vraag over een pony kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:47

Welke je het beste kan aanschaffen? Geen enkele, tenzij je een aantal honderden euro's per MAAND over hebt om het onderhoud van je paard/pony te bekostigen

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:52

Idd niet doen , zolang je geen geld hebt. De aanschaf valt mee bij kleine pony's... kosten in onderhoud zijn precies hetzelfde, die DA die een enting komt geven rekent hetzelfde als bij een groot paard, de hoefsmid die langskomt rekent hetzelfde als bij een groot paard, etc etc.

Dennis

Berichten: 31474
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:00

Een Falabella kost zo'n 20.000 euro. Niet echt goedkoop dus.

En ik heb minstends al 20x zo veel aan Dennis uit gegeven dan dat hij zelf gekost heeft.

Dit is dus zeker geen goed idee.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:04

Daan_horses schreef:
Was echt serieus bedoeld hoor Verward
Kom ik nou bij grappigste uitspraken pennymeisjes Verward
k vraag ook mara wat!! eem paar meisjes uit me klas nemen ook een paard dus ik ook maar ik vraag me gwoon af weleke k het beste kan nemen


Een paard is niet iest wat je zomaar even neemt omdat andere meisjes uit je klas dat ook doen Verward .

Je kunt het beste wat meer onderzoek doen. Hoeveel tijd gaat er in de verzorging van het paard zitten? Wat doe ik als ik op vakantie ga of ziek ben? Hoeveel kost het stalgeld, voer, hoefsmid, veearts, inentingen, verzorgspullen, enz? Wat wil je met het paard doen? En dan beslissen of je wel echt zelf een paard wilt.

Vind dit nog steeds een pennymeisjestopic, of ben ik nou de enige?

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:20

Weten je ouders wel van je plannen? >;)

Ik vraag me af of dit serieus is of een grap......

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:21

Hahahaha... ja, je hebt gelijk Scum.
Vooral die laatste uitspraak van Daan_horses... "Een paar meisjes uit me klas nemen ook een paard dus ik ook"
Afbeelding

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:26

Vroegah... toen ik nog 10was, was er hier in het dorp een paard, wat niet veel gebruikt werd, en het meisje wou het paard verkopen. ik samen met nog 3 andere schoolvriendinnetjes, wouden het paard zo graag hebben, zodat wel hele inzamelingsacties houden... Natuurlijk werd dit tegengehouden, tot ons grote verdriet... Verdrietig

gelukkig, nu 10 jaar verder, is de eigenpaard er. Zorg eerst dat je meer over paarden te weten komt, het is niet een barbiepaard wat je in huis neemt. Een eigen paard komt er wel... maar niet NU.
Ga naar een manege, zoek een verzorgpaard, maar koop geen levende (!) pony...

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:29

kimmy schreef:
Vroegah... toen ik nog 10was, was er hier in het dorp een paard, wat niet veel gebruikt werd, en het meisje wou het paard verkopen. ik samen met nog 3 andere schoolvriendinnetjes, wouden het paard zo graag hebben, zodat wel hele inzamelingsacties houden... Natuurlijk werd dit tegengehouden, tot ons grote verdriet... Verdrietig

gelukkig, nu 10 jaar verder, is de eigenpaard er. Zorg eerst dat je meer over paarden te weten komt, het is niet een barbiepaard wat je in huis neemt. Een eigen paard komt er wel... maar niet NU.
Ga naar een manege, zoek een verzorgpaard, maar koop geen levende (!) pony...


Komt me héél bekend voor! M'n verzorgshet werd verkocht (deze Diane was 12 jaar oud). Wékenlang gedacht hoe ik aan 500 gulden kon komen, wat ik allemaal voor klusjes kon doen en wat ik kon verkopen. Had al een plekje gevonden Bloos . Mams bekeek het lachend vanaf de zijlijn (als ze 20 is, dan heeft ze die 500 gulden wel...).

