Solarium, Stapmolen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:43

nou ik denk dat deze nu wel klaar is maar er zijn genoeg anderen Knipoog

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:15

Ik gebruik de stap/trainingsmolen niet zo vaak, toevallig vandaag nog gebruikt Haha! Ik had losgegooid en de bak was nat en zij was dus ook helemaal nat... Als ik haar dan onder het solarium zet, kan ik wel uren wachten, maar dan wordt ze nog niet helemaal droog, dus heb ik haar met een wollen deken in de molen gezet en ben daarna nog even door het park gestapt..
Verder als ik echt haast heb, of ineens weinig tijd dan bel ik wel eens iemand van stal of ze haar een half uur ofzo in de molen zetten, dat ze toch even beweging heeft.
Ik probeer het zo veel mogelijk te voorkomen, omdat zij de molen niet leuk vindt, maar je hebt paarden bij ons op stal die het leuk vinden Haha!


Solarium gebruik ik soms na het rijden als ze erg nat is, zo heel erg warm is het niet en bij mij heeft het nooit negatief effect gehad ofzo hoor Verward
Daarna is ze helemaal opgedroogd en voelt ze niet meer zo heet aan....


Maar het zijn allemaal extra's die je gewoon moet gebruiken als je in tijdnood zit, dan zijn zulke dingen echt ideaal!
Maar je hebt bij ons op stal mensen die uitgebreid gaan poetsen, maar dat lijkt me weer wat minder, zijn ze helemaal opgewarmd en dan gaan ze daarna rijden (soms ook in de buitenbak) en dan is de overgang ineens zo groot, die overigens minder groot is als je een warm paard die net gewerkt heeft eronder zet...
Laatst bijgewerkt door miesie op 25-03-04 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:34

het lijkt mij ook niet lekker om minimaal 1 uur lang kletsnat in de kou in een zweetdeken te staan. Het lijkt mij voor de spieren ideaal als eerst het velletje droog wordt en dan het paard met een staldeken wegzetten, daarna de tweede deken op. Stapmolen? = de uitvinding, vooral als door het weer de paarden niet naar buiten kunnen. Maar inderdaad, niet alle paarden vinden de molen leuk (vooral de luie paarden en diegene die niet gedwongen willen worden):j

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 23:54

Heb zo'n idee dat die van mij het geweldig gaat vinden.
Ze gaat niet met haar hoofd vast- wat betekent dat ze gewoon rond kan kijken, en als er wat te kijken is, staat Eldientje vooraan Cool Tong uitsteken

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:18

om even antwoord te geven op de vraag stapmolen....
ja, mijn paarden komen 4 x per week 45 minuten in de stapmolen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:34

Citaat:
het lijkt mij ook niet lekker om minimaal 1 uur lang kletsnat in de kou in een zweetdeken te staan.

Klein beetje droogstappen misschien?

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:28

Wij hebben op stal geen solarium maar wel een stapmolen.
Het liefst zie ik gebeuren dat mijn paard elke dag even 30 minuutjes in de stapmolen wordt gezet. Dit gebeurt gelukkig ook zeer regelmatig.
Mijn idee hierover is simpel... oke het is best saai voor die paarden (denk ik zo Knipoog ) maar ze zijn tenminste weer even uit stal geweest en wat extra beweging zoals dat stappen is goed voor de bloedsomloop Haha!