Anti slip matje ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:54

tinkernikky schreef:
...maar ik vind het wel kortzinnig als er meteen afgedaan wordt ow zadel past niet ga maar een nieuwe kopen.


Dat vind ik ook. Daarom noem ik eerst wat mogelijke tijdelijke oplossingen. Mocht het zadel dan nog niet passen... Afijn, ik zal het niet nog een keer zeggen. Knipoog

(En ik begrijp uit je verhaal dat je al behoorlijk wat zadels hebt geprobeerd. Pleit alleen maar voor je, je doet er IMO dan echt wel je best voor! Lachen )

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 14:10

runningkawa schreef:
wat ik wel raar vind is dat je al 3 zadels gehad hebt?
Nu 1, dat niet past na een lange blessure, ok
maar die andere dan?
Wie heb je als zadelmaker?

verder werkt naar mijn idee een borsttuig of voortuig beter tegen van voor naar achter schuiven.


Mijn eerste zadel had ik gekocht bij Bart Moonen of zo iets..
veelzijdigheid zadel

Mijn tweede zadel wat ik heb ingerolen op deze, was aangemeten door Karel langeraap(zadelmaker).. en bovendien achteraf bleek de boom scheef te zijn!
Ik had het zadel terug gebracht om te laten opvullen, 2 weken later opgehaald, achter af bleek dat het zadel nooit is open geweest om op te vullen. Zaten geen snede op de plaats van opvullen.

Mijn derde en huidige zadel(dressuur) komt van Borneman zadelmaker.

Nou heb ik natuurlijk ook niet het idiale zadel paard, breeder dan een fries.

Ik kan dan mischien een zeikert zijn, maar als mijn zadel niet goed ligt, rijd ik niet fijn. Dat moet bij mij 100% goed wezen(puntje precies) anders wordt ik dus gek van de zorgen.
Koop niet voor niks een gel pad terwijl die niet echt nodig is bij paard.
Verklaarde me des tijd voor gek onnodig geld uit te geven.

Kan toch niet fijn rijden als er in mijn achter hoofd zou prikken zou hij last in zijn rug hebben van het zadel?(pijn) dat is het laatste wat ik wil.
En ten allertijden wil voorkomen.

Reed nu twee weken weer met het zadel, en naar mijn mening schuift hij naar achteren, mischien zie ik spoken en stel ik me aan.
en is het opgelost door het opvullen en eventueel meer training weer.
Laatst bijgewerkt door FotoDesign op 29-03-04 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 14:10

Karin"]
[quote="tinkernikky schreef:
...maar ik vind het wel kortzinnig als er meteen afgedaan wordt ow zadel past niet ga maar een nieuwe kopen.


Dat vind ik ook. Daarom noem ik eerst wat mogelijke tijdelijke oplossingen. Mocht het zadel dan nog niet passen... Afijn, ik zal het niet nog een keer zeggen. Knipoog

(En ik begrijp uit je verhaal dat je al behoorlijk wat zadels hebt geprobeerd. Pleit alleen maar voor je, je doet er IMO dan echt wel je best voor! Lachen )
[/quote]

dank je wel
je begrijp het

uiteraard ga ik wederom op pad als het zadel niet wil gaan liggen zoals het hoort.
weer de knip open, maar wat moet dat moet, mijn gezondheid paard gaat boven alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:13

zowel borneman als langeraap ken ik.

Mijn zadel, heeft standaard 2 snedes voor opvullen, daar zie je dus niks van als dat gebruikt is of niet.
want langeraap kennende bedondert hij je niet.
Dus zal er best wel iets aan het zadel veranderd zijn.

ben benieuwd wat Borneman er nu van zegt dan.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 14:25

runningkawa schreef:
zowel borneman als langeraap ken ik.

Mijn zadel, heeft standaard 2 snedes voor opvullen, daar zie je dus niks van als dat gebruikt is of niet.
want langeraap kennende bedondert hij je niet.
Dus zal er best wel iets aan het zadel veranderd zijn.

ben benieuwd wat Borneman er nu van zegt dan.


Ja ik ook...wil me ook niet laten bedonderen over de rug van mijn paard!
Waren er 100% zeker vandat dit zadelniet zou gaan schuiven,vandaar dat hij raar op keek,dat het nu toch gebeurt.

Die standaar snede zaten dus niet in mijn oude zadel lematex was het geloof ik.
Moet er bij vertellen trouwens dat Ric toen ik het kocht nog in de groei was..maar dan nog mag de boom niet scheef zijn natuurlijk
Dat vertelde Borneman me over de lematex. Heeft het me laten zien.
moest goed kijken hoor want ik zag het niet meteen..

Heb ook ooit zadel gekocht bij Gareel, maar dat was voor kwpners die zadels zijn inmiddels net zo als de paarden al weer verkocht.
Waren overgens altijd goed.

Mijn blesure is trouwens nog niet helemaal weg, heb vorige week een mri scan gehad over 2 weken uitslag, maar voelde me toch weer goed genoeg om te gaan trainen, en toen merkte ik het.
werd er gek van, dacht nee niet weer he?

Zal eens een maat blijven opmeten bij Ric van zijn rondingen (schoft buik)..kijken wat er verandert. Ben hem ook aan het bij voeren..
mocht hij afgevallen zijn,

Want a) zadel gaat schuiven en b)singel is te groot, dat is raar.

waarom overstap veelzijdig naar Dressuur is ook een verhaal apart.
Ik kreeg de singel niet aan geslingelt van veelzijdigheid moest ik op een krukje gaan staan.(of verder aansingelen als ik er op zat)
Met dressuur is dat niet nodig. Lekker van onderen aan singelen.
Ik heb kwpners gehad veel groter(175m) dan Ric en had ik never nooit aansingel problemen met een veelzijdigheids zadel.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:43

Krijg nu alle bokkers over me heen die hier gereageerd hebben: maar inderdaad, ik heb op Guinness een goedkoop zadel liggen, die misschien niet de meest ideale is voor haar, maar ze loopt er perfect onder en heeft nooit ergens schuur en/of drukplekjes gehad, ik ben aan het sparen voor de barefoot en hoop dat ik dan mijn anti slip matje niet meer nodig heb. Bij Guinness schoof het zadel dus ook steeds wat naar achteren, kan het niet echt in cm uitdrukken, maar je voelde het gewoon. Sinds ik het matje eronder heb liggen, ligt het zadel gewoon lekker. Guinness heeft nergens last van, er kleven ook geen "uitgetrokken" haartjes of iets dergelijks onder het matje hoor.
Ik ben er in elk geval erg tevreden over.