Hoe houden jullie je shetlander slank?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:17

Ik heb ook een gezelschapsshet en zit met hetzelfde probleem. De winter is hij prima doorgekomen maar ik vrees het ergste als het gras zo weer gaat groeien. Ik ga daarom de Greenguard proberen.
Afbeelding
Hiermee kunnen ze maar een kort stukje gras afbijten en verder kunnen ze normaal eten en drinken.
Je kunt ze bij de Paardendrogist voor een week huren voor je ze koopt en ik ga het zeker proberen.
Misschien ook iets voor jou?

Meer info

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:44

Als Dennis ooit een buik zo hebben als die shet van Wenny zou ik een hartverzakking krijgen. Ik vind die best wel (erg) dik.

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:49

Dennis schreef:
Als Dennis ooit een buik zo hebben als die shet van Wenny zou ik een hartverzakking krijgen. Ik vind die best wel (erg) dik.


Helemaal mee eens... ik heb wel eens gehad dat ie een aantal uurtjes op de wei had gelopen en dat ie er echt boerend vanaf kwam.. kon m echt omrollen... Knipoog
nou dan heeft ie pech.. krijgt ie echt maar een paar sprieten hooi voor t idee...

maar meestal is ie dan de volgende dag wel weer afgeslankt.. alleen als dat zo een aantal dagen achter elkaar zou gaan.. ai ai ai... nee dat niet...

Ik vindt trouwens ook dat de bewegingen zo achteruit gaan als ze te zwaar zijn.. dat zie je bijna overal... meestal als ze dan wat afgeslankt zijn bewegen ze gelijk veel beter...

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:17

elibeest schreef:
Ik vindt trouwens ook dat de bewegingen zo achteruit gaan als ze te zwaar zijn.. dat zie je bijna overal... meestal als ze dan wat afgeslankt zijn bewegen ze gelijk veel beter...


Ja, idd. Sommige pony's bewegen gewoon 'dik'. Ik ken zelfs een pony die amper kon galoperen omdat ze zo dik was.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:51

niet Knipoog

We proberen het wel, en het lukt eerlijk gezegd ook wel redelijk goed.
Gewoon een kleine weide zonder te veel gras.
En genoeg beweging (=net zo lang door de wei scheuren totdat we met de andere paardjes weer terug zijn van het rijden)

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:57

Even het bovenstaande lezen. Knipoog

Het moet als gezelschap voor haar paard dienen. Tenzij je die wilt uithongeren zul je een olossing moeten vinden om de shet slank te houden.

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:00

T voordeel bij mij is dat de ander (een D-pony) ook een veelvraat is en als ik die ook niet beperk in zijn grasopname dat ik hem ook kan omrollen.. Haha!
komt bij mij dus mooi uit.. Schijnheilig
Maar als de ander juist moet bijkomen, zou ik die gewoon (mits ze natuurlijk 's-nacht's op stal gaan) op stal meer bijvoeren... dus b.v. dubbele porty hooi, en misschien lekker slobbertje??

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:37

hier is de foto van Elibeest:

Afbeelding

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:49

Kijk!! Dit vind ik nou een slanke shet
Ik vind het verder niet echte een shetlanderbouw, omdat de meeste wel fors zijn.....Dit is meer het nieuwe type .
Ik vind hem wel erg mooi Haha!

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 08:44

Paulusjuh schreef:
Kijk!! Dit vind ik nou een slanke shet
Ik vind het verder niet echte een shetlanderbouw, omdat de meeste wel fors zijn.....Dit is meer het nieuwe type .
Ik vind hem wel erg mooi Haha!


Dank je.. hij is dan ook goedgekeurde dekhengst bij t Minipaardenstamboek... je begrijpt wel waarom.. hij lijkt niet eens op een shet Haha!

Ja oke.. zijn hoogte dan... Schijnheilig

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:10

Haha Maar hij ziet der erg cool uit Cool Echt een mini-paardje....

Vinden jullie mijn shetje dik?



Op deze foto lijkt ze IETS dunner dan ze werkelijk is...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Paulusjuh op 31-03-04 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:13

Kan t niet helemaal goed zien maar volgens mij valt t inderdaad wel mee... ze heeft wel een heel leuk koppie Tong uitsteken

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:29

aaaaaaaaaaah Elibeest....Ik heb ff op je pro gekeken....Gave fotos man!! Vooral die laatste met die glitters etc..gaaaaaf man!!!

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:31

ja dat was tijdens 1 van de shows.....

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:53

@ Paulusjuh: Ik vind haar niet echt dik, voor het 100% perfecte mag er ietje af.

Dit is Dennis op het moment Lachen . Ik omdat hij zich op het moment onwijs uit loopt te sloven(omdat er 2 pony's bij zijn die hij ERG leuk vind) gaat hij ietsje om hoog in voer zodat er niet veel meer af gaat.
Afbeelding

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:17

Oww die Dennis is zo stoer he!! Ook best wel een macho geloof ik of dat niet :p?
T is wel een lekker ding hoor Knipoog

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:08

Paulusjuh schreef:
aaaaaaaaaaah Elibeest....Ik heb ff op je pro gekeken....Gave fotos man!! Vooral die laatste met die glitters etc..gaaaaaf man!!!

in mijn profiel staan ook nog een aantal andere foto's van Trigger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:12

uh..niet? Tong uitsteken (maar ik heb het ook over een haflinger he Tong uitsteken)
elke/ om de dag beweging geven en niet teveel bij voeren, als hij/zij een beetje een voedingrijke wei heeft dan hoeft dat niet eens persee in de zomer (dacht ik zo)

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:52

Ik heb een Hele slanke shetlander hengst.
Soms echt te slank.
Hij heeft geen aanleg om dik te worden.
Hij zit nu alweer tegen de Magere kant aan.
Terwijl hij een kilo biks op een dag krijgt, en s'ochtends en s'avonds bult kuil.
In vergelijking met mijn merrie die zomaar dicht groeit als ze in het land staat.
Shetlanders staan er gewoon om bekend dat je ze gewoon niet in eiwit rijk Land moet zetten.

Ik Longeer mijn hengst om de dag, als ik er tijd voor heb.
Verder Men ik Zomers erg veel *LOL*