony (bij elkaar 6) altijd samen losgegooid vanaf 10 uur...tot een uur of 5 en dan krijgen ze eten....Ik vin dit heel goed...het oaardje geniet zo van zn vrijheid :d

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 17:22

Losgooien, in t land. Iig dat het paard ff paard kan zijn, zichzelf kan uitleven zonder dat hij dingen moet.

Ben wel jalours op de mensen die ook swinters weiland tot hun beschikking hebben. Dat is helemaal geweldig.

Ik sta ook op n drukke stal, ong 50 mensen, met 2 paddocks. En t kan behoorlijk druk zijn, maar k zorg wel dat ze iedere dag naar buiten kan, en anders dan zet k haar ff op t landje en blijf k erbij.

Gelukkig zijn het hier niet zoveel mensen. okey iedereen moet t zelf weten, maar k vind dat j dan toch s aan je paard moet denken. Mijn paard leeft zich ook altijd flink uit in de bak, in 2 jaar is er nog nooit wat gebeurd.
Op mn vorige stal was t normaal dat iedereen los ging, t liefst zolang mogelijk. En k sta pas op n nieuwe stal, waar ze dat dus niet doen, dus vdaar deze vraag. Ik schrok er zelf eignlijk n beetje van Scheve mond

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:40

carina"]
[quote="Lenn schreef:
Ik hoop voor diegene niet dat hij het durft te zeggen Knipoog


Geen probleem hoor; mijn paard gooi ik nooit los Knipoog

Dan neem ik wel aan dat jullie met losgooien bedoelen dat ie los in de bak gaat... Nee, dat komt ze dus nooit.
Carina staat overdag gewoon in de wei, zomer en winter. Dus ik zou niet weten waarom ik haar los zou moeten gooien Verward
[/quote]
Ja kdacht dat in de wei losgooien ook losgooien was. Ben duidelijk niet goed ingeburgerd in de paardentaal Bloos!

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:44

Marquez komt gewoon op de wei. Dus ik zie het nut niet van losgooien in de bak.
Ik zet hem wel eens in de bak maar dan moet ik hem even kwijt Haha! , bijv. als ik de stal doe.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:53

die van mij komt 2/3 keer in de week zeker los, en vanaf 1 mei, gaat ze weer elke ochtend, de wei in

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:03

Ik denk dat bedoeld wordt dat er paarden zijn die en niet in wei komen en niet los in de bak!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:17

Marliesje schreef:
Ik denk dat bedoeld wordt dat er paarden zijn die en niet in wei komen en niet los in de bak!


Dat maak ik er ook uit op Haha!

Er zijn best nog wat paarden die op deze manier gehouden worden, ik snap geen snars van die eigenaren , het zou verboden moeten worden OK dan!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:21

lotte gaat elke dag minimaal 2 uur op het land en zosra het gras goed is en het weer mag ze 24/7 het land op Haha!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:24

mmmm, humli staat standaard buiten , ze hebben wel een inloopstal, maar die is alleen interesant ivoor het eten wat daar ligt
24/7 op het land, zomer en winter

de fjord staat op stal maar komt iedere dag een paar uur los,
in de zomer staat ie vast op de wei met de 7 andere paarden

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:25

paard is niet voor niets een steppedier, die moet kunnen lopen

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:25

Ik heb medelijden met de paarden die nooit los mogen. Ook niet op het land. Stel je voor dat je altijd op stal staat, en als je er dan uit mag kan je niet bewegen op een manier die je zelf wilt. Het lijkt me echt vreselijk....
en dan in de zomer 2 uur in het land met het baasje erbij. Zo zo.
Ik denk dat als je echt voor je paard wilt zorgen en hem wilt behouden zonder blessures je hem lekker veel buiten moet zetten. Liefst de hele dag. Dan hou je een paard wat psychisch gezond is en goed in zijn vel zit.
Mijn paarden staan van 10 uur tot 20:00 buiten in de winter en in de zomer dag en nacht. En ik heb al aardig wat gekke capriolen gezien. Maar het mooie daarvan is; ze gaan over en je paard komt tot rust.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:29

