Bewuste keuze: geen kind om een paard? Wie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sall

Berichten: 6759
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:22

Dat is een hele uitspraak... je haat kinderen.
Hoe zie je jezelf?

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:24

mijn reactie was natuurlijk niet om letterlijk op te vatten

Sall

Berichten: 6759
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:25

ah.... Haha!
Net zo letterlijk als mijn uitroep van net, om ze achter het behang te plakken..

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:37

Percy schreef:
Ik denk ook niet dat de keus moet zijn tussen een kindje krijgen of je paard hebben, ik denk dat je de keuze daar los van moet maken. Als je denkt dat kinderen niet in je leven passen dan moet je er ook niet aan beginnen want daar zijn kinderen veel te belangrijk voor. En het gezeur dat je egoïstisch zou zijn als je geen kinderen wilt heb ik ook nooit begrepen. Dat kan je namelijk net zo gemakkelijk omdraaien.


Prachtig gezegd Percy, ik denk er exact zo over.

Eerder in dit topic zei ik ook al dat je een kind altijd nog voor jezelf krijgt en niet voor anderen. JIJ wilt tenslotte zo graag dat kind. Dus idd, over egoïstisch gesproken (en dit bedoel ik absoluut niet l*llig of aanvallend). Knipoog

Overigens denk ik net als Arwen dat ik best een leuke tante zal zijn. Knipoog

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:37

das nog eens een goed idee zal ik gelijk eens proberen met me zusje Haha!

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:41

Ook hier ! Ik ben nu 25 en heb al 7 jr dezelfde vriend, maar geen haar die eraan denkt om óóit kinderen te krijgen!!!! (OK OK ik roep het pas heel hard als ik de 30 gepasseerd ben --> mijn zus heeft momenteel ook erg last van haar biologische klok terwijl ze eerst net als ik was Knipoog ) Eigenlijk best apart dus dat iedereen vindt dat ik zo goed overweg kan met andermans (vooral zeer lastige kinderen) Verward . Ach als je ze maar bezig houdt/moe maakt (leuke dingen doet) en zéér belangrijk --> daarna weer terug geeft aan de ouders Haha! Haha!. Ze moeten ook niet aankomen met baby's, onder ca 2/3 jr vind ik er absoluut niks aan en kan ik er zéér chagerijnig van worden Schijnheilig en die verhalen over mooiste/liefste baby's enz enz --> sorry hoor maar elke baby is gruwelijk lelijk!!!!!!! en bovendien stinken ze en maken ze enorme herrie!!!!!

Ik heb het al druk genoeg met mijn vriend en paard. Mijn vriend kan er ook goed over klagen dat ik weer naar Sayla moet Tong uitsteken. Ook houden we beide van reizen maar dat lukt ons al niet om dat in te plannen Schijnheilig
Ik steek mijn geld dan ook t liefste in een leuk huis, mijn vriend, mijn paard en reizen (en daar heb ik eigenlijk al te weinig € voor dus Knipoog )

Ik ben geloof ik ook niet zo sociaal aangelegd Schijnheilig (kan beter met dieren overweg) misschien dat dat ook wel meespeelt Haha!


ach wie weet --> misschien laat ik hier op bokt over een jaar of 6 mijn nieuwe aanwinst zien Haha!.Hahaha moet al enorm lachen bij de gedacht, maarja nu ik mijn zus zo zie veranderen weet ik het ook niet meer hóór Bloos! (wel roep ik al vanaf dat ik kan praten dat ik nooit kinderen wil dus??!!)
Laatst bijgewerkt door grid op 24-03-04 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:44

Tuurlijk hebben jullie wel moederinstinct, alleen vieren jullie dat bot (of is het botvieren Verward ) op je paard of ander huisdier. Tuurlijk, niks mis mee, ieder z'n keus. Doe ik ook.

Ik weet (nog) niet of ik kinderen wil later (ben nu 16). De dierenliefde is nog steeds te groot Haha! Nu zie ik kinderen ook alleen maar als ''monsters'' die alleen maar aandacht van je willen... Zo heb ik een paar hele leuke (not) nichtjes (2 en 6) die alleen maar met mij achter de computer willen een of ander dom paardenspelletje doen Rolleyes
Dat is dus duidelijk niet goed voor mijn moederinstinct Haha!
Nee, voorlopig houd ik het maar bij de dieren.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:46

Ik weet wel dat mijn afkeer van kinderen (en dat is het bij vlagen wel, helemaal kids tussen de 8-13 in groepen) grotendeels komt doordat ik jarenlang heel extreem gepest en getreiterd ben als kind. Ik ken de lelijke kant van 'die lieve onschuldige kindjes' dus maar al te goed van dichtbij.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:48

Vippie schreef:
Puur economisch bekeken trekken we dat ook gewoon niet, en heb eerlijk gezegd nooit een kinderwens gehad, paardenwens daarintegen...
Ik heb alles wat mn hartje begeert, lekker huis, lieve vent, superpaard wat wil ik nog meer???? (money lots of money Haha! )
Als ik dan iedereen om me heen zie, verwoed zoekend naar oppas omdat ze een avondje uit willen enz enz... oww wat ben ik dan blij met mn knollie....