Inmiddels ook meer paarden dan me lief is... Knipoog

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:38

penny meisje...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:08

Daan_horses schreef:
Was echt serieus bedoeld hoor Verward
Kom ik nou bij grappigste uitspraken pennymeisjes Verward
k vraag ook mara wat!! eem paar meisjes uit me klas nemen ook een paard dus ik ook maar ik vraag me gwoon af weleke k het beste kan nemen


Dus omdat een paar meisjes uit jouw klas een paard gaan nemen (laten we hopen dat we dit onder kopen en met toestemming van de ouder mogen rangsschikken) wil jij er ook 1?
Maar je weet nu al dat het niet altijd rozegeur en manenschijn is, de kosten blijven maandelijks doorlopen, eten, drinken, weidegang, hoefsmid, in sommige gevallen stalling... (dan nog geen DA meegerekend moest je pony eventueel ziek worden of spullen als bandages en halsters)
+de tijd die eraan moet besteden: rijden regelmatig, stal en wei uitmesten, poetsen, eten en drinken geven, harnachement poetsen...

Maar nog eens: kan je zeggen wat je rij-ervaring is, hoe groot je bent, hoe zwaar, hoe oud, hoeveel ruimte en geld je beschikbaar hebt voor een pony (maandelijkse uitgave) en als je toestemming hebt van je ouders. Dan is het veel makkelijker om te zeggen wat het beste bij je past. Maar toch zou ik er in de eerste plaats geen kopen, zeker niet omdat alleen maar iemand ander in je klas dat wel doet.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:26

kom nou mensen een shet kost heus geen honderden euro's per maand. Kijk naar die van mij hier. Eet 2 handjes brok per dag, en staat (ne even) aan een lijntje op het gras. Aanschaf was E50,-.
Enting E35,- compleet, en nu nog kastreren. Da's alles. En voor een shet hoef je geen wereld ruiter te zijn. Dat dier wil alleen eten knuffelen en als je er op rond kan hobbelen is alles prima toch?
Ik zou zeggen ga met je ouders eens naar de paardenmarkt en koop daar een leuke shet voor E50,-

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:28

sherwood schreef:
kom nou mensen een shet kost heus geen honderden euro's per maand. Kijk naar die van mij hier. Eet 2 handjes brok per dag, en staat (ne even) aan een lijntje op het gras. Aanschaf was E50,-.
Enting E35,- compleet, en nu nog kastreren. Da's alles. En voor een shet hoef je geen wereld ruiter te zijn. Dat dier wil alleen eten knuffelen en als je er op rond kan hobbelen is alles prima toch?
Ik zou zeggen ga met je ouders eens naar de paardenmarkt en koop daar een leuke shet voor E50,-


...en plant 'm in je achtertuin... op 't balkon... of dakterras Haha!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:29

sherwood schreef:
kom nou mensen een shet kost heus geen honderden euro's per maand. Kijk naar die van mij hier. Eet 2 handjes brok per dag, en staat (ne even) aan een lijntje op het gras. Aanschaf was E50,-.
Enting E35,- compleet, en nu nog kastreren. Da's alles. En voor een shet hoef je geen wereld ruiter te zijn. Dat dier wil alleen eten knuffelen en als je er op rond kan hobbelen is alles prima toch?
Ik zou zeggen ga met je ouders eens naar de paardenmarkt en koop daar een leuke shet voor E50,-


Je bent wel heel naïef...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:34

Sjonge sherwood, de standaard kosten vallen nog mee, maar wat als dat beest ziek wordt ? Kan zo'n meiske een DA rekening ophoesten ?

Ik ben voor Bas al heel wat DA kosten kwijt inmiddels dankzij die belachelijke luizen die ik er maar niet af krijg.
Je zet een klein lijstje neer voor die meid met een paar kleine bedragen, maar vergeet niet de wormenkuren, de hoefsmid, entingen, tuigage etc etc Ook een shet behoort die dingen te krijgen
Loopt aardig op hoor.
Ik vind dat je iemand die zo typt niet zomaar een shet kan aanraden alsof het speelgoed is.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:41

Ben het helemaal met SANEX eens, zo dacht ik vroeger (toen ik nog Penny-meisje was) ook. Het leek me geweldig en het leek helemaal niet duur. Heb ook wel een Shet, maar dat beest kost ons aan stalling helemaal niets en voor de rest hebben we er nog geen enorme kosten aan gehad. Maar nu verdien ik en is het makkelijker om de rekeningen te betalen.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:02

ik zou gewoon een falabella nemen weetje wel zon kleintje..
Koop 2de hands je spullen en geef hem groentesoep als hij ziek is.
Als je zorgt dat hij niet in aanraking komt met andere paarden hoef je toch niet te enten.
Met je nagelknipper knip je zelf zijn hoeven (makkie)
en voer hem brood en aardappelschillen.
zoals kais al zegt plaats hem in de tuin of gewoon op het balkon, af en toe wel uitlaten anders gaat het stinken hoor..
maarre dit is geen antwoord he aan een penny meisje?
(straks neemt ze me serieus Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:04

