Wat bleek bij jou achteraf niet waar te zijn...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:05

Novia zou dressuurmatig zijn bereden. (gaat vlgs mij erg lastig, meisje reed alleen maar buiten en had geen bak)
ik denk dat ze daarmee gewoon "engels" heeft bedoeld.
Van dressuurmatig rijden snapte ze niks!
Nu gaat het al beter.
Ik zou haar anders ook wel hebben gekocht, wil r niet meer kwijt!

ortiz

Berichten: 82
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:15

ortiz zou verkeers mak zijn ben bijna met hem onder een bus gekomen omdat hij schrok van een scooter Scheve mond en dat hij dressuur matig was gereden nou hij wist nog niet eens de galop hulpen Scheve mond
mah verder is het egt een schatje en na bijna 2 jaar loopt hij makkelijk een L proefje Lachen wat zijn we toch een geweldig team Schijnheilig

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:25

Tinker van mijn vriendin bleek ook ingereden te ijn al wel, en toen ze proiefreed ging het goed , maar toen ze er was deed ze niks anders dan bokken.....
Maar nu doet ze niks meer hardstikke braaf alleen af en toe wat sterk , verder gaat het goed.
Bokken doet ze nooit meer heb haar het afgelopen 1,5 jaar ong niet meer zien bokken , komt zelden voor...

simba
Berichten: 103
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Dorpje vlak bij Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:20

Toen ik mijn paard (Pedro) kocht als ruin, bleek het een klophengst te zijn.
Was wel effe schrikken toen de DA zei dat er gewoon nog een bal onder hing.
De mensen waar ik hem van kocht zeiden dat er echt twee ballen van af waren gekomen.

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:27

Niks, bij alle twee is alles keurig verteld en zo hoort het ook. Bij Azra zaten ze er zelfs bij te vertellen dat ze er steeds afvielen (was ook zo, maar dat zou ik persoonlijk niet vertellen, bij mij was ze daar trouwens super braaf had een half jaar niet gelopen Haha!)

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:56

Tegen mij werd gezegt dat ze met Darmoor elke dag 1,5 bezig waren, wat ze dan precies deden weet ik niet want haar conditie was prut, dat bleek al toen ik haar liet keuren, ach ik vond het niet echt een punt, gewoon rekening mee houden, ook zeiden ze als Dar geen zin had om te werken ze soms ging struikelen Verward het bleek dus dat Dar gewoon op enorm op haar voor hand liep en werkelijk geen bespieren had, dit hebben we opgelost door hard te trainen, maar als Dar een bui heeft waarbij ze niet op d'r eigen let struikeld ze nog over een floeiblaadje, maar ligt tenminste niet meer met d'r neus op de grond (ik had haar net vier weken, toen ze zo erg struikelde dat haar knieën tot op het botvlies open lagen, ze heeft daar kale knieën aan over gehouden, had veel erger kunnen wezen)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 13:46

Otje zou geen stalgebreken hebben, braaf zijn op concours en dressuurmatig netjes gereden zijn...

Luchtzuigen is hij wsl op de trailer gaan doen, braaf op concours vat ik maar op als goud waard in de ring en bij voorkeur niet warmdraaien op het losrijterrein *LOL*
Dat hij dressuurmatig maar heel matig was had ik daar al gevoeld, dat kan ik de verkoper verder niet kwalijk nemen. Die beslissing nam ik zelf Knipoog

Toch ben ik erg blij met het beestje en heb ik er een heel fijn springpaard aan inmiddels Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:06

whaha weet je wat me opvalt, iedereen die iets te klagen heeft zegt er achter aan "maar ik zou haa'/hem nooit meer kwijt willen" haha OK dan!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:10

roowz schreef:
whaha weet je wat me opvalt, iedereen die iets te klagen heeft zegt er achter aan "maar ik zou haa'/hem nooit meer kwijt willen" haha OK dan!


dat viel mij ookal op Haha!

maar ook "ze zeiden dat hij dresuurmatig gereden was, meer kende de hulp voor galop niet"
Test je dat dan niet van te voren?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:34

Nena
Zou een wat rustiger ponytje zijn, waar ik als een eerste pony goed mee kon beginnen. En ze zou aanleg hebben om dik te worden.

Nena is een ontzettende drift kikker, kende weinig, echte sterrenkijker en aanleg om dik te worden heeft ze al helemaal niet. (wel super leuk beest hoor!)

Murphy:
Alles was waar wat ons bij aankoop is verteld. Was idd licht aangereden (kende alleen stap-draf-galop).

Lucky Lady
Ik heb haar natuurlijk nog maar 3 weken, maar wat me nu al opvalt is dat ze minder kent als wat mij vertelt is.
Dit vind ik absoluut niet erg, maar ze kan bijvoorbeeld nog geen pas wijken, achterwaarts, schouder binnenwaarts en dat soort dingen terwijl ze al een jaar onder het zadel is. Springen is haar al wel wat bijgebracht, maar dubbeltjes zijn nog wel errug moeilijk.

(Nouska) en Wisecrack hebben we zelf gefokt.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:38

Toen ik Ossie kocht zou hij spat hebben, ik heb hem toen helemaal laten keuren hij is echt binnenste buiten gekeerd Haha! maar nee hoor helemaal niks te vinden (gelukkig maar)
En ze zeiden dat hij heel erg werklustig is en ja dat klopt hij werk heel graag voor me en dat laat hij merken ook.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:59

Diva zou 1,58m zijn (stond ook op dr papier) (was ook niet na te meten omdat ze letterlijk tot aan dr knieen in de modder stond, en ze leek op het oog idd wel rond de 1,58) Thuis bleek ze 1,53. die Belgen ook Knipoog

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:05

Ik hebwel ooit op de markt een konijn gekocht.
Zou een dwergkonijntje blijven en het was een vrouwtje.

Na een half jaar hadden we een Vlaamse Reus in het hok wat de cavia besprong... Bleek het toch een mannetje te zijn Bloos Bloos!

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:22

gyzmo schreef:
Ik hebwel ooit op de markt een konijn gekocht.
Zou een dwergkonijntje blijven en het was een vrouwtje.

Na een half jaar hadden we een Vlaamse Reus in het hok wat de cavia besprong... Bleek het toch een mannetje te zijn Bloos Bloos!


*LOL*

Ik heb het omgekeerde gehad: het was zeker weten een mannetje!
een paar weken later lagen er 5!! jongen in ZIJN Haha! hok. *LOL*

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:23

Dat is ook altijd leuk.
Kadootje !!! Lachen

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:38

ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met de aankoop. Enige wat ze bij forrest verzwegen (?) hadden was dat hij vast zat aan een kant en hierdoor ook geen rechtergalop kon. Ik zet er expres een ? achter, omdat ze toen ik opbelde zeiden dat ze de galop nog niet geprobeerd hadden Verward . Ja zou kunnen, dat word dan toch een welles/nietes spelletje. Verder hele aardige mensen en wat ze zeiden was verder ook helemaal waar, dus ik ben er absoluut niet boos om (is uiteindelijk ook allemaal goed gekomen, dus wat zeur ik Haha! )