Ja zo wil ik het ook --> heb al lieve vent en superpaard--> nu nog leuk huisje en dan ben ik echt klaar Haha!

(ik zie ook teveel mensen in mijn omgeving die niet echt goed over kinderen hebben nagedacht en je ziet de gevolgen --> depressieve ouders en onhandelbaar kind, pf daar ben je blij mee Knipoog

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:50

hmmm ik heb wel een superpaard maar geen supervriend daarentegen wel een superleuke vriendin en hoop dat ze het ooit leuk vind om samen een huisje te nemen... maar kinderen... ik moet er voorlopig nog niet aan denken....

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:53

cornelie schreef:
Ik ben nu 27,5 maar ook ik heb echt geen zin in kinderen. Maar ik kom blijkbaar op een leeftijd nu dat 'men' vindt dat ik kinders maar eens leuk moet gaan vinden. Kinderen worden op schoot geduwd, worden naar mij gestuurd om te spelen noem maar op. Nou, ik krijg er nu echt een gruwelijke hekel aan. En tja, er is uit onderzoeken gekomen dat mensen zonder kinderen gelukkiger zijn Haha!
( maar dat zorgzame komt ook vaak in discussies ter sprake. Men vindt dat ik dan juist een zeer goede moeder zou zijn omdat ik zo zorgzaam ben voor mijn paard. Nou, liever nog een paard erbij dan een kind )


Heel herkenbaar, ik heb dezelfde leeftijd en andere meiden kijken me bijna verwijtend aan Bloos!
Zoals ik nu in mijn relatie sta wil ik geen kinderen, wie weet dat het gevoel ooit nog eens opspeelt, maar ik ben niet een baby mens. en kinderen genoeg in mijn klas Knipoog

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 20:02

ik kijk ook meer naar de nadelen van kinderen moet ik bekennen. Al weet ik dat ik een goede moeder zou zijn en mijn vriend een goede vader.

Ik weet inderdaad niet wat het is om liefde voor je eigen kind te voelen. Maar als ik voel wat ik voor Gam voel, komt het denk ik erg dichtbij en vind ik mezelf erg gelukkig.

Daarnaast zou het financieel nogal wat problemen geven als ik een kind zou krijgen. En ik heb nu bijna al mijn geld voor Gam nodig. Dus ja... Lachen


*ik had niet verwacht dat er zóveel gereageerd zou worden meiden!!* Wow!

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:06

Karin"]
[quote="Percy schreef:
Ik denk ook niet dat de keus moet zijn tussen een kindje krijgen of je paard hebben, ik denk dat je de keuze daar los van moet maken. Als je denkt dat kinderen niet in je leven passen dan moet je er ook niet aan beginnen want daar zijn kinderen veel te belangrijk voor. En het gezeur dat je egoïstisch zou zijn als je geen kinderen wilt heb ik ook nooit begrepen. Dat kan je namelijk net zo gemakkelijk omdraaien.


Prachtig gezegd Percy, ik denk er exact zo over.
[/quote]

en ik ook. Er zijn geen belemmeringen voor kinderen, ik wil ze gewoon niet.

Citaat:
Eerder in dit topic zei ik ook al dat je een kind altijd nog voor jezelf krijgt en niet voor anderen. JIJ wilt tenslotte zo graag dat kind. Dus idd, over egoïstisch gesproken (en dit bedoel ik absoluut niet l*llig of aanvallend). Knipoog

Overigens denk ik net als Arwen dat ik best een leuke tante zal zijn. Knipoog

maar dan vanaf een jaar of 10 Haha!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:12

Ik ben ook een toekomstige niet-moeder.

Zowiezo zou die bevalling niks worden met mij want ik griezel al bij de reclame voor ''de bevalling''.
Laat staan dat ik er zelf een kind uit moet persen.
Plus dat ik ook echt geen moeder zou zijn die direct na de bevalling een ''vies'' kind op je buik, het mooiste kind van de wereld zou vinden.
Maar goed, dit heeft verder niks met het topic te maken.

Mijn paard zou nooit opzij gaan voor een kind. Mocht ik me ooit bedenken ( wat me erg sterk lijkt) dan zal het samen moeten gaan, hoe dan ook.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:12

Sterre"]
[quote="yokie"][quote="mobick schreef:
Wat ik wil zeggen: een kind krijgen in je leven is de mooiste ervaring die iemand kan hebben in zijn leven. Mooier dan alle paarden op de wereld. Alle moeders zullen dit beamen.


En alle bewust-niet-moeders zullen dit tegenspreken Haha!
[/quote]
Nee hoor, want die weten niet waar ze het over hebben Tong uitsteken !!
[/quote]

En ik weet ZEKER dat niet alle moeders dit zullen beamen anders zouden ze niet hardop tegen hun kind zeggen dat ie maar een ongelukje was en dat ze wilde dat ie nooit geboren was enz enz...................... enz.....................................
Sorry hoor maar deze dingen worden gezegd dus t geldt misschien voor gelukkige moeders of zo Verward

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:14

ik ben nu 32 een geen haar op mijn hoofd die denkt om aan kinderen te beginnen, het betekend dat ik mijn 7 paarden moet weg doen om alle aandacht aan mijn kind te schenken. Tevens ben ik een 100% ADHD figuur de kans is 80 % dat mijn kind ook ADHD kan krijgen. Ik ben een hopeloose en vergeetachtig mens die alles heel snel kan vergeten.

