Hoe leer je je paard "poepen" tijdens het rijden?

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 10:51

Hoi,

Mijn paard kan niet meer poepen tijdens het rijden. Voorheen kon ze het zoiezo niet rijdend, ze moest daar echt voor stilstaan. Maar nu poept ze meteen zodra ze weer op de spuitplaats komt te staan na het rijden. Ze zal het dus echt niet doen tijdens het rijden. Dit lijkt me voor haar zeer vervelend (ik zou ook gewoon naar de wc willen als ik moet). Is dit aan te leren???

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 11:15

hmmz, hon doet het ook echt nooit tijdens het rijden/longeren whatever....
Heb je het idee dat ze er last van heeft? Ik heb met hon namelijk wel af en toe dat het rijden gewoon echt niet gaat (of longeren) en dat ik dan maar stop, en ja hoor, dan moet ze als ze afgezadelt is en weer lekker in de wei staat gelijk poepen/plassen.

First they teach you to be patient, and then you'll learn there's not much time.... -Bertolf-

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 11:19

Ik heb het gevoel dat ze er geen last van heeft. Ik heb eerder het gevoel dat ze door het rijden een stuk ontspannen is geworden en dan ff lekker haar behoeftes doet op de spuitplaats. Want de laatste tijd heeft ze er last van en sindsdien loopt ze SUPER!!!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 11:21

Ik zie het niet echt als een probleem hoor Verward . Vaak gaan ze mesten als ze lekker ontspannen zijn en de ene keer is dat beter dan de andere keer.

Leysander gaat altijd plassen zodra hij op stal komt. Tijdens het rijden zal hij dat niet doen ook al sta je lang stil.
Mesten in het washok of poets plaats is heel normaal ze staan daar vaak rustig en ontspannen dus ik het makkelijker om te mesten. Ook paarden die zenuwachig zijn zullen gaan mesten zoals je vaak ziet op de trailer.

Ik zou me geen zorgen maken als hij echt moet dan doet hij het toch wel. Party!!

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 11:23

Thanx voor de info.

Dan laat ik het maar daarbij. Ik was ook al helemaal bang dat het door stress of iets zou komen alleen is daar geen enkele aanleiding voor want ze staat na het rijden echt met een voldaan gevoel, heel relaxed Party!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie