paardrijden met 1 arm wie weet hoe??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mojo
Berichten: 45
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 12:26

Ja bedankt, maar kunnen jullie zeggen of er mensen zijn die je daar hulp bij kunnen geven om toch recht te zitten.
En ook bij handigheidjes om steeds iets verder te komen, want door zelf steeds dingen te verzinnen om het rijde makkelijker te maken ga je jezelf mischien ook foute dingen aanwennen ofniet.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:32

Ik had gewoon een normale instructeur.
Die foute dingen kunnen er met 2 handen ook heel goed insluipen, daarom is controle daarop door een instructeur sowieso belangrijk, die signaleert echt wel of je paard recht loopt e.d.

mojo
Berichten: 45
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 12:39

Ja dat is waar, maar het is voor een gewone instructeur ook moeilijk om te zeggen dat moet je zo of zo doen, want die kan zich moelijk inleven in jouw situatie.
En het is echt anders als met twee handen, en het is ook zo lastig dat je geen ervaring met mederuiters kan uitwisselen.
Ze zeggen alleen van wat knap maar that's it, ze zeggen nooit van dat heb ik zo of zo gedaan met mijn paard.
Snap je wat ik bedoel?

kwak

Berichten: 90
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:09

Een vriendin van mij is met 1 arm geboren en kan super paardrijden OK dan!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:24

Ik heb een aantal links gevonden, maar ik weet niet of ze er iets aan heeft. Op www.paarden.pagina.nl staat een kopje met paardrijden voor gehandicapten. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben!

LynnDenise

Berichten: 6292
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: In de buurt van Rotjeknor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:39

Misschien een steuntje in je rug, op mijn manege reed een meisje met 1 arm tot haar elleboog en 1 normale arm. Die behaalde dus elke keer de 1e prijs *BOVEN MIJ! grrr*