hoelang leren rijlaarzen inlopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 23:40

Het is van Petrie je hebt de cleaner en wax volgens mij heet dat ook zo
Het zal je laars wel waterafstotend maken. Het staat ook wel in het Divoza boek of de catalogus van Horselover is in spuitbus te krijgen kost rond de 8 euro.

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 23:41

en hoe lang werkt het? want heb het een keer geprobeerd met een onbestendig merk en het werkte gewoon 1 dag toen was het knal hard... miskoop dus

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 10:50

Er werd mij geadviseerd om de laarzen in te spuiten elke keer na het rijden.
Daar worden ze dus ook soepel van, nu doe ik het niet eens meer elke keer na het rijden. Doe het nu om de keer dus 2 keer rijden en dan inspuiten met die spray. Het is makkelijk je spuit het erop en poetst het op met een zachte doek. Dit droogt niet uit (heb er tenminste nog niks van gemerkt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 11:42

Ik heb gezien bij mensen dat de laarzen aan de kant van de kuit dat ze dan wat gebogen zijn, maar dit hoort toch niet? (Ik heb zelf nog geen leren laarzen, ben nog opzoek naar 2de hands, of ik ga ze bij tentenkamp kopen.)

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 11:46

deesjuh schreef:
:oo ik had er geen idee van dat leren laarzen zo 'stijf' (om het zo maar even te noemen) waren! Jeetje, moet je die echt zo lang inlopen? Met mn rubberen hobbelde ik zo weg Tong uitsteken

Maar is dat dus ook zo met leren rits-laarzen?


*LOL*
De eerste keer dat je met leren laarzen op je paard zit heb je het idee dat je kachelpijpen aan hebt getrokken. Haha!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 18:49

[quote="xFroukjex"]Ik heb gezien bij mensen dat de laarzen aan de kant van de kuit dat ze dan wat gebogen zijn, maar dit hoort toch niet?

Wat bedoel je met gebogen? Verward