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:26

Wow!

Eerlijk gezegd verbazen al deze reacties in dit topic me nogal....Goh, geen idee had ik ervan dat er zoveel zouden zijn die de rest van hun leven zonder kinderen zien...Ga bijna denken dat ik de verkeerde studie heb gekozen (pedagogiek Scheve mond ) omdat er straks weinig meer op te voeden valt...

Zelf denk ik dat het een gemis is (maar dat denk ik, dat zou het voor mij zijn...niemand hoeft zich aangevallen te voelen) voor de rest van mijn leven als ik geen kinderen zou krijgen...Ik zie het als een verrijking, een extra dimensie die het aan je leven geeft! maar ook als een extra dimensie aan je relatie met je partner...

Hoewel ik nog jong ben (22) en er nu nog niet op zit te wachten, weet ik wel al heel lang zeker dat ik ze ooit wel wil!!

En ja meiden, natuuuuurlijk weet ik dat kinderen ook kunnen janken, zeuren, eindeloos treuzelen, klieren, enz...

(maar die opmerking eerder over die 'quiche' bij de slager, *LOL* )

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:27

Ewald is niet als een kind voor me maar hij is wel iets wat ik nooit zou willen opgeven. En Lutske zal daar ook wel bij horen. Hun horen in mijn leven en als ik ooit voor een keuze zou moeten staan(als het niet te combineren valt); paard of kind. Dan word het paard.

Wel denk ik dat ik ooit een kind zal willen, tenminste zo denk ik er nu over. Vorig jaar vond ik het ook "krijsende dingen" Haha! Maar Ewald zal nooit voor iets of iemand opschuiven.

Maar Michèl, Gam is ook écht jou kindje! Als hij echt zou kunnen lachen zou hij lachen als een baby die zn moeder ziet, als hij jou ziet aankomen Lovers De band die jullie hebben heb ik nog niet eerder gezien en ik vind die heel bijzonder Lachen

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:36

Lenn schreef:
Oh en als mn eventuele man het per se zou willen, wil ik wel een draagmoeder overwegen.. als hij zich dan opoffert tot huisman.

HeHe,...lekker subtiel,hey!
Maak je maar geen zorgen,zo'n man vind je niet,dus je hoeft geen kindjes te maken!Opgelucht??

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 20:39

Anna-Jelly schreef:
Maar Michèl, Gam is ook écht jou kindje! Als hij echt zou kunnen lachen zou hij lachen als een baby die zn moeder ziet, als hij jou ziet aankomen Lovers De band die jullie hebben heb ik nog niet eerder gezien en ik vind die heel bijzonder Lachen


Verdrietig oh een moederhart diep geraakt... bedankt maaike Lovers

Duhelo

Berichten: 28577
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:39

ik denk dat ik geen kineren wil
meer nadelen dan voordelen
denk eens:
je hebt een vriend, en je doet voor kinders te hebben
dan moet je 9 maaden met een opgezwollen buik rondlopen,
kunt niks meer doen, en bent X maanden uit de roulatie dat je niet kunt gaan werken, geen paarden rijden enz.
dan de bevalling, waar je in het slechtste gval 2 dagen ligt te creperen voor dat die schreeuwer eruitfloept
dan heb je nog min. een jaar nachtrust kwijt,
en zit je er nog voor minimum 18 jaar aan vast (als je pech hebt 20-25 jaar Haha!)

dan kies ik wel voor kinderloos of adoptie
er zijn zoveel kinderkes zonder ouders
(ej je kunt dan kiezen welkeen je wilt, je hoeft je niet tevreden stellen met 1 die de natuur je geeft Schijnheilig )


btw: kinders zouden toch niet passen in mijn toekomstplannen (pensionstal/manege, zie je mij al hoogzwanger stallen mesten en paarden trainen? ik niet hoor D)

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:44

Ilsuhhh schreef:
:Ik zie het als een verrijking, een extra dimensie die het aan je leven geeft! maar ook als een extra dimensie aan je relatie met je partner...

hahahahahahahahahahaahah,........ Haha! Misschien ZIE je het nu zo,maar of het nog zo VOELT als het zover is is nog maar de vraag! sorry,misschien moet ik nog door de "moeilijke" periode heen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:45

1 van de hoogste cijfers in echtscheidingen komen dan toch van het niet eens worden over de opvoeding, mooie verrijking Tong uitsteken

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:46

Kunnen we misschien een ander in zijn/haar waarde laten ondanks dat diegene een andere mening heeft? Thanks. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:48

Waar word er iemand niet in zijn/haar waarde gelaten Verward
Ben ik nergens nog niet tegen gekomen in dit topic
Of je moet verkeerd lezen?