paard relaxter bij kleine kinderen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

paard relaxter bij kleine kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 14:26

He, hebben jullie dit nou ook, ik wel.
Ik ben op mn shetje aan het rijden en dan wil dat dingetje nog wel eens irrietant doen.
Totdat het kleindochtertje van de man waar ik sta erop gaat...
Dan is mn shet zoooooo rustig en loopt echt heel relaxed.
Het lijkt wel alsof ze denk van : het is een klein meisje dus daar moet ik lief voor zijn Bloos OK dan!
Mja mensen zeggen dat shetlanders kinderpony's zijn, ik vind het vaak niet egt waar....Ik bedoel: shetjes zijn vaak moelijke pony's. En ik hoor vaak: Op een shet leer je pas echt paardrijden Haha!
haha

Ik wil graag jullie meningen/reacties...


[Edit Karin] titel aangepast & verplaatst naar VMR [/edit]

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:38

Tsja de ,meeste paarden voelen het aan wanneer er een kind op hun rug zit denk ik. Kane kan onder mij heel druk en vervelend doen maar zet er een kind op en hij zet geen stap verkeerd. Ik verbaas me er ook iedere keer over

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:39

Ik heb dat ook met Lennon. Hij is vrij druk, maar zodra mijn zoontje van 3 erop zit doet hij niks meer. Zooooo lief. Ook op stal is hij een ander paard als Djorn bij hem is......

Ik vind shetlanders ook niet altijd goede kinderpony's hoor. Ze zijn behoorlijk eigenwijs en nog sterk ook.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:41

mijn paard heeft het andersom.. ik zet mijn broertje er op met zijn grote bek, gaat ze crossen hahaha en bij mij is ze redelijk rustig..
zou ze een, nou ja 2 kennig zijn??? haha

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:51

dan kun je wel door de grond zakken. Waarom doet hij dat bij mij nou niet?

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:09

Bij mij ist gelukkig ook andersom, als ik erop zit doet ie braaf zijn best, en zet ik een buurjongetje erop, die alleen maar wil racen, is hij niet vooruit te branden....
Ben geloof ik heeeel blij dat ik geen shet heb Haha!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:27

ben al eeeeeeuwen op zoek naar een bijruiter voor mijn klophengstje
weinig mensen die er de bak mee door komen (ligt meestal aan hun eigen "rijkunst") ze zeggen dan hij luisterd wel naar jou omdat jij sterkere beenspieren hebt -> dan zet ik mijn zoontje 5jr erop en die rijd m zo de bak door (hihi) Haha!

we hebben 2 shetten en een derde als pension pony
1 van onze shettjes (schurkie de naam zegt het al) is strond eigenwijs
de enige die hij laat rijden is zijn baasje (mijn zoontje dus) bij andere
klein of groot gaat hij bokken steigeren zitten liggen noem het maar op
vooral als mijn zoontje in de buurt is dan moet hij eerst!

die andere twee shetten zijn zo mak als mak wezen kan de kinderen
kunnen er alles mee op onder voor achter noem het maar op

niet alle shetten zijn het zelfde(gelukkig)

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:44

ja lekker he, die beesten, Haha! ze zetten je altijd voor schut. Dat deed die ijslander waar ik op rijde ook altijd, was er niets met haar te beginnen, dan zette ik me dochtertje van (toen 5) 6 erop dan liep ze toch zo voorzichtig, steeds achter zich kijken of ze er nog op zat, maar o wee als wij er dan op wilde, een draak werd het dan. Knipoog

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:55

Harry Potter van is dus ook zo'n typje bij mij kan hij echt staaken en draken maar als ik er een beginner op zet dan is het braafste paard van de wereld al ontploft er een bom naast hem hij loopt braaf door en als ik thuis in de wedstrijd midden in mijn proef zit en er zit een musje op de bakrand nou denk er om dat er een adelaar op de rand zit...

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:58

Dennis is gewoon altijd wel redelijk braaf. Maar met kleine kinderen is hij voorzichtiger. Hij gaat wel links terwijl zij rechts willen, maar zal niet weg draven of bokken oid. Terwijl hij bij mij wel de goede kant op gaat maar het mij toch moeilijker maakt(weg proberen te spuiten, soms een heus bokje).

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:31

Mirk niet, die raakt alleen maar opgefokt van kleine kinderen, helemaal als ze druk zijn