pennymeisjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wat vinden jullie nou van pennymeisjes

aaardig
5 (9%)
heel stom
18 (33%)
heel dom dat ze dat doen
27 (50%)
wat fijn voor mij ddat ze dat willen doen!
3 (5%)

Totaal aantal stemmen: 53


Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 10:47

wat vinden jullie nou van pennymeisjes?
bijv als ze bij jou onverwachts de wei ingaan en te poetsen terwijl jij er niet bent.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 11:05

ik heb geen problemen met pennymeisjes, af en toe zijn ze wel vermoeiend, maar ach, zo ben ik zelf vast ook geweest.
Zolang ze maar niet ongevraagd aan mijn paarden zitten vind ik het best (ze komen dus ook altijd braaf vragen of ze honey mogen poetsen)

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 11:07

maar als ze dat nu niet doen dan niet vragen en gewoon de wei ingaan
en poetsen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 11:09

dan hebben ze een probleem.
Ik wil nl zowiezo niet dat mijn paarden met andere borstels dan die van hunzelf gedaan worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 11:10

dan hoop ik dat ze bij een paard in de wei gaan, die ze eruit jaagt en zo nooit meer in een domme kop halen.
ongevraagd aan andermans spullen zitten hoort niet, ook niet aan andermans paarden.

leuk met van die borstels waar elk paard me gepoetst word, dadelijk heeft je paard nog schimmel.

en ja, niet elk paard is even braaf, dus als ze dan verrot geschopt worden, is de eigenaar nog aanspraakelijk ook zeker?

nee opzouten en wegblijven.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 11:31

runningkawa ik ben het helemaal met je eens...Enne...ik klom vroeger nooit bij andermans paarden in de wei. Dus dit soort pennymeisjes bezorgen ook goede pennymeisjes een slechte naam Scheve mond

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 12:00

Ik ging vroeger alleen paardjes aaien, maar nooit zomaar poetsen, of je moet heeeeeeeel uitgebreid aaien ook poetsen noemen Knipoog. Verder vind ik het altijd wel leuk als er mensen komen kijken, die vinden het altijd prachtig als ze een rondje mogen rijden Knipoog. En Sting heeft ondertussen wel door dat hij dan ook wat lekkers krijgt.. Haha!:D

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 12:05

Ik behoor volgens mij ook nog tot de groep: pennymeisjes... Ik spring ook bij elk paard de lucht in als ik hem hoor aankomen, wanneer ik in de auto zit, draai ik nog steeds mijn kop om, wanneer er een trailer langs rijdt, wanneer ik een paard zie, wil ik hem ook meteen aaien...
En dat noemt zich 20... Haha!!!!

Ik heb geen problemen met ze. Ik moet meestal altijd wel om ze lachen als ze vragen: 'Goh, is Mirk drachtig??' (en dat voor een ruin Haha!)
Ze moeten niet ongevraagd dingen gaan doen, maar dat heb ik no gnooit meegemaakt. Het enige wat ik af en toe irritant vind, is dat wanneer ik een keer lekker rustig wil rijden, al die kinderen opeens om me heen zijn...

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 12:06

Bij mijn verzorgpaard komen der om de zoveel tijd een paar freaks de wei in die hem gaan rijden en poetsen enzo! Ook in de zomer als het 33 graden is gaan ze keilang galopperen enzo.. echt zooo irritant!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 12:07

Pennymeisjes zijn hoogst irritant, en ze moeten met hun tengels van mijn paarden afblijven, en al helemaal niet de wei ingaan om te poetsen en te tutten of snoepjes te geven. Ik heb een gruwelijke hekel aan bedelende paarden, paarden die over je heenlopen of dingen verkeerd krijgen aangeleerd.

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 12:07

Cassidy schreef:
Pennymeisjes zijn hoogst irritant, en ze moeten met hun tengels van mijn paarden afblijven, en al helemaal niet de wei ingaan om te poetsen en te tutten of snoepjes te geven. Ik heb een gruwelijke hekel aan bedelende paarden, paarden die over je heenlopen of dingen verkeerd krijgen aangeleerd.


Amen!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 12:09

Ongevraagd poetsen o.i.d. dan wordt ik echt pislink. Ze hebben inderdaad van andersmans paarden af te blijven, ook niet in het weiland te komen. Dat schriklint betekent toch echt paard binnen het hek, mensen buiten het hek.
Er lopen hier op stal ook weleens 'pennymeisjes' rond, en als ze het vragen mogen ze Jordy rustig poetsen, vind hij prachtig. En ach, dat ik mijn paard dan terug vind met de meest creatieve vlechtjes Haha!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 12:12

Er zijn pennymeisjes en er zijn pennymeisjes hè...

Je hebt de meisjes die heel blij zijn als ze je paard mogen aaien, dat lief komen vragen, ook nog vragen of ze wat lekkers mogen geven en dan in de 7de hemel zijn. OK dan!

Je hebt ook de brutale grietjes die vinden dat ze ook meteen mogen rijden, ookal is de pony nog jong/niet te vertrouwn, want ze rijden toch al 1 jaar en kunnen zelfs in galop! Deze grietjes klimmen zomaar de wei in, poetsen je pony ongevraagd en zijn niet van het erf af te slaan...

Het verschilt gewoon per kind dus. Beetje onzin om de ene met de andere te vergelijken.

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 12:16

supertygetje"]
[quote="Cassidy schreef:
Pennymeisjes zijn hoogst irritant, en ze moeten met hun tengels van mijn paarden afblijven, en al helemaal niet de wei ingaan om te poetsen en te tutten of snoepjes te geven. Ik heb een gruwelijke hekel aan bedelende paarden, paarden die over je heenlopen of dingen verkeerd krijgen aangeleerd.