Die van mij gaan elke dag naar buiten, in de bak. Straks met beter weer gaan ze 24/7 de wei op.
Overigens, zag laatst in een oud topic iets over Albert Voorn en zijn paarden losgooien.
[PP] Albert Voorn in Hoefslag

Hij gooit zijn paarden nooit los, hooguit een kwartier in de bak. Dat hij ze niet losgooit heeft niets te maken met stress zoals hij zou zeggen maar gewoon omdat hij bang is dat zijn paarden een been breken etc. In de bossen rijden deed hij indd niet, dat deden wij wel voor hem Haha!
De reden daarvan: ???
Les krijgen van Voorn is echt geen pretje, je MOET presteren, de beugels op jockey-stand. Maar!!! Hij geeft wel super les en weet wel waarover hij het heeft. Werken bij Voorn is zeker geen pretje... De paarden moeten niet schoon zijn, nee! de sterretjes moeten ervan af schitteren... Dat de paarden absolute boxrust zouden krijgen de dag na de wedstrijd.. weet ik niet, was altijd vrij op maandag Haha!
pfff ik zou nog wel ff door kunnen gaan, maar je moet niet alles geloven wat er geschreven wordt...
Ik vind het een super man en heb er veel geleerd!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:40

Ja, of dat ze nou een kwartier of een uur los gaan, dat maakt dan toch ook niet meer uit, het eerste kwartier zijn ze toch het heftigst, en als je ze inpakt verminder je de kans op blessures toch een hoop? Ik zou onderhand nog liever een goedkoop karrepaard zijn dan een goed sportpaard, dat is toch niet goed?

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:49

En ja, ze kunnen zichzelf een keer raken als ze aan 't spelen zijn. Maarja dat kan ook tijdens een boksessie met het rijden (eergisteren nog met peesbeschermers en strijklappen om). Ze staan bij ons wel allemaal alleen. Samen de bak in durven we niet aan eerlijk gezegd.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:56

ik kan hem niet los gooien want hij staat 24/7 los!

Vroeger stonden wij op een stal waar je je paard alleen los kon laten lopen als je aan het uitmesten was, daarna moest je hem weer binnen halen of gaan rijden. Dit betekende dus dat als je niet veel tijd had en je een kwartier over uitmesten had gedaan en daarna ging longeren hij er verder niet uit kwam. Hier voelde we ons echt niet lekker bij en toen zijn we bij ons paarden paradijs terecht gekomen. Hij loopt nu de hele dag in een kudde ze hebben een hele grote loopstal en een nog riantere paddock er aan vast. Ons paardje is hier heel erg opgeknapt, hij hinnikt wel niet meer naar ons als we aan komen maar dat was achteraf eerder een teken van dat hij de hele dag ongelukkig was dan dat hij blij zou zijn om ons te zien. Hij heeft geen stalbenen meer en zit lekker in zijn vel, ik ben er dus ook een grote voorstander van je paard zo veel mogelijk los te laten lopen en hem lekker paard te laten zijn.

Lhundol

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:38

ik vind dat ALLE paarden minstens 3 uur per dag uit hun box moeten zijn. aangezien een paard een bewgings dier is. het is nog weinig 21 uur in een box en 3 uur eruit maarja...
de mijne staan 'sochtends 3 uur per dag in een kampje of in de wei. 'smiddags worden ze dan weer gereden.
ik zal me paard dus ook nooit op een manege zetten

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:43

Maar Lhundol, niet iedereen heeft daarvoor de mogelijkheid. Het liefste had ik ook dat mijn paard lekker de hele dag buiten staan. Was op mijn vorige stal ook zo. 24/7 de wei op. Maar ik ben verhuisd en nu is er in de buurt geen mogelijkheden voor. Dat zijn keuzes die ik heb moeten maken. Sommige dingen kan ik niets aan veranderen, maar ik zorg er wel voor dat ik alles doe wat in mijn mogelijkheid ligt om het hem ze prettig mogelijk te maken, en dus ook zo vaak mogelijk zijn stal uit!