Whahaha Lol!! Of koop een lot voor een loterij..misschien win je er wel 1, met stalling enzo erbij Tong uitsteken win er ook gelijk een paardenhandboek bij Tong uitsteken

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:05

newie schreef:
ik zou gewoon een falabella nemen weetje wel zon kleintje..
Koop 2de hands je spullen en geef hem groentesoep als hij ziek is.
Als je zorgt dat hij niet in aanraking komt met andere paarden hoef je toch niet te enten.
Met je nagelknipper knip je zelf zijn hoeven (makkie)
en voer hem brood en aardappelschillen.
zoals kais al zegt plaats hem in de tuin of gewoon op het balkon, af en toe wel uitlaten anders gaat het stinken hoor..
maarre dit is geen antwoord he aan een penny meisje?
(straks neemt ze me serieus Knipoog )


Haha! Haha! Hyper!

Artemide

Berichten: 1336
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:52

Hoe kunnen mensen van 12 nu zo naïef zijn?
en hoe kunnen wij zo naïef zijn hierop te reageren Nagelbijten / Gniffelen

Als het toch serieus is => neem eerst lessen op een manege en zie dan of je het nog wel zo graag wilt!
*Peeeeeeeeennnnnnnnnnyyyyyyyyy* Haha!

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:38

hahahah best lache dit topic keb 1 tip:


KOOP VOORAL GEEN PONY

kijk in de buurt of je lekker een shetje ofzo kunt verzorgen. En als dat niet lukt... ga lekker lessen op de manege, een eigen pony kopen op jou leeftijd wordt nix. Lekker blijven dromen en over een jaar of 10 ofzo eens serieus gaan kijken!

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:38

Er bestaat ook een heel speciaal ponyras. Kost niks in onderhoud. Hij eet niks, hoeft geen bedekking in zn stal, neemt geen ruimte in want hij hoeft niet in de wei. Doet alles wat je van hem vraagt, vind het niet erg als je een keer geen tijd hebt, of geen zin. Hij hoeft geen verzorging, niet geborsteld enzo, en na het rijden kun je hem zomaar in de stal zetten. Hij wordt ook wel 'stalen ros' genoemd. Misschien is dat wat voor jou.

Silmo
Berichten: 45
Geregistreerd: 28-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:50

ok dus omdat je vriendinnen een paard nemen enem jij er ook een,
op zich nix mis mee, ik bedoel moet je lkkr zelf weten maar dan een falabella!!
ik d8 t niet hoor

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:00

Anders ga je lekker bij die vriendinnen helpen, kom je voorlopig denk wel een hele eind mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:31

misschien kan je beter eerst volwassen worden?

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 00:00

Quellian"]
[quote="sherwood schreef:
kom nou mensen een shet kost heus geen honderden euro's per maand. Kijk naar die van mij hier. Eet 2 handjes brok per dag, en staat (ne even) aan een lijntje op het gras. Aanschaf was E50,-.
Enting E35,- compleet, en nu nog kastreren. Da's alles. En voor een shet hoef je geen wereld ruiter te zijn. Dat dier wil alleen eten knuffelen en als je er op rond kan hobbelen is alles prima toch?
Ik zou zeggen ga met je ouders eens naar de paardenmarkt en koop daar een leuke shet voor E50,-


Je bent wel heel naïef...
[/quote]
niks naiefs aan hoor. Is gewoon zoals het hier gaat. Er worden te vaak spoken gezien bij het houden van paarden. En een meisje van deze leeftijd heeft al best wel wat verantwoordings gevoel, het is gen meisje van 6. Ik ben misschien makkelijk in zeggen "koop maar een shet" maar ze heeft nog altijd ouders. Vandaar dus ook dat ik zeg ga met je ouders naar een markt. Kijk als die weten dat het niet kan omdat ze op een flatje wonen (ik noem maar iets) dan zijn zij de gene die moeten zeggen dat het niet kan. Dat is toch zeker niet aan ons??? Weet jij veel mischien woont ze wel naast een aardige boer ofzo. Ze vraagt aan ons wat ze beter kan kopen, een falabella of een shet. Laat haar dan aan haar ouders vragen of ze een pony mag hebben, daar gaan wij toch zeker niet over beslissen:?