Amen!
[/quote]

Haha! Haha! Lips are sealed

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 12:20

ik heb er opzich niet zoveel last van, onze pony's staan gewoon thuis maar af en toe komen er een paar meisjes langs van de manege mogen we die pony's verzorgen? daar heb ik echt een hekel aan, je mag best n keer meehelpen met poetsen os zoiets maar niet voeren, dat wil ik zeker niet hebben of het moet zo zijn dat iemand van ons gezegd heeft dat het mag.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 12:39

Kijk, veel van die kinderen hadden even graag als jij een paard/pony gehad, maar hebben die kans niet gekregen.

Dus zolang ze niet stiekem komen poetsen enzo (dat vind ik heel gevaarlijk, want onze paarden staan met 4 samen in de wei en ze durven al eens ruziën waar je bij staat), kan het best. Als het lieve, voorzichtige en behulpzame meisjes zijn heb ik er niks op tegen. Ik vind het trouwens erg denigrerend om ze 'pennymeisjes' te noemen. Velen onder ons waren ook pennymeisje geweest als ze geen (verzorg-)paard of (verzorg-)pony hadden.
En mensen die de paarden brood komen geven enzo. Ja, ik zou me er druk om kunnen maken, maar dan pak je die mensen hun plezier af en de paarden lijden heus niet om die ene boterham per dag. Zolang ze geen halve broden geven, vind ik die sociale controle aan onze wei nog best handig. Aardappelschillen gooien we wel terug de wei uit, want die kunnen erg giftig zijn.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 12:43

Ik ga met Myra1 mee, het is moeilijk om daar over te oordelen want je hebt verschillende soorten pennymeisjes. Diegene die van die grappige opmerkingen maken en leuke verhaaltjes vertellen zoals bv de eerste keer dat ze hebben gegalopeerd of gesprongen daar kan ik hartelijk mee lachen.

Maar die arrogante miepen die ongevraagd aan je pony zitten en aan hem liggen te prullen moeten mij maar niet tegenkomen ~~}>

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 12:48

xtwisterx"]
[quote="supertygetje"][quote="Cassidy schreef:
Pennymeisjes zijn hoogst irritant, en ze moeten met hun tengels van mijn paarden afblijven, en al helemaal niet de wei ingaan om te poetsen en te tutten of snoepjes te geven. Ik heb een gruwelijke hekel aan bedelende paarden, paarden die over je heenlopen of dingen verkeerd krijgen aangeleerd.


Amen!
[/quote]

Haha! Haha! Lips are sealed
[/quote]

vind ik ook, zo krijg jij problemen met je paarden.

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:07

visje schreef:
Kijk, veel van die kinderen hadden even graag als jij een paard/pony gehad, maar hebben die kans niet gekregen.

Dus zolang ze niet stiekem komen poetsen enzo (dat vind ik heel gevaarlijk, want onze paarden staan met 4 samen in de wei en ze durven al eens ruziën waar je bij staat), kan het best. Als het lieve, voorzichtige en behulpzame meisjes zijn heb ik er niks op tegen. Ik vind het trouwens erg denigrerend om ze 'pennymeisjes' te noemen. Velen onder ons waren ook pennymeisje geweest als ze geen (verzorg-)paard of (verzorg-)pony hadden.
En mensen die de paarden brood komen geven enzo. Ja, ik zou me er druk om kunnen maken, maar dan pak je die mensen hun plezier af en de paarden lijden heus niet om die ene boterham per dag. Zolang ze geen halve broden geven, vind ik die sociale controle aan onze wei nog best handig. Aardappelschillen gooien we wel terug de wei uit, want die kunnen erg giftig zijn.

met jou kan ik praten!!! ik ben het helemaal met je eens en trouwens bij het woord pennymeisjes denk ik persoonlijk meer aan meisjes die alleen de leuke dingen van de paarden zien en niet b.v. de ouderdom en het uitmesten! maar goed ik heb ook zo iets als ze niks verkeerd doen waarom er een heekel aan hebben??

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:32

Als ze zomaar mijn wei ingaan en een beetje mijn paarden gaan poetsen, hebben ze echt een probleem. Maar als ze vragen of ze een keer mogen poetsen of rijden, mag dat best van mij, maar wel als ik erbij ben!

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:33

ja das maar heeft iemand dat alwel is meegemaakt dat ze zo de wie in liepen dan???

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:35

niet bij mij gelukkig. Onze wei ligt ook niet aan de weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:36

en zelf erop zaten.
was gelukkig op een brave pony, maar ze waren wel vol geweld rond aan het sjeezen.
als dat beestje een blessure had, of krijgt wat dan?

Citaat:
Maar als ze vragen of ze een keer mogen poetsen of rijden, mag dat best van mij, maar wel als ik erbij ben


ik ben flauw, ook niet, want dan staan ze er zo gauw je je gezicht laat zien. Elke dag opnieuw

ze gaan maar braaf een eigen verzorgpony zoeken, zoe moet iedereen zonder eigen paard dat.

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:39

ja kijk dan kan ik het me voorstellen dat je er zo overdenkt. maar niet alle `penny` meisjes zijn zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:41

klopt,
daarom sta ik met mijn paard ook niet op een manege, krijg al nachtmerries bij het idee.
want van de 10 normale pennymeisjes (wat ik dan geen pennymeisje noem) zit er misschien wel 1 zoals hierboven beschreven bij.