Wat als je tov je paard niet eerlijk bent geweest?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 13:21

Tja... wat kun je doen. Ten eerste natuurlijk jezelf goed toespreken dat dit dus niet de bedoeling is. Ten tweede kun je proberen extra lief voor je paard te zijn en hem om te kopen met wat extra worteltjes.

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 13:24

Billy schreef:
Tsja, een paard je excuses aanbieden is puur voor je eigen gevoel, paard snapt er toch niks van.
Het beste wat je kunt doen, is beseffen wanneer het fout gaat en wat er fout gaat, zodat je de volgende keer zo'n situatie kunt vermijden of tijdig op de rem kunt trappen.


Helemaal mee eens, maar je paard voelt volgens mij wel aan je non-verbale houding dat er iets is. Snappen zullen ze het niet, maar voelen doen ze wel. Dat is mijn ervaring. Verder kompleet je je eens Billy

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:10

Heel boos op mezelf zijn, en mij n paardje lekker verwennen Lachen

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:05

Ranja is behoorlijk slim, en laat mij toch wel degelijk merken als ik hem niet terecht gestraft heb. Bijvoorbeeld in de bak, ik geef hem niet terecht een tik met de zweep, dan heeft hij een moment van staking. Daar leer ik van! Het klinkt behoorlijk stom, als ik het zo lees, maar toch is het zo.

Hoe dan ook weet je dus dat het onterecht gehandeld hebt, en je doet het de volgende keer niet meer. En natuurlijk ff je paard vertroetelen, om het vertrouwen tussen beiden toch te behouden.

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:11

hier ben ik het wel aardig mee eens.... en jezelf op je flikker geven vanwege het feit dat je fout bezig bent...

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:15

Eerst natuurlijk zelf toegeven dat je fout bent.
Een paard je excuses aanbieden, denk niet dattie dat snapt Haha! (Al zou ik het wel doen Bloos voor het idee).
En de volgende keer gewoon zo'n situatie vermijden en tijdig stoppen , mocht dat nodig zijn.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:18

lekker een dagje met je schuldgevoel blijven lopen en het je paard niet weer aan doen.
maar ik denk dat het iedereen wel eens een keer uit frustratie is gebeurt.
ik had het vrijdag nog en besefte me dat ik erg fout was op het moment dat ik het deed.
ik heb klas beloond met rust.. eventjes dan...
en vandaag heeft ze het me allemaal vergeven.... ze was hyper en super gezellig.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:41

josien schreef:
Ik zelf deed dit altijd door mijn verontschuldiging aan te bieden aan het paard. Dus nadat ik niet eerlijk ben geweest, gooide ik alles los en maakte het goed door Brenda het gewoon te vertellen en even te knuffelen.
Klinkt gek, maar het hiel altijd.


Zo gaat het bij mij ook. Ik kan tijdens het rijden door mijn perfectionisme nog eens oneerlijk uit de hoek komen, en ik me achteraf wel voor m'n kop kan slaan Scheve mond Maar een klopje en een aai en lange teugel maakt gek genoeg veel goed. Ik heb gewoon een heel vergevingsgezind beestje Pling

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:14

Had ik dat maar Schijnheilig

Als ik Regina onterecht ergens voor straf tijdens het rijden, kan ik het echt vergeten de rest van de dag (zolang ik er op zit tenminste, als ik er naaststa is het al snel weer goed). Is soms behoorlijk frustrerend.
Maar aan de andere kant ben ik er ook wel blij mee..... Ik heb paarden gereden die je gewoon negeerden als je ze onterecht strafde, ze lieten het toe. Van een paard dat zo reageerd als Regina, leer je zo onwijs veel van. Je moet wel eerlijk en consequent blijven en daardoor ook kritisch naar je eigen rijden blijven kijken.